Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 8 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 71
  1. #1

    vraagje DIY gitaarbouwer kit?

    Beste mede-forumleden,

    Ik heb aankomende zomer een paar weken vrij en ik zou graag een eigen gitaar gaan bouwen.
    Ik heb geen ervaring met het bouwen van een gitaar, maar wel met houtbewerking.
    Nu had ik bij oa bax gezien dat je voor een paar honderd euro een diy kit kan kopen met alle onderdelen om een gitaar te maken. Ik vroeg mij af wat jullie mening hierover is? Is dit bespeelbaar als je er wat tijd en aandacht in steekt. Alvast bedankt voor het meedenken en voor de moeit!!

    Groet, Maythe

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    die kits zijn meestal wel okee en als je de hardware wat upgrade kan daar best een goede gitaar uitkomen. Maar met wat houtbewerkingservaring zou ik gewoon eentje zelf bouwen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maythe7 Bekijk bericht
    Beste mede-forumleden,

    Ik heb aankomende zomer een paar weken vrij en ik zou graag een eigen gitaar gaan bouwen.
    Ik heb geen ervaring met het bouwen van een gitaar, maar wel met houtbewerking.
    Nu had ik bij oa bax gezien dat je voor een paar honderd euro een diy kit kan kopen met alle onderdelen om een gitaar te maken. Ik vroeg mij af wat jullie mening hierover is? Is dit bespeelbaar als je er wat tijd en aandacht in steekt. Alvast bedankt voor het meedenken en voor de moeit!!

    Groet, Maythe
    Ik ben met een kit bezig. Leuk om te doen igg. Of hij bespeelbaar gaat worden kan ik nog geen uitsluitsel over geven maar ik doe m'n best.
    Laatst gewijzigd door mrweird; 30 januari 2016 om 16:44

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Een body is goed zelf te bouwen. Koop een 2e-hands bolt-on halsje op MP en wat mooie hardware -naar jouw wens- los bij de div shops.

    [2c]
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  5. #5

    Standaard

    Bedankt voor de reacties! Heb gisteren de website Crysun.nl gezien op Google. Dit lijkt mij opzich ook wel een leuke optie. Wat is jullie mening hierover?

    Vriendelijk groet, Maythe

  6. #6

    Standaard

    Zo'n cheap kitje lijkt mij ook wel een keer leuk om te proberen. Voornamelijk om wat meer te leren over het afstellen van een gitaar, dat probeer ik liever niet uit met mn duurdere gitaar.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrweird Bekijk bericht
    Ik ben met een kit bezig. Leuk om te doen igg. Of hij bespeelbaar gaat worden kan ik nog geen uitsluitsel over geven maar ik doe m'n best.
    Heb je hem ooit afgemaakt?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Yep. 't is een bespeelbare gitaar inmmiddels. Ik wil d'r nog andere potmeters in doen, en de topkam moet nog iets lager.. Maar ik heb er inmiddels mee op een podium gestaan. :-)

    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...-eigen-chibson

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    In dit topic vertel ik e.e.a. over het zelf assembleren van een Tele en de gemaakte kosten: http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...le-assembleren .

    Nu heb ik voornamelijk gebruik gemaakt van Fenderonderdelen en USA-electronica, maar voor rond de €500,- zijn er al heel aardige sets te vinden die het niveau van de genoemde DIY-kits ver overtstijgt. Fred Dons maakte mij op een shop attent (ik meen in een ander topic) waar je voor de genoemde €500,- aan onderdelen al prima kan slagen.

    Je moet zo'n project vooral voor de lol en het leerproces doen en niet voor een vermeende besparing van de kosten. Voor €400,- koop je al een te gekke Squier Classic Vibe en voor dat geld ga je er met een partscaster er echt niet overheen.

  9. #9

    Standaard

    @ mrweird: vet! ik ga er eens doorheen lezen!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    In dit topic vertel ik e.e.a. over het zelf assembleren van een Tele en de gemaakte kosten: http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...le-assembleren .

    Nu heb ik voornamelijk gebruik gemaakt van Fenderonderdelen en USA-electronica, maar voor rond de €500,- zijn er al heel aardige sets te vinden die het niveau van de genoemde DIY-kits ver overtstijgt. Fred Dons maakte mij op een shop attent (ik meen in een ander topic) waar je voor de genoemde €500,- aan onderdelen al prima kan slagen.

    Je moet zo'n project vooral voor de lol en het leerproces doen en niet voor een vermeende besparing van de kosten. Voor €400,- koop je al een te gekke Squier Classic Vibe en voor dat geld ga je er met een partscaster er echt niet overheen.
    Ja joost jouw topic heb ik ook bijgehouden! Mooie tele heb je er aan overgehouden! Maar ik heb dit dus nog nooit gedaan, dus zou ik volgens mij veel beter zo'n stratocaster kit kunnen nemen van thomann. Die kost slechts 69 euro. Daarmee zou ik toch mooi kunnen oefenen? Vooral met het verven van de body, het vormgeven van de headstock, en het afstellen van de neck. Hier heb ik allemaal 0 ervaring mee en ik zou het wel eens willen proberen. Ik zou het dan niet voor het resultaat doen maar voor de ervaring van het werken aan de gitaar.

    Maar die zelfbouw tele van jou is dus kwalitatief niets beter dan een squier telecaster denk je?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braml Bekijk bericht

    Maar die zelfbouw tele van jou is dus kwalitatief niets beter dan een squier telecaster denk je?

    Euhh, ik maakte het vergelijk tussen de Classic Vibe en het setje onderdelen dat Fred als alternatief voor de door mij gebruikte onderdelen aanbood. Zijn suggestie was ruim €250 goedkoper.

    Mijn Tele kan de strijd met een Classic Vibe met gemak aan, hoewel de CV een erg goede gitaar is voor €400,-. Mijne kan met gemak naast een USA Tele worden gelegd, maar het ging mij om het principe: koop je voor €400 onderdelen of voor hetzelfde geld een CV. Het is gewoon knap hoe Fender voor dat geld een vintagecorrecte goed bespeelbare en goed klinkende Tele in de markt weet te zetten.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top