Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
  1. #1

    Standaard Heroes (David Bowie) Resonator & prepared E-bow

    De laatste van mijn akoestische gitaren in het recente rijtje filmpjes. Een resonator en bottleneck, dat moet blues zijn.... of?

    Anyway, beetje ruwe versie, maar gelukkig zing ik er niet bij

    Mijn favoriete Bowie nummer, met een E-bow om de feedbackende gitaar van Belew of Fripp te imiteren. Belew speelde live, maar dacht dat de studio opname Fripp was?


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Heb er op zitten wachten. Verrassende keuze. Hij is weer fraai. Thanks!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Ik zou vanachter mijn laptop bijna voor je gaan staan en applaudisseren Harald! Ik heb er weer van genoten!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Wauw, wat goed! Je moet een keer een soloprogramma in elkaar draaien! Gewoon anderhalf uur Harald Koll met zijn gitaren. Ik kom zeker!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    Mooi hoor Fretten achter de slide a la Sonny Landreth, ebow, geweldig allemaal. Vind de resonator sound op één of andere manier niet zo passen bij dit nummer, maar dat zal aan mij liggen.
    ALLES IS VERKOCHT!

  6. #6

    Standaard

    Thanks! @Grayfink: In dit geval is de resonator sowieso de enige gitaar waarop dit gaat lukken. De andere staan te licht afgesteld. Op zich ook wel leuk omdat het eens wat anders is dan het standaard bluesding dat je met een resonator verwacht. Niet dat ik dat niet ook doe trouwens, veel te leuk. En Bowie had best wel iets met de wat alternatievere gitaristen. Belew, Fripp, en hoe heette die andere ook al weer? Reeves Gabrels? SRV mocht ook nog even meedoen, en nog wel wat bekende namen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Geheel off topic: het gebruik van SRV in Let's Dance heb ik nooit helemaal begrepen en vind ik ook geen eer doen aan SRV. Bowie gaf aan dat hij SRV op dat moment de beste bluesgitarist vond die er was en geeft hem vervolgens een maat of 8 aan het einde van het nummer inclusief fade out..... :-/
    Laatst gewijzigd door Joost de Ruig; 28 januari 2016 om 12:03

  8. #8

    Standaard

    SRV zou touren met Bowie, maar haakte af toen bleek dat hij zijn eigen band niet mocht meenemen. Siert SRV best wel, zo bekend was hij toen nog niet. Maar altijd nog beter af dan Mark Knopfler. Een dag in de studio voor Steely Dan. Daar zijn uiteindelijk een paar seconden van gebruikt...

    En verrassende keuze, had ik al gezegd toch Zoek iemand die wat Ry Cooder wil zingen voor wat meer blues en gospel georiënteerd werk. Dat kan ik echt beter niet zelf doen.

    @Kim Wilson, doe ik vaker, soms hier bij mij thuis, soms ergens anders. Ik stuur je wel een mailtje als er een concertje gepland is. Huisconcert hier heb ik in November net gehad. duurt dus weer even. Te snel achter elkaar heeft ook weinig zin.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Ik hoor het graag, leuk!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Zeker leuk.

    De resonator is wel echt compromisloos as resonatorish as a resonator can be. Nice weer.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top