Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 34
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Ik heb begrepen dat het in een cafe al lang niet zo hard meer mag . Ik ken gitaristen die voor dat soort optredens een champ of een qua vermogen soortgelijke versterker meenemen om dat dat meer dan genoeg is

    Dan ben je met een redelijke zanginstallatie wel klaar denk ik
    yep, en die hebben we en dat gaat prima. Het gaat hier om een hobbyist/beun met prima PA, en hij is dus in vergelijking met de prijzen hier genoemd goedkoop, maar 't is wel een rare snijboon. Maar die ene keer dat we een PA nodig hebben gaan we dat voor lief nemen. Dank U!

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Het gaat in dit soort discussies bijna altijd over het vermogen van zo'n setje, maar nooit over de relatie tussen vermogen en rendement van het speakersysteem.

    Weet wel dat het rendement belangrijker is dan het vermogen. Zo maak ik met 100 watt meer lawaai dan een ander met 1000 watt en dat heeft puur te maken met de speakers die ik gebruik.

    Weet ook dat een grote installatie ook zacht kan. Een te kleine installatie zal als hij goed is ontworpen en gemaakt is, zichzelf beveiligen tegen overmatige vervorming. Is het goedkope inferieure meuk, dan blaas je de speakers met gemak naar de eeuwige jachtvelden.
    Bij RCF en Nexo zit dat wel snor.

  3. #23

    Standaard

    geef mij even het adres door van de kroeg die voor nexo wil betalen?
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    geef mij even het adres door van de kroeg die voor nexo wil betalen?
    Nahja, m'n vorige band had een Nexo set dus die kwam dan gewoon mee. Maar kroegen betalen nooit veel. Tenminste ik heb nog nooit een fatsoenlijke gage bij een kroeg gekregen. In NL dan, Duitsland was dat anders.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ligt eraan wat een "fatsoenlijke gage" is..

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ligt eraan wat een "fatsoenlijke gage" is..
    Alles is relatief.........



  7. #27

    Standaard

    gooi met liefde de knuppel er in...

    een fatsoenlijk gage is afhankelijk van de band of act die ze huren.
    Als je gerepeteert hebt, muziek speelt die klanten een plezier doet (whatever that is), normaal in de omgang bent, een beetje meedenkt qua volume en algemeen gedrag? Kortom gaat presteren....(!)
    en je weet dat zelfs de bordenwasser 5 tot 7 euro per uur verdient.....
    En een bandje meestal 5 a 6 uur in de zaak aanwezig is.
    elke muzikant zelfs met de bus dichtbij +/- 10euro reiskosten heeft en +/-10 euro per optreden onkosten batterij/snaren/stokken enz
    Veel cafe's op "dode avonden" programmeren. zondag, woensdag enz

    kom je op een vanafprijs van 50 euro per artiest per cafeoptreden. Ongeacht wat er eigenlijk staat...... De rest komt er bovenop(genereer je flinke baromzet en extra bezoek dan moet dat bedrag per man snel omhoog.)
    Wil je een goede band op zaterdag/koningsdag enz? Dan moet je gewoon een cafeoptreden als een commercieel optreden zien en niet als promowerk.

    realiteit.....
    bij twijfel krijgen bands vaak niets.
    of je nu met 20.000euro spul aankomt en 14 man band. of een akoestisch trio met cajun? De meeste livekroegen betalen niet meer of minder....
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Mijn laatste kroegoptredens hebben we voor entreeprijs gespeeld. Dat kwam nog het beste uit.

  9. #29

    Standaard

    er was ooit een kroeg in den haag waar ze na je optreden met een bierpul rondgingen. Wat er in ging was je gage. Dat betaalde prima voor ons! Maar het is wel een bittere pil voor sommige bands...... Het is namelijk de ultimate jurering van je band.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Ik heb jaren gebuskered in Nederlandse en Franse kroegen. Zo betaalden mijn maat en ik, in de jaren '90 onze vakantie. Vaste prijs voor 1.5 uur: NLG 100 plus gratis drinken. Daarmee betaalden we makkelijk ons eten, campeergeld en diesel. We hadden een portable 6 kanaals PA'tje, meer dan genoeg voor twee akoestische gitaren en twee mic's. Niet zelden speelden we overigens gewoon zonder PA.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top