Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard Hoogte element lijst

    Even een paar vraagjes:
    Ik heb al mijn elektronica van mijn gitaar gestript omdat deze gespoten gaat worden maar nu zie ik ineens dat de element lijsten van beide humbuckers een hoge en lage zijde hebben. Wat is hier de reden van, welke kant moet aan de brug en welke aan de nek en maakt het uit als ik een nieuwe lijst heb zonder dit hoogte verschil?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Leg eens een lat over de topkam en de brug en schuif die pickup lijstjes er maar eens onder, dan zie je dat het maar op één manier fatsoenlijk past, en waarom.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  3. #3

    Standaard

    Heb even op internet gekeken (had ik eerder moeten doen) aangezien mijn gitaar uit elkaar ligt en snap de reden voor heeft verloop van de elementen. Heb ik nog steeds de vraag of het heel veel uitmaakt als ik er een rechte element lijst in zet aangezien het verloop zo minimaal is.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2011
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    738

    Standaard

    Alles heeft een functie zo ook de "element- lijstjes" en die zou ik handhaven.
    Met vriendelijke groet,
    Riny S.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.613

    Standaard

    Als je het optisch.mooier vind kan je rustig platte raampjes gebruiken. Het us niet alsof het element ineens aanloopt bij hoogte afstelling. De gefreesde gaten zijn ook haaks op het hout. Als het goed is de schroefgaatjes ook.
    147-c Guitars

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top