Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 32
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    is omgerekend € 204,-. Ziet er verder basic uit. Zal het wel doen. Nog geen reviews gezocht.
    Yes life isn't easy, Anyway, you can make it And if I can do it, well man so can you - Lee Clayton

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Surfy Bear heeft de zaken idd wat professioneler aangepakt.
    De Surfy Bear is er nu ook in een metalen pedaal vorm.
    Is een replica van de Fender reverb tank maar dan met FET's .

    Ik heb er een gekocht.
    Hij is 300 euro maar dan heb je ook wat: de beste springreverb (op de Fender tank na dan).
    https://www.effekt-boutique.de/surfy...ank-metal.html

    Mijn andere reverb is de Source Audio Ventris (tegenwoordig 500 ballen) en de SB blaast hem toch wel uit het water.
    De SA is ook prima, hoor. Bovendien in stereo en iets veelzijdiger in te stellen.
    Voor de lekkerste reverb gebruik ik ze samen, een korte room reverb van de SA voor het stereo effect en de SB voor de drip.

    In plaats van de SA True Spring Reverb (van 279 euri) zou ik toch echt die Surfy Bear kopen, als je het niet erg vindt om zo'n groot ding te hebben.
    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 17 december 2020 om 23:56
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Zo, dat klinkt goed zeg!

    Wel wat groot voor op je pedalboard, op je versterker lijkt me een betere keuze?

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Klinkt zeker goed en heeft een coole vibe, maar ik doe m'n Boss FRV-1 er toch niet voor weg: klinkt toch wel prima (in mijn oren tenminste, ik gebruik geen tonnen surf-reverb en ik hou de tone altijd laag) en door het kleine formaat vind ik de FRV-1 een stuk praktischer in het gebruik. Ik gooi 'm in m'n gitaartas ook voor repetities en dan klinkt iedere amp die ik aantref in de oefenruimte een stuk beter. Inclusief de Fender Blues Deluxe RI die in onze vaste oefenruimte staat; de FRV-1 klinkt beter dan de in die amp ingebouwde reverb met galmveer (die overigens in de BDLX door fets of IC's ipv buizen wordt aangestuurd).

    Als ik echt surf zou spelen zou ik wel voor de Surfy Bear Classic gaan; die look is echt geweldig! (En ja, klinkt wel beter dan de FRV-1....)
    Laatst gewijzigd door Little Jay; 18 december 2020 om 12:44
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.912

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Klinkt zeker goed en heeft een coole vibe, maar ik doe m'n Boss FRV-1 er toch niet voor weg: klinkt toch wel prima (in mijn oren tenminste, ik gebruik geen tonnen surf-reverb en ik hou de tone altijd laag) en door het kleine formaat vind ik de FRV-1 een stuk praktischer in het gebruik. Ik gooi 'm in m'n gitaartas ook voor repetities en dan klinkt iedere amp die ik aantref in de oefenruimte een stuk beter. Inclusief de Fender Blues Deluxe RI die in onze vaste oefenruimte staat; de FRV-1 klinkt beter dan de in die amp ingebouwde reverb met galmveer (die overigens in de BDLX door fets of IC's ipv buizen wordt aangestuurd).

    Als ik echt surf zou spelen zou ik wel voor de Surfy Bear Classic gaan; die look is echt geweldig! (En ja, klinkt wel beter dan de FRV-1....)
    Same here, met het verschil dat ik wel een '74 SF Princeton Reverb heb staan, die toch wel een ontzettend lekker (surf) verbje heeft. Heb er een '73 SF Twin voor weggedaan, die me niet de sound gaf die ik zocht.
    Ik ben met de FRV-1 wel altijd aan het zoeken qua balans en inleveren van punch in je directe sound. En de 'drip' klinkt wat artificieel, maar ja, wat je zegt, praktisch formaat e.d.
    Ik heb ook een TC HOF Mini, maar heb daar sowieso nog geen enkele patch kunnen vinden met enigzins overtuigende 'drip'.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    Ik heb ook een TC HOF Mini, maar heb daar sowieso nog geen enkele patch kunnen vinden met enigzins overtuigende 'drip'.
    Ik heb er ook naar gezocht, de Fender '63 ernaast en maar A/B'n in de editor,
    zit er gewoon niet in, not even close
    de '63 heb ik een tijdje meegezeuld, bij een '76 Princeton en een '71 Deluxe,
    als je dan geen standje surf drip gebruikt is het onzin, dan ga je het verschil met de amp's reverb niet horen,
    het enige verschil is in feite dat die '63 voor de pre amp geschakeld is en de amp's eigen reverb erachter,
    hoewel... die '63 doet meer dan reverb alleen, het maakt je geluid ook groter en meer 3D
    ik heb nog meer tube/spring reverbs maar de Fender '63 is the one to beat

    Op mijn board staat ook een Strymon Flint, die heeft op zich zelf staand een bruikbare simulatie
    maar vrij dof, zelfs met de toonknop helemaal naar rechts blijft hij donkerder dan het origineel... alsof die jongens van Strymon geen scope... heel raar.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Nou, misschien moet ik mijn uitspraken wat nuanceren. Uit het water blazen is misschien niet helemaal de juiste uitdrukking.
    Maar het is evident dat de analoge reverb van de SB complexer is dan die van de Ventris. Maar de Ventris spring reverb klinkt ook prima en heeft verder als voordeel: compact, zowel eenvoudig te bedienen als deep editting is mogelijk, en biedt veel meer reverbs. Ik gebruik ze beiden en beiden hebben hun plek.

    Maar als de keuze is tussen de Source Audio True Spring reverb en de Surfy Bear Metal (279 euro vs 300 euro) dan zou ik zeggen: SurfyBear, mits de grootte geen bezwaar is (b.v. bij thuis gebruik).

    Overigens zou je van de Surfy Bear nog een pedal board kunnen maken door nog een paar pedaaltje erop te zetten, zoals deze gast gedaan heeft.

    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 18 december 2020 om 13:58
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht

    Overigens zou je van de Surfy Bear nog een pedal board kunnen maken door nog een paar pedaaltje erop te zetten, zoals deze gast gedaan heeft.

    Haha, dát vind ik wel een supercool idee eigenlijk!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.321

    Standaard

    Bump.
    Interessant.
    Nieuwsgierig naar die classic serie, tweed oogt zo lekker.
    Zou er weleens eentje uit willen proberen.
    Misschien maar eentje bestellen bij een dozenschuiver.

  10. #20
    pandjesbaas
    Geregistreerd
    12 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.659

    Standaard

    Laten we met z'n allen even wachten op de expertise van de heer E. de Perik.
    Deze allesweter/alleskunner heeft hier vast wel een terdege onderbouwde mening over...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top