Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 februari 2004
    Locatie
    België
    Berichten
    963

    Standaard Verbeteren van je akoestische klank - Live

    Dag heren

    Wie kan me verder helpen? Ik wil mijn akoestische klank, live, verbeteren.
    Momenteel gebruik ik een Godin A6 live en deze gaat rechtstreeks de PA in.
    Ik zit te kijken naar ofwel die Fishman Tone DEQ of die Avalon U5 maar alle ideeën/tips zijn welkom.


    Waarom is MIDI zo lastig?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2011
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    738

    Standaard

    Zelf heb ik ook al diverse randapparatuur geprobeerd voor een goede akoestische weergave.
    Echter waren dit voor mij niet echt de oplossingen.
    Om die reden heb ik dan ook een Fender akoustic 150 combo aangeschaft en die geeft dan ook de akoestische gitaar goed weer (Martin USA)

    Met vriendelijke groet,
    Riny S.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Eens met Riny en die Acoustasonics zijn met €400,- prima te betalen. Als je een stap hoger wilt, vind ik de AER versterkers goed.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 februari 2004
    Locatie
    België
    Berichten
    963

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Eens met Riny en die Acoustasonics zijn met €400,- prima te betalen. Als je een stap hoger wilt, vind ik de AER versterkers goed.
    Probleem is dat ik echt niet nog met een versterker wil sleuren aangezien ik maar enkele nummers uit een heel optreden akoestisch speel. Het zou een compacte setup moeten worden.
    Waarom is MIDI zo lastig?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.569

    Standaard

    Ik weet niet wat je budget is, maar je kunt ook eens kijken naar een upgrade van de elektronica in de gitaar. Ander element, eventueel met microfoontje. Kun je nog steeds rechtstreeks de tafel in, maar heb je wel een beter geluid.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Angel Bekijk bericht
    Probleem is dat ik echt niet nog met een versterker wil sleuren aangezien ik maar enkele nummers uit een heel optreden akoestisch speel. Het zou een compacte setup moeten worden.
    Op zich had ik datzelfde probleem. Ik koos echter voor een Roland AC-60 en die is zeer compact en weegt maar 9 kg.


  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Ik gebruik deze tot volle tevredenheid sinds een jaar of twee. http://www.thomann.de/be/lr_baggs_pa..._di_preamp.htm

    Ik weet niet of je iets zoekt met effecten erin, want dat heeft deze niet, maar hij haalt imho wel het beste uit je gitaar naar boven.
    Hij heeft wel nog een grote broer dacht ik met wat effecten erin.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    probeer eens een fishman aura... je hebt ze in pedaalvorm maar ook als DI

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 februari 2004
    Locatie
    België
    Berichten
    963

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DMTW Bekijk bericht
    Denk dat meestal het grootse probleem is de PA's waarover je speelt en de ruimte
    Enige wat daar aan te doen valt zelf een goede gitaar/zang amp meenemen en hopen dat het een beetje werkt in de zaal waar je moet spelen
    Aan de andere kant al je goed bent is het publiek behoorlijk vergevings gezind qua geluid . Dus.....................

    edit
    Ik ben er blindelings vanuit gegaan dat je zinger/songwriter bent,mocht dit niet zo zijn slaat bovenstaande als een tang op een koe
    Waarvoor mijn eventuele sorry
    Hi, idd, is niet het geval. Ben de enigste gitarist in een Nederlandstalige coverband.
    Ik wil vooral zorgen voor een vollere akoestische klank. Ik ga in ieder geval die L.R.Baggs eens bekijken.
    Ik heb jaren gespeeld met een echte akoestische gitaar(Taylor) maar wil het wat makkelijker maken en daarom de overschakeling naar de Godin.
    Waarom is MIDI zo lastig?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Angel Bekijk bericht
    Hi, idd, is niet het geval. Ben de enigste gitarist in een Nederlandstalige coverband.
    Ik wil vooral zorgen voor een vollere akoestische klank. Ik ga in ieder geval die L.R.Baggs eens bekijken.
    Ik heb jaren gespeeld met een echte akoestische gitaar(Taylor) maar wil het wat makkelijker maken en daarom de overschakeling naar de Godin.
    Wat bedoel je met een "vollere" klank?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top