Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 34
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Wanneer je een ècht PA bedoelt, dus vanaf 2x1,5 kW FOH, 4 monitors, mengkameel, effectenrack of built-in, multikabel, microfoons, stands, etc. denk ik dat je al gauw naar vanaf 600 EUR zit te kijken, zonder vervoer en geluidsman. Voor dat geld doe ik het ook wel, denk ik.
    Je moet inderdaad wel een verschil maken tussen goede spullen en rommel. Dit is niet altijd merkgebonden overigens

  2. #12
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.692

    Standaard

    Het is maar net welke kwaliteit je wilt. Als je het geluid hoort van een Prinsengrachtconcert, dan hoor je Schoeps, Sanken, Neumann en dergelijke microfoons en dat klinkt subliem, maar die microfoontjes kosten zomaar 2500 euro of meer per stuk.

    Zo was ik eens bij een concert van een plaatselijk bekende pianist in een park in de buurt. Hier en daar stonden een paar merkloze speakers en boven de Steinway (gehuurde) vleugel hingen een paar SM58's.

    De geluidsman deed erg zijn best, maar je zult begrijpen dat het geluid niet geweldig was.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Wanneer je een ècht PA bedoelt, dus vanaf 2x1,5 kW FOH, 4 monitors, mengkameel, effectenrack of built-in, multikabel, microfoons, stands, etc. denk ik dat je al gauw naar vanaf 600 EUR zit te kijken, zonder vervoer en geluidsman.
    TS heeft het over een PA voor een café. Jij hebt het vast over een beste kroeg als je 1.5 kW nodig hebt. Zal wel een GrandCafé zijn

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    TS heeft het over een PA voor een café. Jij hebt het vast over een beste kroeg als je 1.5 kW nodig hebt. Zal wel een GrandCafé zijn
    Ik hou van een beetje headroom

  5. #15

    Standaard

    in een gewoon cafe heb je aan een behoorlijke zanginstallatie en backline genoeg.
    zang+kickdrum uitversterken en de rest over de backline. toetsen dus ook backline....(discussiepuntje)

    Als je drumstel te zacht is hoef je pas over PA's te gaan denken bij cafe's en dan hangt het er tegenwoordig meestal al....

    In de ondersector waren de grote jongens in de PA wereld altijd al te duur. En de kleine jongens hebben zoveel geklootzakt dat bands godsonmogelijk het verschil tussen een beunhaas en een prof konden horen.....

    Vandaar mijn advies. Als je een goede geluidsman kan vinden? Huur die en interesser je niet voor de spullen waarmee die dat gaat doen.
    Koop als band wel zelf een goede DI of microfoon en laat die niet van de zaal afhangen. Per man kost dat minder dan een goed effectpedaal en je hebt er tig jaar plezier van.
    Laatst gewijzigd door showband; 4 februari 2016 om 10:05
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  6. #16
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik heb begrepen dat het in een cafe al lang niet zo hard meer mag . Ik ken gitaristen die voor dat soort optredens een champ of een qua vermogen soortgelijke versterker meenemen om dat dat meer dan genoeg is

    Dan ben je met een redelijke zanginstallatie wel klaar denk ik
    Laatst gewijzigd door Brad; 4 februari 2016 om 14:20

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2001
    Locatie
    Cuijk
    Berichten
    578

    Standaard

    Wij spelen in cafés met 2 RCF topjes en een sub. Alleen zang en de kick uitversterkt. Speelt erg lekker en nog nooit gehoord dat het te zacht ging...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Ik zit ook al te kijken. 1,5 kW, 4 monitoren, dat is voor een gemiddeld cafeetje behoorlijk overkill. Lekker als je het hebt, headroom is idd prettig, maar als je het moet huren is dat veel te veel en dus veel te duur.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door roger Bekijk bericht
    Wij spelen in cafés met 2 RCF topjes en een sub. Alleen zang en de kick uitversterkt. Speelt erg lekker en nog nooit gehoord dat het te zacht ging...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Dat kan makkelijk. M'n broer heeft zo'n setje en dat blaast 2x1,6 kW, sub + top. Ik heb z'n band daar geregeld mee gemixt. Ook wel eens 'open air' in combi met m'n toenmalige Nexo 2x2,5kW setje en dat ging ook erg behoorlijk diep en duidelijk.

  10. #20
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.692

    Standaard

    Het gaat in dit soort discussies bijna altijd over het vermogen van zo'n setje, maar nooit over de relatie tussen vermogen en rendement van het speakersysteem.

    Weet wel dat het rendement belangrijker is dan het vermogen. Zo maak ik met 100 watt meer lawaai dan een ander met 1000 watt en dat heeft puur te maken met de speakers die ik gebruik.

    Weet ook dat een grote installatie ook zacht kan. Een te kleine installatie zal als hij goed is ontworpen en gemaakt is, zichzelf beveiligen tegen overmatige vervorming. Is het goedkope inferieure meuk, dan blaas je de speakers met gemak naar de eeuwige jachtvelden.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top