Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard LR Baggs ibeam/M1 of k&k pure mini

    Ik heb een larrivee l09 en zou die graag willen versterken voor een optredentje dat ik ga doen binnenkort.

    Liefst zou ik het daarna ook nog gebruiken on thuis op te nemen met blend van dit en microfoon.

    Idee zou zijn om hem via behringer iDa pedaaltje in de PA te laten gaan.




    Sent from my iPhone using Tapatalk

  2. #2

    Standaard

    Matty, ik heb de K&K pure mini in al mijn gitaren. Al sinds jaar en dag. Een prachtige akoestische weergave, geen ijzerwinkel en batterijen in je gitaar en betaalbaar. Hoewel de K&K PM passief is, is het signaal zo sterk dat je eigenlijk geen voorversterker nodig hebt. Voor de 'inkleuring' met EQ kan een voorversterker met eigen EQ dienstig zijn. Ik heb in dat verband geëxperimenteerd met de K&K XLR Pure en de AER Colourizer, maar er zijn vele andere preamps. Op de Amerikaanse fora komt de RedEye er altijd goed van af. Op dit moment heb ik er een simpele Orchid DI box tussen staan en die doet het geweldig.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb er niet veel ervaring mee, maar ik vind dat een leuke microfoon vaak meer oplevert dan een goede pickup. Prachtige gitaar trouwens!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik heb er niet veel ervaring mee, maar ik vind dat een leuke microfoon vaak meer oplevert dan een goede pickup. Prachtige gitaar trouwens!
    Uiteraard is een microfoon het mooiste. Maar in bijna alle gevallen erg onpraktisch en feedback gevoelig. Als je met anderen samenspeelt of het moet wat harder dan is een pickup bijna een must. Als je in eentje in een theater speelt dan voldoet een microfoon.
    Een pickup blijft vaak een compromis, maar beter dat dan continue rondzingen.

    AER heeft ook een goede pickup. Zelf ben ik nog op zoek naar een goede pickup voor een klassieke gitaar.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  5. #5

    Standaard

    een microfoon is geen optie.

    ik vraag me af of zo'n goedkopere pickup zoals de seymour duncan woody ook zou volstaan voor wat ik het ga gebruiken,
    hier iemand ervaring mee?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top