Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1

    Standaard goeiedag ik ben Johan

    Goeiedag ik ben Johan (1959) en ik woon in Oost Groningen en heb veel te laat dit forum ontdekt
    ik knoei al vanaf 1993 of zo met gitaren. het begon dat ik een hobby moest gaan zoeken van mijn vrouw ik werk namelijk in ploegen waardoor elke avond en elke weekend mensen wat gaan doen niet zo goed mogelijk is. toen riep ik gitaar spelen lijkt me wel wat dus een gitaartje gekocht van Fl 75,00 (ja guldens) en wat lessen genomen. maar na 3 maand zei mijn leraar je moet een andere gitaar hebben dus kreeg ik mijn Tacamine F-349 met koffer voor 1100,00 gulden jaja dat was me wat en een geweldig instrument die ik nog steeds koester. een 1,5 jaar later op mijn verjaardag een electrische gekocht Yamaha RGX 612 parelmoer wit die ik heel veel bespeelt heb. mijn versterkertje ook een yamaha 40Watt en koffer voor de gitaar maakte het toen compleet mijn muziekrichting was toen blues rock metall en diverse top 40 muziekjes. maar na een jaar of 4 had iemand een bandje en of ik mee wilde doen als gitarist hij deed de solo en ik slag voornamelijk rock,n roll stuff. Dus gestopt met lessen . maar met drummer en bassist ging het wel lekker. maar zoals zovelen weten de samen stelling van de band veranderde vaak maar het niveau steeg toch een beetje en het 1e optreden stond op punt van beginnen maar ook de problemen van dat ik in ploegen werkte dus ik werk gevraagd door de band om elke week 2 keer te repeteren en anders was het niet te doen voor hun dus ik ben opgestapt.

    Een muziekleraar vroeg mij toen om in een muziekvereniging te komen spelen en in een groep met ouderen het slaggitaar gedeelte te doen. eerst had ik zoiets van ik weet niet hoor maar je speelt muziek en hebt ontspanning en FUNN en ik ben bas gaan spelen ( heel simpel) om bv accordeon groep te ondersteunen van 4 school juffen op gitaar accordeon , op de uitvoering deed ik veel aan opbouw van de geluidsapparatuur want als 50 muziekkanten solo of in groepjes hun nieuwste kunstjes laten vertonen op 1 avond dan moet er wat omgebouwd worden . maar hoewel ik later in een hele leuke groep van de vereniging zat 4 op gitaar 4 op zang bass drum en 3 toetsen raakte daar de pret ook op,deze groep viel ook uiteen en ik zit nu thuis wat te pingelen . een oud collega kwam langs en nu doen we samen gezellige avonden maken. en ik kan hem heel veel leren.

    mijn gear nu is:
    2 akoestische gitaren - Tacamine en Epiphone
    2 electrische gitaren - Yamaha rgx en Aria Pro ( Epiphone les paul gold top gehad)
    1 Bass Aria Pro
    1 Leany 120 wr Transitor versterker
    1 leany 120 watt topp men 4 speaker kast eronder transitor
    1 Boss GT5 effect unit
    2 monitors 100watt MEC actief

    en ik heb de laatste paar jaar heel veel concerten bezocht de 1e en 2e Arrow Rock veel regionale evenementen the sixtees in Veendam, en Meeden, en stadskanaal Very Eavy
    band die ik heb gezien : E Clapton (2x) , BB King (2x), Joe Bonemassa, Status Quo, Uria Heep , Deep Purple , Alis Cooper, Saxon (2x), Motorheat, Whitin Temptation, Kamalot , Startovarius, Hammerfall , Iron Maiden (5x). krokus , Parris, Harris, Purple Stranger,Danny lademacher , Golden Earing, Magic Franky, left hand Freddy, Harry Muskee met Erwin Jawa (3x), Julian Sas (3x) ,barrelhouse, Bintangs , Blake lake, Peter Green, Rammsteinn,


    wat zoek ik hier: heel veel info en vrije tijd besteding en soms zal ik ergen op reageren
    en gitarist van nivo ben ik allang niet meer maar het is de mooiste hobby die je in Nederland kunt hebben ( vind ik)

    ik hoop dat deze introductie zo voldoende is. ge gra-oeten van Johan
    Laatst gewijzigd door Johan van den Hende; 20 januari 2016 om 17:20

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Leuk om je enthousiasme te lezen. Welkom en veel plezier hier!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Das nog eens een flinke voorstelpost. Welkom. Rgx 612a ook vroeger gehad. Geweldige tremelo, snelle neck, alleen dat batterijtje..... Liep steeds leeg omdat ik de kabel vergat eruit te trekken. Wel een fantastische gitaar.
    147-c Guitars

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Goedendag Johan, welkom hier!

  5. #5
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Dag Johan , altijd leuk als er een nieuw iemand zich hier aanmeld en misschien ook gaat schrijven . Ook leuk om te lezen dat jij het gewoon met transistor apparatuur doet , niets mis mee

    Overigens Danny Ladenbager , dat zal wel Danny Lademacher zijn toch

    groeten
    Laatst gewijzigd door Brad; 20 januari 2016 om 15:22

  6. #6

    Standaard

    foutje aangepast

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    En met Alis bedoel Alice toch?

    Lekker laten staan zo hoor, we weten over wie je het hebt!

    Welkom op GN!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    heerlijk.. weer een ouwe knar d'r bij die van zichzelf durft toe te geven dat hij geen gitarist van niveau is.... en wat een verhaal.. een blues / rock / metal liefhebber die de accordeon gaat ondersteunen.... zie het helemaal voor me.. "Tulpen uit Amsterdam" of "De Vogeltjesdans" met een sausje....is dit echt?
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Oldenzaal
    Berichten
    352

    Standaard

    Beste Johan,

    Wat een mooi verhaal/intro. En wat hebben we veel gemeen!!
    -1959
    -wonen in het oosten
    -(relatief!!) laat het forum ontdekt
    -een vrouw waar ik ook alles van moet
    -Takamine
    -Gitaren elektrisch
    -Knoeien

    Veel plezier en succes Johan.

    Groeten uit Oldenzaal.
    Groeten van 'speulmenneke'.

    "I guess I'm dumb because I know I ain't smart, but deep down inside I gotta Rock and Roll heart". (Lou Reed)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top