Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Discussie: Elektro aansluiten

  1. #1

    Standaard Elektro aansluiten

    Ik weet niet zeker of dit de goede plek is maar zo niet dan hoor ik het wel.
    Ik moet straks de elektronica van mijn e gitaar opnieuw aansluiten maar als ik de manier waarop het aangesloten zat vergelijk met de manier die het schema van de seymour duncan site aangeeft dan raak ik de weg kwijt. Iemand die mij kan adviseren?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.661

    Standaard

    ik denk dat je eerst van de bouwer van de pickups moet weten welke aansluitingen waarvoor zijn, dus de kleurcodes.
    (misschien heeft hijzelf wel een schema voor je?)
    dan pas kan je verder

  3. #3

    Standaard

    Was ik al bang voor. Ik had hem al een mail gestuurd maar dacht ik vraag het hier ook nog even.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Assen
    Berichten
    109

    Standaard

    !!! Als ik op een foto klik om het origineel te zien geeft mijn antivirus een waarschuwing dat hij een gevaarlijke site geblokkeerd heeft !!!...
    De Patrick HUfschmid pickups worden gemaakt bij Kent Armstrong. Kijk op de Kent Armstrong site , daar staan ook schema's op.
    De witte en rode draad die op het SD schema samen verbonden en geisoleerd zijn, is bij jou niet van toepassing: de beide wikkelingen worden via die witte jumper wire op de pickup zelf al met elkaar verbonden.
    Als dit zo uit je gitaar komt en het moet er nu weer terug in dan is het erg knullig "verwijderd" door zo maar alles door te knippen... lossolderen had je een paar uur werk gescheeld.
    Moet het op een slagplaat gemonteerd à la stratocaster of moet het in de gitaar zelf aan elkaar gesoldeerd?
    Je kan de zwarte "kabel" die van de pickup komt niet zo maar aan elkaar solderen waar deze doorgeknipt is: het is een 2 aderige verbinding met een binnen ader en buitenmantel. Je kan het beste vanaf de pickups nieuwe braided wires er aan solderen die lang genoeg zijn, de sdraadjes van de 3 way switch lossolderen en dan alles volgens het SD schema weer aansluietn

  5. #5

    Standaard

    TeleK. I realiseer me dat het knullig is verwijdert. Dit heb ik gedaan zodat ik zonder een schema te maken (lui) later terug kon lijken hoe ik het weer moest aansluiten. Ik was inderdaad al van plan om de pick-up draden te vervangen, misschien zelfs alles. Het moet overigens allemaal in de gitaar zelf gemonteerd worden.

  6. #6

    Standaard

    Ik heb wat info gevonden op de site van Kent Armstrong maar daar staat alleen een tekening waarin de pick-up wordt aangesloten op de volume pod en van daar gaat ie verder. Bij mij gaan de pick-up's eerst naar de switch. Ga het denk ik lekker allemaal zo laten en alleen de draadjes die ik heb doorgeknipt vervangen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ChrisWMan Bekijk bericht
    TeleK. I realiseer me dat het knullig is verwijdert. Dit heb ik gedaan zodat ik zonder een schema te maken (lui) later terug kon lijken hoe ik het weer moest aansluiten. Ik was inderdaad al van plan om de pick-up draden te vervangen, misschien zelfs alles. Het moet overigens allemaal in de gitaar zelf gemonteerd worden.
    Wellicht dat je de volgende keer foto's maakt van hoe het aangesloten is voordat je het doorknipt, scheelt een schema tekenen.....

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    Dit is niet zo heel moeilijk hoor, Gewoon de twee pickups weer met de dunne(kern)draadjes aan de schakelaar solderen. verder blauw aan blauw, zwart aan zwart. Losse draadje van de schakelaar gaat waarschijnlijk naar je shielding oid.

  9. #9

    Standaard

    Bedoel je met dat losse draadje aan de shielding de binnenkant van de ruimte waar de elektronica komt? Het is namelijk allemaal hout. Alleen de achterkant van de cover heeft wat aluminium folie maar het lijkt niet alsof daar iets aan vast gesoldeerd heeft gezeten.

  10. #10

    Standaard

    Heb alles aangesloten (op het mystery) draadje na en er komt helemaal geen geluid uit. Maakt niet uit in welke stand ik de schakelaar zet. Alleen zo nu en dan een kraak maar die hangt niet samen met het schakelen of aanslaan van snaren. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
    Ik heb alles aangesloten zoals ik het had losgehaald.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top