Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1

    Standaard The water is wide (fingerstyle)

    Schotse of Ierse traditional. Eigen arrangement.

    Gespeeld op mijn Alhambra. Nu met microfoons opgenomen ipv via pickup.

    Onze hond doet ook nog even mee... Als ik een pokerface had gehouden had het makkelijk te fixen geweest natuurlijk.


  2. #2

    Standaard

    Lekker rustig stukkie muziek.
    Geen geweldge melodie, maar wel met 'nuance' gebracht.

    Het resonator stuk kon ik juist minder waarderen. Maar ben ook 'allergies' voor dat instrument.
    (heb ik ook met een doedelzak, bijvoorbeeld, maar die bespeel jij niet....)

    De hond moet beter gestemd worden, maar qua timing was het goed.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  3. #3

    Standaard

    Ja duh... als de hond beter gestemd is blaft hij niet!

    Grappig trouwens, hier reageert niemand, op facebook werd het gelijk door vrij veel mensen gedeeld. Heb een paar plekken waar ik de filmpjes neerzet, en die reageren soms heel verschillend. Wat op de ene plek niets doet doet het ergens anders juist weer goed.

    De melodie hoort er gewoon bij. Is een bestaand nummer. Kwestie van smaak. Als ik nu James Taylor zou kennen had die hem kunnen zinge... oh wacht, heeft ie al eens gedaan

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    En als dank schonk je vrouw een wijntje in en kwam de hond voor een knuffel? De eerste opname van jou die ik niet ok vond, moet nog komen. Thanks.

    Ps, gisteren niet gezien, anders had ik eerder gereageerd.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    Woef!
    Microfoon klinkt dus echt wel beter dan pickup. Mooi, ook goed als filmmuziek
    ALLES IS VERKOCHT!

  6. #6

    Standaard

    Mooi hoor, Harald! Rustig uitgesponnen op jouw manier. Toen ik de melodie voor het eerst hoorde, raakte die mij. Maar wat wil je met zo'n oeroude traditional. Ik kon het niet laten er indertijd ook iets mee te doen. Ik nam het op met een allhog Taylor 522, direct met een K&K pure mini geplugd in m'n interface, waarmee ik wat experimenteerde. Ik zou het nu anders doen...en microfoons gebruiken. https://www.youtube.com/watch?v=MYBnUQDzmJ0

  7. #7

    Standaard

    Thanks!

    @Grayfink microfoon en heel veel reverb in dit geval. Maar bij Tranquiliser was het een bewuste keuze om de pickup te gebruiken. Kon ik de drum mee laten lopen zonder overspraak. Los daarvan, het origineel is met een Leslie gespeeld. Wilde hier ook wat meer effecten dan ik doorgaans voor akoestische gitaar gebruik.

    @CharlieMcD Anders, maar ook mooi. Geluid is idd. wat pickuperig. Maar zeker niet slecht.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Goed gespeeld, zweeft hier & daar en soms wat aarzelend maar dat is inherent aan improv, lekker moody.
    Geluid is mij net even te eternal hifi maar dat is een keuze. Enige complaint heb ik over de plaatsing van de mics, die zitten net voor je rechterhand.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #9

    Standaard

    Ik houd wel van zo'n volle bak galm voor dit soort dingen. Maar dat is inderdaad een smaak kwestie.

    Microfoonplaatsing is toch vooral ingegeven door geluidsoverwegingen. De hoeveelheid mogelijke en werkbare camera-standpunten zijn redelijk beperkt. Blij met mijn muziekkamer, maar groot is anders. En opnemen in de woonkamer vereist echt een tweede persoon. Maar een idee, om de camera eens in een andere hoe te zetten. Ook wel eens gedacht aan camera op mijn hoofd, zoals zo'n go pro ding. Dat je ziet wat de gitarist zelf ziet. Maar dat bleek veel te veel te bewegen. En met een normale camera ook niet fijn.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Je kan hem van opzij nemen, ben toevallig net bezig met een fotobewerking daarvan (nevermind de spiegeling)

    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top