Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 29 van 29
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Wat ik me nog herinner van een fender strat pakken na een G&L strat is "hè gatver, iel geluid". Maar dat zal meer aan de pickups liggen dan aan de gitaar zelf.
    Da's niet zo raar: G&L's klinken best mooi vol en rond.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Da's niet zo raar: G&L's klinken best mooi vol en rond.
    In mijn oren klinken de pu's eerder 'wollig'. Alsof je een deken over de versterker smijt.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  3. #23

    Standaard

    Onderstaand een goede vergelijking ts de G&L legacy en hun S-500 model.
    G&L zegt dat de legacy pickups meer vintage gevoiced zijn maar persoonlijk ben ik meer fan van de S-500


  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Dat filmpje had ik ook al gezien.
    Ik vind de legacy mooier klinken, opener, meer strat, wat rauwer ook. De s500 is misschien wat moderner gevoiced, veelzijdiger ook. Met high gain sounds wat strakker en mooier klinkend.

  5. #25
    Junior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2015
    Locatie
    Hollandsche Rading
    Berichten
    9

    Standaard

    Ah, iemand bekend met de tribute invader?

    Alvast dank,
    Super Swede

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2012
    Locatie
    Beetsterzwaag
    Berichten
    453

    Standaard

    Ik heb in totaal vier G&Ls in mijn bezit gehad gedurende een periode van 20 jaar, waarvan ik nog steeds twee heb. Twee Legacy's USA, een ASAT Special USA en een Koreaanse Legacy. Zonder uitzondering is geen enkele wollig, juist helder en gearticuleerd. Als de tone-regeling niet goed ingesteld is, dan ga je nat en wordt het te bright. Ze zijn veel helderder qua hoge frequenties (presence-achtig) en daardoor moet je bij overdrive sounds de tone flink dicht gooien.

    De Legacy USA had ik vanwege geldnood / even 'geen zin' meer in gitaar veel te goedkoop van de hand gedaan na 10 jaar. Het was mijn gitaar waar ik jaren voor gespaard had en die had ik dus nooit weg moeten doen. Het kriebelde de afgelopen jaren weer en nu heb ik weer een Legacy USA. Heerlijk! Je kunt er heel veel geluiden uit halen, maar de charme zit in de PTB regeling. Ik heb de bas/laag-mid pot (de laatste) vaak op 5 uit 10 staan en de tone op 6 of 7. Volume iets terug.. wat kan ik dan in de middelstand toch een geweldig Claptongeluid krijgen. Mayer, Knopfler.. prima gewoon.. ik kan er RHCP met veel autoriteit mee doen, vette blues, hardrock.. ze zijn heel goed gebouwd, de brug is chunky en veel stabieler dan een gemiddelde constructie. Ik krijg veel complimenten over mijn sound (waar een gitaar niet de enige stap in is, maar met een goede amp.. jemig wat een fijn ding).

    De andere gitaar is een ASAT die ik nog heb. Het is een Tele type met P90-achtige humbuckers. Deze zijn heel helder! Rockend moet de boel op 20 a 30% qua tone, de elementen hebben veel output. Clean met je vingers kan de tone open en dan sprankelt de boel je tegemoet. Ik heb afgelopen maand de hals wat rechtgezet voor het fijnslijpen, ik heb de gitaar nu zeven jaar. Dat zegt wel iets over de stabiliteit. De hals is gewoon keihard.

    Een duidelijk verschil vond ik de Tribute: het is voor het geld een prima gitaar, ik heb er ook mee opgetreden, maar de noten gaan niet zo diep. Het is wat oppervlakkig, net zoals ik bij Mexicaanse Strats van vroeger wel had. Nu is die kwaliteit wel verbeterd, dus dat zal het niet meer zijn, maar de Tribute heeft me nooit kunnen raken. De andere drie gitaren wel.

    Edoch: als je voor het echt pure Strat quack geluid wilt gaan, dan vind je dat hier niet. Je kunt er wel werkelijke prachtige geluiden uit halen, de parallelle standen (2 en 4) zijn wonderschoon, de gitaren zijn als een dijk gebouwd en in de goede setting pure monsters. Je moet ze leren kennen, plug en play kan je ze niet noemen... maar dat geldt voor meer instrumenten die van hoge kwaliteit zijn.

    En toch wil ik nog wel een Strat Plus er naast hebben.. you guys dig me?
    You can't be a vet. You rock too much.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2012
    Locatie
    Beetsterzwaag
    Berichten
    453

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    In mijn oren klinken de pu's eerder 'wollig'. Alsof je een deken over de versterker smijt.
    Als je het over een Legacy hebt, dan denk ik dat je de basregeling voluit hebt gezet en de versterker voor die gitaar niet goed in hebt gesteld. De neckpickup kan dan wel 'too much' klinken als je een flinke amp met genoeg basweergave hebt. De basnoten overheersen dan de hoge tonen, maar wollige ongedefinieerde sounds heb ik nog nooit uit een G&L gekregen.
    You can't be a vet. You rock too much.

  8. #28
    Junior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2015
    Locatie
    Hollandsche Rading
    Berichten
    9

    Standaard

    Teveel gevraagd?

    Een G&L Tribute Invader (Korea) HH gezien. Wordt aangeboden voor 225,00€. Gebruikt en bijna geen gebruikssporen volgens adv.
    Zou dit een iets te hoge vraagprijs zijn. Kan iemand mij hierin advies geven?


    Super Swede

  9. #29

    Standaard

    Tribute's zijn prima gitaren, voor €225 zou ik niet twijfelen. Beter afgewerkt en kwalitatievere materialen dan bij de doorsnee Mexicaanse Fender.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top