Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 34
  1. #1

    Standaard Boss Waza Guitar modeling Guitar Rig

    De modeling amp stac van BOSS.

    Is wel een totaaloplossing ;-)

    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 & STEALTH 50W <> BOSS MS-3 <> 4 IRT212 V30
    Studio: Kemper Profiler Rack <> Ampero Control

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    wel weer jammer dat ze alleen zo'n shred tone laten horen met te veel gain, ik heb nu nog totaal geen idee hoe die amp eigenlijk klinkt.......
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 september 2004
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    933

    Standaard

    Prijzig stukje speelgoed...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door El Bastardo
    als je niet weet wat je nodig hebt, heb je waarschijnlijk niks nodig.

  4. #4

    Standaard

    Veel goedkoper dan de axe-fx want de versterker en speakers zijn al inclusief (miauuuw) Nog meer concurrentie.

    Hier nog een mooi voorbeeld van BOSS marketing:
    "A speaker is an indispensable and critical component for guitar amplifiers that provides a “voice” for guitar playing to reach the world. The speaker used with the early stack amp is one of the most highly regarded by top guitarists. In the process of developing the Waza Amp, BOSS engineers tested numerous speakers in combination with many components and configurations of amp circuitry, and found no other speaker that is suitable to bring the ideal rock sound to life. Its transparent high end and vivid clarity have attracted many artists and engineers involved in the Waza Amp project. However, the speaker has only 20 watts of power-handling capacity. In the quest of the perfect Waza Brown Sound, the sound pressure was insufficient for the BOSS engineers. With painstaking craftsmanship and accumulated expertise, BOSS gave birth to a speaker with the raw sound characteristics of the legendary rock speaker, yet with 80 watts of power-handling capacity. The cabinet is also specially designed to maximize the potential of the Waza Brown Sound with rich, full-face resonance and commanding sound presence"
    Laatst gewijzigd door herrieman; 10 februari 2016 om 21:39
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 & STEALTH 50W <> BOSS MS-3 <> 4 IRT212 V30
    Studio: Kemper Profiler Rack <> Ampero Control

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Leuk marketing verhaal. Meer concurrentie is altijd goed natuurlijk. Maar dit is toch wel een heel ander ding dan de Axe fx. Het leuke van de Axe fx en vergelijkbare apparaten is juist dat je alleen maar een hele kleine set up nodig hebt die compleet is met versterkers, cabs en effecten etc. voor in de studio. En dat je eventueel rechtstreeks ook zo kan spelen live.

    Die Boss is alleen een versterker modeller voor zover ik begrijp, geen cab modeller en geen effecten. Eigenlijk is het ook geen echte versterker modeller, omdat hij alleen gericht is op een (hard) rock sound. Dus een ander verhaal en andere doelgroep.
    Laatst gewijzigd door apekop; 11 februari 2016 om 11:18
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    wel weer jammer dat ze alleen zo'n shred tone laten horen met te veel gain, ik heb nu nog totaal geen idee hoe die amp eigenlijk klinkt.......
    Volgens mij is dat bewust, want dit soort gear valt clean en met een lichte crunch vaak direct door de mand.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Volgens mij is dat bewust, want dit soort gear valt clean en met een lichte crunch vaak direct door de mand.
    Precies de reden die ik van de makers ervan verdenk. Voor mij geldt dat clean altijd op nummer 1 moet staan. Vervorming kun je in zoveel varianten d.m.v. pedaaltjes toevoegen, maar clean niet.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Vervorming kun je in zoveel varianten d.m.v. pedaaltjes toevoegen, maar clean niet.
    Dat klopt wel, maar tegen een buizenamp met een fijn drivekanaal kan wat mij betreft geen pedaaltje tegenop.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Ik vind het vrij onbegrijpelijk hoor, je begint from scratch en dan kan je elke kant op maar dan grijp je vrolijk weer terug op je eighties spandex soudje waar je pedalen zo bekend mee geworden zijn. Alsof er niks gebeurt is in de tussentijd.
    Maar ik begrijp het wel, marktonderzoek enzo en dan blijkt dat Boss alleen nog populair is in de popmetal sector dus dan mik je daarop.
    Pas.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Het jazzchorus combo clean zal ook hier wel in zitten. En dat was historisch al errug goed. En iedereen kent het Metallica jazz chorus clean wel.
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top