Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 29
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WaywardChild Bekijk bericht
    Inderdaad de Rustic versie was in nitro, helaas wordt deze reeks nu niet meer gemaakt.
    Voor wie er interesse heeft: bij Thomann zijn ze nog op voorraad. Niet goedkoop met zijn €2.198,- wel erg fraai.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Maakt g&l helemaal geen strats meer in nitro?
    Wel hele gave strats. Zo'n legacy of Comanche lijkt me wel wat.
    Al is die legacy qua sound wat meer open en vintage gevoiced, daar waar de andere g&ls die keramische elementen hebben. Ben ik zelf niet zo weg van.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Dat verschilt dan kennelijk per type. Van de Thomann website:

    G&L Legacy Rustic Black G&L Legacy Rustic Black, e-guitar, made in USA, premium alder body, vintage tinted satin thomann quartersawn hard-rock maple neck, maple fretboard, 22 frets, 648mm scale, bone nut, 41,28mm nut width, 3 vintage style G&L single coil pickups, 5-way switch, 1 volumecontrol, PTB tone system, patented G&L dual fulcrum vibrato, chrome hardware, 3- ply white pickguard, incl. case, black thomann nitrocellulose finish, custom instrument in used look, originalstrings daddario 010-45 (104555)
    dit laat zich lezen als een 'door Thomann bestelde serie' oftewel uitsluitend (?) voor Thomann met deze specs gebouwd.
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 april 2011
    Locatie
    Daar
    Berichten
    2.812

    Standaard

    Even een vraagje tussendoor: Hoe weet je nu of je een G&L usa versie of een tribute versie hebt? Is dat alleen het metalen serienummer op de headstock van de usa en de stempel op de tribute of zijn er andere uiterlijke kenmerken, ik kan het namelijk op de foto's niet zien en er ook geen info over vinden.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Wat je eigenlijk vooral moet weten is het feit dat een G&L op z'n 'best' (afhankelijk van hoe je het bekijkt - smaak speelt hierin tenslotte de grootste rol uiteindelijk) een béééétje op dat van een Fender lijkt. En op z'n 'slechtst' komt het er niet eens bij in de buurt. Met de gitaren zelf is niks mis, maar ik heb zelf maar zelden een lekker klinkende G&L gehoord (weet je meteen welke hoek mijn voorkeur heeft).
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    maar ik heb zelf maar zelden een lekker klinkende G&L gehoord
    Ik ben geen fender kenner, en geen g&l kenner, maar de keren dat ik "zomaar" een willekeurige g&l uit een rek pakte, klonk die beter dan een ter vergelijking erbij gepakte eveneens willekeurige fender.
    Weet niet of g&L toevallig gebruik maakt van elementen met meer output, waardoor het perceptie zou kunnen zijn of zo....

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pter Bekijk bericht
    Even een vraagje tussendoor: Hoe weet je nu of je een G&L usa versie of een tribute versie hebt? Is dat alleen het metalen serienummer op de headstock van de usa en de stempel op de tribute of zijn er andere uiterlijke kenmerken, ik kan het namelijk op de foto's niet zien en er ook geen info over vinden.
    Tribute staat op de headstock vermeld, Indonesische gitaren dus. Als het een US versie is dan staat er geen tribute op de headstock vermeld en volgens mij staat er ook op de kop made in the USA.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik ben geen fender kenner, en geen g&l kenner, maar de keren dat ik "zomaar" een willekeurige g&l uit een rek pakte, klonk die beter dan een ter vergelijking erbij gepakte eveneens willekeurige fender.
    Weet niet of g&L toevallig gebruik maakt van elementen met meer output, waardoor het perceptie zou kunnen zijn of zo....
    Vandaar dat ik in mijn mini betoog tevens de term 'smaak' heb laten vallen. Overigens vergelijk ik uiteraard geen €3500,- kostende Fender met een €600,- kostende G&L, of vice versa. Dat zou flauw zijn.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Wat je eigenlijk vooral moet weten is het feit dat een G&L op z'n 'best' (afhankelijk van hoe je het bekijkt - smaak speelt hierin tenslotte de grootste rol uiteindelijk) een béééétje op dat van een Fender lijkt. En op z'n 'slechtst' komt het er niet eens bij in de buurt. Met de gitaren zelf is niks mis, maar ik heb zelf maar zelden een lekker klinkende G&L gehoord (weet je meteen welke hoek mijn voorkeur heeft).
    Dan lijkt het dat de MFD-pickups (een type dat G&L meestal in Strats en soms zelfs in Tele's gebruikt) niet je smaak zijn. Bij reguliere singlecoils zijn de polepieces de magneten, waar de koperdraad omheen is gewikkeld. Bij de Magnetic Field Design pu's zijn de metalen (verstelbare) polepieces in een onderliggende magneetplaat geschroeft en is er een andere opwekking van stroom. De MFD-pu's hebben een minder vintage-karakter, waarbij het mij opviel dat ik er best een goede clean en gain sound uit kreeg, maar dat de crunch mij minder kon bekoren.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Wat ik me nog herinner van een fender strat pakken na een G&L strat is "hè gatver, iel geluid". Maar dat zal meer aan de pickups liggen dan aan de gitaar zelf.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top