Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 29
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 mei 2004
    Locatie
    zwijndrecht
    Berichten
    2.009

    Standaard G&L strat: mening/opmerkingen gevraagd

    Wie o wie weet er meer over de g&l strats, de zogenoemde legacy?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tillens Bekijk bericht
    Wie o wie weet er meer over de g&l strats, de zogenoemde legacy?
    Gebruik even de zoekfunctie, daar is al het nodige over geschreven. Let wel op dat je de Tribute Legacy uit Indonesie veel vaker tegenkomt dan de USA-versie.

    Kort door de bocht: USA Legacy, erg goede strat. Tribute Legacy: veel waar voor je geld! Wat ik zelf erg handig bij G&L vind, is het PTB-system. Een roll-off van frequenties in plaats van de gangbare toneregeling. Dit werkt echt prima!
    Laatst gewijzigd door Joost de Ruig; 23 januari 2016 om 19:04

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 mei 2004
    Locatie
    zwijndrecht
    Berichten
    2.009

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Gebruik even de zoekfunctie, daar is al het nodige over geschreven. Let wel op dat je de Tribute Legacy uit Indonesie veel vaker tegenkomt dan de USA-versie.

    Kort door de bocht: USA Legacy, erg goede strat. Tribute Legacy: veel waar voor je geld! Wat ik zelf erg handig bij G&L vind, is het PTB-system. Een roll-off van frequenties in plaats van de gangbare toneregeling. Dit werkt echt prima!
    Sorry bedoel inderdaad de usa versie. Heb zelf een usa asat tele en ben daar heel tevree over"!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Maar dan ken je de G&L's . De legacy is echt een goede strat: nitrolak, netjes afgewerkt, goede hardware en pu's, 2-punts tremelo en dus het PTB-systeem. 2de hands betaal je er al snel €1000 voor.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Ik knap zelf altijd af op de headstock. En Fender headstock is natuurlijk het mooist op zo'n gitaar en snap dat dat niet mag, maar dan vind ik het ontwerp van bijv. Suhr, Zion of Tom Anderson en stuk beter.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Ik knap zelf altijd af op de headstock. En Fender headstock is natuurlijk het mooist op zo'n gitaar en snap dat dat niet mag, maar dan vind ik het ontwerp van bijv. Suhr, Zion of Tom Anderson en stuk beter.
    Dat blijft een kwestie van smaak. Ik vind hem juist mooier dan Suhr. Die prachtige strats van Suhr met een soort van Hondokop, brrrrrrr

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 mei 2004
    Locatie
    zwijndrecht
    Berichten
    2.009

    Standaard

    Suhr headstock is een beetje voor proctologen

  8. #8

    Standaard

    Vind de G&L fantastische gitaren en de headstock ben ik ondertussen gewoon en zie dat nu eerder als een kwaliteitslabel
    Heb momenteel een G&L legacy special en een Asat special en zijn allebei zeer goede gitaren, heb ze beetje zelf samengesteld en in USA besteld bij een dealer (upfront guitars) en dit toen er een gunstige euro-dollar koers was.
    Heb ooit een 2ehandse legacy gehad maar die heb ik opnieuw verkocht, was zelf niet zo zot van de standard pickups (men andere strat had leosounds redhouse pickups) maar ook de 12inch radius glossy neck kon me toen niet bekoren
    De nieuwe standard necks zijn vanaf dit jaar terug 9,5 inch radius (dus zonder upcharge)
    Ben ook grote fan van hun PTB systeem.
    Hun body's zijn echter niet in nitro.

    grtz

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WaywardChild Bekijk bericht
    Hun body's zijn echter niet in nitro.
    Dat verschilt dan kennelijk per type. Van de Thomann website:

    G&L Legacy Rustic Black G&L Legacy Rustic Black, e-guitar, made in USA, premium alder body, vintage tinted satin thomann quartersawn hard-rock maple neck, maple fretboard, 22 frets, 648mm scale, bone nut, 41,28mm nut width, 3 vintage style G&L single coil pickups, 5-way switch, 1 volumecontrol, PTB tone system, patented G&L dual fulcrum vibrato, chrome hardware, 3- ply white pickguard, incl. case, black thomann nitrocellulose finish, custom instrument in used look, originalstrings daddario 010-45 (104555)
    Laatst gewijzigd door Joost de Ruig; 23 januari 2016 om 20:44

  10. #10

    Standaard

    Joost,

    Inderdaad de Rustic versie was in nitro, helaas wordt deze reeks nu niet meer gemaakt.
    Bij de Rustic kon je ook de hoeveelheid relic bepalen, maar de gewone standard legacy is niet nitro.
    Je vind alles terug op de G&L website al durft die wel eens achterlopen met de realiteit.
    Zeer goede website ivm G&L : www.guitarsbyleo.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top