Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 8 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 71
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Dekkend wil je hem dus. Transparant betekent dat je er doorheen kunt kijken, en dus het hout blijft zien. Dat kan eventueel ook nog met een kleurtje, maar zo te horen wil jij hem gewoon ondoorzichtig wit of rood.

    Spiegelglad is te doen, met een heleboel schuren en poetsen, en bij sommige houtsoorten netjes de poriën opvullen zodat je geen putjes meer hebt. Makkelijk..? Hmmm... Het is mij nog nooit echt naar tevredenheid gelukt, maar misschien ben ik er gewoon te lui en slordig voor.
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  2. #22

    Standaard

    Mmh, het is misschien ook wel mooi om hem transparant te verven dan. Het maakt me eigenlijk niet zoveel uit, zolang hij maar mooi wordt. Ik wil in ieder geval geen blanke laklaag waardoor je het hout zelf zonder kleur ziet. Zolang ik er maar kleur aan kan geven. Dan kan ik later misschien ook patronen en figuren maken met kleuren :P

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Je kan het zo simpel of gek maken als je zelf wil.

    Simpel: twee eitjes als filler, twee busjes witte primer van de Action, twee bussen rode kleurlak van de Action en twee bussen hoogglans blanke lak van de Action en je hebt een geweldig resultaat voor 12 euro en de kosten van de twee eitjes en schuurpapier.

    Of een fancy epoxy filler, mooie nitrocellulose kleurlak en Nitro blanke lak.

    Het is maar net wat je zelf wil. Mijn laatste lp had voor ongeveer 80 a 90 euro aan lak en ik heb het ook weleens voor nog geen 15 euro gedaan.
    Laatst gewijzigd door Tabula Rasa; 16 juni 2016 om 12:28
    147-c Guitars

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Je kan het zo simpel of gek maken als je zelf wil.

    Simpel: twee eitjes als fokker, twee busjes witte primer van de Action, twee bussen rode kleurlak van de Action en twee bussen hoogglans blanke lak van de Action en je hebt een geweldig resultaat voor 12 euro en de kosten van de twee eitjes en schuurpapier.

    Of een fancy epoxy filler, mooie nitrocellulose kleurlak en Nitro blanke lak.

    Het is maar net wat je zelf wil. Mijn laatste lp had voor ongeveer 80 a 90 euro aan lak en ik heb het ook weleens voor nog geen 15 euro gedaan.
    Nah, dan is me de lak nog duurder dan de hele gitaar zelf :P Liefst zo goedkoop mogelijk dus! denk dat pa nog wel een aantal bussen heeft, misschien dat ik dan nog wat bij moet halen. Maar dat hoeft me dus maar een paar euro te kosten Dan ga ik daarvoor.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Kijk ff uit met acryl en alkyd door elkaar! De ene op de ander werkt wel, maar eronder weer vaak niet, dus beter bij 1 type houden of acryl met Nitro eroverheen. Daar heb ik nog nooit problemen mee gehad
    147-c Guitars

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Kijk ff uit met acryl en alkyd door elkaar! De ene op de ander werkt wel, maar eronder weer vaak niet, dus beter bij 1 type houden of acryl met Nitro eroverheen. Daar heb ik nog nooit problemen mee gehad
    De vuistregel is dat je op harde lak wel een zachtere lak kan zetten, maar niet andersom!

  7. #27

    Standaard

    Ik heb vrijdag het pakket binnen gekregen, ik heb de headstock mooi uitgezaagd en geschuurd en de body hangt in de garage met de grondverf er al op. Ik had gedacht vanmiddag de eerste laag rode verf te spuiten. Nu schijnt het vandaag de hele dag flink te gaan regenen, is het dan wel verstandig om te gaan spuiten? Droogt de laag dan wel goed? In principe hangt de body gewoon in de garage.. misschien kan het wel als ik gewoon het raam en de deur sluit?

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Buiten onder een overkapping, uit de wind, net na de regen zou perfect zijn! Al het stof in de omgeving is nat en er stuift niets in je lak.
    147-c Guitars

  9. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Buiten onder een overkapping, uit de wind, net na de regen zou perfect zijn! Al het stof in de omgeving is nat en er stuift niets in je lak.
    Ja maar ik ben bang dat de regen pas vannacht stopt. Heb je buienradar gezien voor vandaag? We krijgen er van langs hoor vandaag :P

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Zolang er geen druppels op de gitaar zelf vallen zou ik me niet heel erg druk maken. Grote kans dat de luchtvochtigheid in de schuur met deuren en ramen dicht veel hoger is dan buiten.
    147-c Guitars

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top