Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ik hoor het graag, leuk!
    Ik zie u graag ken ik vrij goed. Ik heb wel wat vrienden (m/v) die Vlaams spreken.
    Ik hoor u graag was ik nog niet tegengekomen.

    Ik sluit mij daarbij aan. Muzikaal gezien.
    Niet gaan roepen Platonisch s.v.p.
    Plato was homofiel. Heb daar helemaal niks tegen, en toch ga ik daar zelf maar even niet aan beginnen.
    Vriendelijke groet, Gus

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Ik hoor het graag is nochtans een veel gebruikte zin in Vlaanderen hoor . Althans toch zeker in Antwerpen en omstreken. Natuurlijk als je het echt authentiek wil hebben moet je zeggen : "da oor ik gère"

    Meer on topic : is zo'n ebow gemakkelijk te gebruiken ? Ik hoor die klank wel graag.

    Mvg,

    Denis

  3. #13
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Geheel off topic: het gebruik van SRV in Let's Dance heb ik nooit helemaal begrepen en vind ik ook geen eer doen aan SRV. Bowie gaf aan dat hij SRV op dat moment de beste bluesgitarist vond die er was en geeft hem vervolgens een maat of 8 aan het einde van het nummer inclusief fade out..... :-/
    Die solo in China girl mag er anders wel wezen

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Nog een ebowvraag die jij waarschijnlijk kan beantwoorden: werkt een ebow ook op een 12-snarige gitaar? Liggen de snaren in de snarensetjes dicht genoeg bij elkaar om allebei door de ebow geactiveerd te worden?

  5. #15
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Als je een gitaar hebt met goede sustain eigenschappen en je speelt met een vervormingspedaal die veel sustain geeft met de gain goed open dan heb je een E bow niet echt nodig om een toon bijna oneindig aan te houden

    Om clean een oneindige sustain te bewerkstelligen is een E bow wel handig ja

  6. #16

    Standaard

    Thanks!

    Op zich is een e-bow makkelijk te gebruiken. Voor elektrische gitaren heb je die sustainer elementen. Kun je ook akkoorden spelen. Eigenlijk dus een beetje achterhaald effectje, maar voor akoestische gitaar is het best leuk. Op de Endless River van Pink Floyd doet Gilmour best wat met E-bow. Ik kende het van vroeger, Harry Sacksioni gebruikt het op één nummer. Vervolgens nooit kunnen achterhalen wat het was omdat in het muziekboek stond "Gespeeld met IBO sustain"... ja, dat helpt! Bij Michel van Anouk is het ook te horen.

    Maar in dit specifieke geval behoorlijk tricky. De noten die ik hebben moest zaten op de hoge e snaar. (ja, ook op de B snaar, maar dan lukte de akkoordwissel niet qua baslijn...) En daar werkt de E-bow wat lastig. Er zitten twee groeven in, die je bv op de e en g snaar laat rusten. De B snaar gaat dan trillen. Maar bij de hoge e snaar kun je de E-bow maar op één snaar laten rusten. Vandaar prepared E-bow. Aan de onderkant had ik er een pennendop vastgeplakt zodat die op de kast van de resonator kon rusten. ipv op een snaar die daar niet zit. Dat stuk is in de mix ook wat harder gezet vergeleken met de rest. Bij mijn weten de eerste e-bow opname waarbij naast de e-bow noot ook nog een andere lijn op dezelfde gitaar gespeeld wordt. Dat maakt de beheersing van die e-bow noot behoorlijk tricky.

  7. #17

    Standaard

    @Cageman, ja, 12 snarig werkt ook. Die Sacksioni opname is op 12 string. Poot van Metz als mijn geheugen dient vandaag... Even geprobeerd, het werkt idd. maar om de oktaaf en normale snaar beiden aan te laten slaan vergt wel goed mikken met hoe hard je duwt. Je moet aan de kant van de oktaaf snaar dichter bij de snaar zien te komen, dan bij de normale snaar. Sacksioni speelt die lijn op de b snaren. Dat werkt wat makkelijker.

    @Brad, feedbacken werkt wel. Zo is de originele partij ook ingespeeld. Let wel, zoek dan even uit waar de verschillende tonen van de lijn het beste feedbacken... Blijkbaar had Fripp in de studio op de grond afgeplakt welke noten waar gingen rondzingen. Santana schijnt dat ook te doen, of gedaan te hebben. Vai zie je ook wel eens zo'n ballet uitvoeren om het voor elkaar te krijgen.

  8. #18

    Standaard

    Wat een lekker stukje muziek, ik was net afgehaakt bij je laatste post (niet mijn ding), maar dit is echt lekker.

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denis.hermans Bekijk bericht
    Ik hoor het graag is nochtans een veel gebruikte zin in Vlaanderen hoor . Althans toch zeker in Antwerpen en omstreken. Natuurlijk als je het echt authentiek wil hebben moet je zeggen : "da oor ik gère"

    Meer on topic : is zo'n ebow gemakkelijk te gebruiken ? Ik hoor die klank wel graag.

    Mvg,

    Denis

    Ik ben niet zo handig met smilies, maar thanks.
    Ik lees dit gère.
    Lachen hoor.
    Dit maakt mijn dag weer mooi.
    Vriendelijke groet, GUs

  10. #20

    Standaard

    @Tunes, ach, stilistisch vliegt het alle kanten op. Volgende wordt weer anders. Komen iig nog twee stukken van Baden Powell, en eigen werk aan.

    En waar op gereageerd wordt, een rode lijn is nog niet te ontdekken. Wil je hier veel reacties dan helpt het om grove fouten te maken En op het laatste filmpje is hier nog totaal niet gereageerd, terwijl die op facebook gelijk door verschillende mensen gedeeld werd. Overall, jeugdsentiment doet wonderen. Heb nog iets in gedachten, maar voor een solo-arrangement is het net wat lastiger dan Mash... en nog wat oud rock werk dat ik nog steeds eens moet opnemen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top