Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Go Pro 4 testing

  1. #1

    Standaard Go Pro 4 testing

    Hallo allemaal.
    Ik ben hier lang niet geweest.

    Heb recentelijk mijn EOS tegen een Go Pro geruild voor youtube video opnames. Natuurlijk zijn die 2 totaal verschillende dieren. Ik heb hiermee de kwaliteit van de microfoon van de Go Pro willen testen.

    Niet zo slecht, vond ik, toch?!


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Best ok hoor, het geluid van deze opname.

  3. #3

    Standaard

    Geluid wel, maar dat fisheye perspectief werkt voor dit soort filmpjes niet echt, wat mij betreft. Zit dat standaard ingebakken of kun je dat uitzetten?

    De fermates na elk deel zijn wel erg overdreven trouwens. Zou ze zelf overigens helemaal weglaten. Dat ding moet gewoon doorlopen. Vertraging op het eind kan. Maar middenin niet tot nauwelijks. Dit zijn regelrechte tussenstops.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Geluid wel, maar dat fisheye perspectief werkt voor dit soort filmpjes niet echt, wat mij betreft. Zit dat standaard ingebakken of kun je dat uitzetten?

    De fermates na elk deel zijn wel erg overdreven trouwens. Zou ze zelf overigens helemaal weglaten. Dat ding moet gewoon doorlopen. Vertraging op het eind kan. Maar middenin niet tot nauwelijks. Dit zijn regelrechte tussenstops.
    Hoe breed de fisheye is kan idd afgestelt worden.

    Yeap! Jij hebt absoluut gelijk, Harald. Ik heb de interpretatie niet te serieus genomen. Dat was vooral een test. Ik ben zelf geen "purist".

  5. #5
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Gewoon verkeerde camera gekocht. De gopro is een actie-camera met geluid als sluitpost. Had dan de Zoom Q4 gekozen. Die heeft geweldige microfoons voor dezelfde prijs.
    Vriendelijke groet,

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Gewoon verkeerde camera gekocht. De gopro is een actie-camera met geluid als sluitpost. Had dan de Zoom Q4 gekozen. Die heeft geweldige microfoons voor dezelfde prijs.
    Precies ja, leuk om op een helm te zetten en dan downhill te gaan.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Gewoon verkeerde camera gekocht. De gopro is een actie-camera met geluid als sluitpost. Had dan de Zoom Q4 gekozen. Die heeft geweldige microfoons voor dezelfde prijs.
    Ik ben van plan om de go pro voor live en meer dan alleen muziek te gebruiken. De camera kan idd veel meer dan maar dit leveren. Maar ik vind het veel meer handig dan een reflex camera op veel verschillende aspecten.

    Het geluid test was meer om te weten hoe het hiermee klinkt. Ik vind het zelf niet zo slecht, hoor. Maar ik gebruik meestaal het audio van mijn DAW, zoals hieronder bijvoorbeeld:

  8. #8
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Ik ben veel ervaring met dit soort camera's en zoals je weet bekend met opnametechnieken. Het grote probleem met een Gopro live zal zijn oversturing zoals een telefooncamera, gebrekkig stereobeeld en non lineaire opname. Zal weinig hoog en diepe bas in zitten.

    Ik heb een gewone camera HD, Zoom Q3 en Zoom Q4 en een Virb XE camera. De Zoom Q4 is erg goed voor muziek en kan hoge volumes aan. De Zoom Q4 heeft in tegenstelling tot de Q3 een scherm die je naar je toe kan klappen. Ik geef beetje gitaarles via youtube en dan kan je perfect mikken om je vingers te laten zien.
    Als je het geluid van je daw gaat gebruiken moet je de boel nog editen, prima dan moet je live altijd twee apparaten gebruiken, een camera en een daw.
    Vriendelijke groet,

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top