Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 34
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard gemiddelde kosten huren PA voor cafe met geluidsman.

    Hi allen,

    Naar aanleiding van een banddiscussie over de PA man die ons laatste optreden heeft gedaan.
    Wat vraagt de gemiddelde geluidsverhuurder voor een kleine PA voor in een cafe incl geluidsman? Wat zijn de gemiddelde prijzen?

    Tx!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Vroeger was dat €600-800 voor een leuk club-setje+geluidsman. En toen kwamen de beunhazen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Rond de 600-700 eu, dan heb je een klein setje. Geluidsman kost je rond de 200, free lance.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Mijn laatste bandje is alweer 5 jaar geleden, maar toen betaalden wij €500,- voor PA + geluidsman. Uit service nam hij ook altijd wat verlichting en soms een rookmachine mee.

  5. #5

    Standaard

    Door beunhazerij zullen de prijzen wel sterk verschillen inderdaad. Maar uitgaande van enkel geluid, op welke basis komen prijzen dan tot stand?
    Basisprijs + aantal gasten? Inhoud ruimte? Monitorgroepen?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Vroeger was dat €600-800 voor een leuk club-setje+geluidsman. En toen kwamen de beunhazen.
    Gelukkig kwamen de beunhazen!
    Alhoewel beunhazen vervangen moet worden door hobbyisten, die kwalitatief en met name in de omgang niet onder hoeven te doen voor de zogenaamde pro's.
    Wij hebben een vaste semi pro geluidsman, en voor café en kleinere zalen kost het meestal rond de 600.
    Het is dat het onze vaste geluidsman is, maar een café kan dit nooit betalen, tenminste, als wij er als band ook nog wat aan over willen houden.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    En daarom spelen wij niet meer in kroegen. Voor hooguit 350-400 kun je daar spelen en dan kunnen we het geluid niet inhuren 🙈

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    En daarom spelen wij niet meer in kroegen. Voor hooguit 350-400 kun je daar spelen en dan kunnen we het geluid niet inhuren ��
    Voor in kroegen en kleine zaaltjes heb ik een powermixer met twee monitors. 12 kanaals met diverse galmpjes. Kostte eenmalig NLG 800 tweedehands en nu al 15 jaar plezier van. Optredens waarbij gitaar, drum en bas zichzelf bedruipen, kun je daarmee aan tot circa 250 bezoekers. Onze toetsenist bediende de knoppen, dus gage was volledig voor de band. Maarja, genoeg topics over bandjes en gage.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik heb ten allen tijde het liefst goed geluid én en goed zaalgeluid, dus sowieso voorkeur voor een "losse" geluidsman. Vooral als er iets kapot gaat

  10. #10

    Standaard

    Prima als je wil huren maar er zijn tegenwoordig behoorlijk wat bagger p.a. te koop, zeg maar stagg kwaliteit maar dan op geluid gebied, die gooien vooral met heel veel watt.
    En inderdaad 600 euro voor een cafe, dan moet er geld bij.
    Gelukkig heb ik mijn eigen (kleine p.a.) waar je zat een cafe of kleine zaal mee doet.
    Nu nog een optreden

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top