Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 26 van 26
  1. #21

    Standaard micro

    Ah! Bedankt voor jullie tips, ik heb de mics die joost, mr fingers en ernst voorstelde eens bekeken. Ziet er goed uit. @mr fingers: je gebruikt 2 RM 700 mics voor folkgitaar op te nemen. Is 1 ook genoeg, of is hier een speciale rede voor?

  2. #22

    Standaard drummic

    Hey een vriend van me heeft http://www.thomann.de/gb/the_tbone_dc1200.htm dit setje gekocht, kan ik hiervan eventueel iets gebruiken voor akoestische gitaar?

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CrazyHorse Bekijk bericht
    Hey een vriend van me heeft http://www.thomann.de/gb/the_tbone_dc1200.htm dit setje gekocht, kan ik hiervan eventueel iets gebruiken voor akoestische gitaar?
    Waarom ga je niet gewoon eens wat opnemen met wat je zo kunt lenen of zelf hebt liggen? Overigens is "meer" niet automatisch "beter." Vanaf 2 microfoons komen ook de faseproblemen om de hoek kijken. De SM57 èn SM58 waren ooit heel gaaf, omdat veel andere microfoons te kwetsbaar waren. Voor de geluidskwaliteit hoef je het niet te doen en al helemaal niet bij een akoestische gitaar. Superlux maakt trouwens ook prima condensator microfoons voor weinig.

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RB-1 Bekijk bericht
    Ergens is dit tekenend voor de situatie..
    Ik bedoel, er zijn dus nog steeds mensen die geloven dat dit Bluegrass is.
    (Even afgezien van de sublieme Gilian Welch dan, die ik het liefst alleen met David hoor. Dat klinkt altijd goed)
    Als je dezelfde logica toepast op Andre Rieu dan wordt deze ineens een concertviolist van wereldklasse. Of Doe Maar een reggae band.....

    Om het even helder te krijgen; dit is een echte Bluegrass band die ook nog eens echte Bluegrass speelt :

    Zoals je ziet, heeft een Bluegrass band echt meer dan 1 microfoon nodig, anders wordt het wel heel erg dringen en vallen er misschien slachtoffers....

    Je kunt kiezen voor een kleinmembraan, op zich niks mis mee, maar met groot membraan pak je wat meer van het totaal geluid van je instrument en kun je wat makkelijker, door te bewegen, je klank en volume in de mix bepalen. Een Audix SCX-25A doet dat zelfs beter en makkelijker dan een Neumann U-87, scheelt toch weer een slordige anderhalve rug...
    De sweet spots varieren per instrument, met een kleinmembraan wordt het vaak een beetje een aan/uit regeling.
    Don't ask me how I know.....

    Tja, drummers en ander hinderlijk achtergrondgeluid kun je het best ver uit de buurt van akoestische gitaren houden...
    I love guitar chord sound

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    vraagje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door run Bekijk bericht
    I love guitar chord sound
    Ongetwijfeld.
    Ik heb alleen geen idee wat je er in deze context mee bedoelt.
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RB-1 Bekijk bericht
    Ongetwijfeld.
    Ik heb alleen geen idee wat je er in deze context mee bedoelt.
    Dat 'ie van het geluid van gitaar akkoorden houdt....??

    En daarom dit graag wil opnemen... met microfoons en zich afvraagt wat de beste daarvoor zijn, maar het moeilijk vindt om dat te vragen.... zoiets?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top