Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 februari 2004
    Locatie
    België
    Berichten
    963

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Wat bedoel je met een "vollere" klank?
    Moeilijk te omschrijven. Alle frequenties bedekt
    Waarom is MIDI zo lastig?

  2. #12
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Persoonlijk heb ik nooit zo van die piezo klank gehouden. Het verschil met een akoestische klank is groot. Alle electronica kan daar niets aan doen.
    Ik geef de voorkeur aan de gewone richtmicrofoon maar live op hoge volumes is dat erg lastig.
    Vriendelijke groet,

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Angel Bekijk bericht
    Moeilijk te omschrijven. Alle frequenties bedekt
    Ok, maar kijk wel uit met de lage frequenties, want dat maakt dat je gitaar minder goed in de mix ligt.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2002
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    3.163

    Standaard

    Een goede condensator (klein membraan) voor je gitaar moet een behoorlijk natuurgetrouw geluid opleveren. Wel oppassen met bijgeluiden vanaf de rest van het podium. en je kan dan natuurlijk niet echt vrij bewegen. Maar als het voor een paar nummers is, zou het te doen moeten zijn. Ook makkelijk mee te nemen, zo'n micje :-)

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Microfoon zal de altijd de mooiste mooiste resultaten geven inderdaad,
    maar volgens mij heeft de topic starter een solidbody gitaar met een piezo pickup.
    En dan gaat hij niet anders kunnen dan via een di box te gaan.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 september 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    1.296

    Standaard

    Ik gebruik al een tijdje een Seymour Duncan Mag-Mic pickup, en ik ben daar zeer tevreden over, een soort goedkopere versie van de Fishman Rare Earth Blend. Persoonlijk heb ik nog nooit een piezo sound gehoord die ik niet verschrikkelijk vond klinken. De seymour duncan blend een magnetische pickup met een condensator microfoontje naar eigen smaak, waardoor je een hele goeie weergave hebt. En het is verder niks extra's om mee te nemen!

  7. #17

    Standaard

    Tip: de Zoom A3. Die jaagt je piëzo door een klankkastmodel van een akoestische gitaar naar keuze. Bevat ook voor akoestische gitaar relevante effecten, notch filter, tuner, DI out, compressor etc. Uitstekend gereedschap voor jouw doeleinden en klinkt echt overtuigend!

    Ik heb er zelf één (zeg, waar is dat ding eigenlijk )
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

  8. #18

    Standaard

    Angel, met een Godin A6 zal je nooit het echte akoestische geluid kunnen produceren, omdat het gewoon niet uit de gitaar komt. Veel van de klankkleur hangt dan uitsluitend af van elektronica. Ik begrijp je wens het zo gemakkelijk mogelijk te doen. Toch krijg je het pas echt goed met een echte akoestische gitaar, het juiste element en een goede versterking. Je Taylor zou het heel goed aan moeten kunnen, al ben ik niet weg van de ES pick-up die er waarschijnlijk in zit. Over een PA kan het mooi klinken, maar, zoals anderen al antwoordden, een akoestische versterker is het beste. Ik speel zelf met een AER Compact 60. Voor mijn Taylors, die over het algemeen nogal 'bright' zijn, had ik er een AER Colourizer (zo een waar ook Tommy Emmanuel mee werkt) tussen staan. Daarmee kreeg ik een prachtige warme toon. Ben inmiddels vrijwel helemaal overgestapt op 'Europese' gitaren die van zichzelf alle een veel warmer geluid hebben. De Colourizer blijkt daarbij niet meer nodig.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top