Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 53
  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ik vind het vooral jammer omdat ik geen sologitarist ben. Ik kan inmiddels zeggen dat ik best goed slag kan spelen en in dienst van de muziek sta, ook kan ik mezelf prima begeleiden en hele liedjes spelen, maar solo's zijn gewoon niet zo mijn ding. Ik kan wel iets instuderen (mits het niet te snel gaat), maar improviseren, nee...
    Nou kijk, smiley smiley, er staat 'de beste solo .....', dus niet de best improvisatie.
    En er staat 'de beste' wat zoveel wil zeggen dat je er tenminste twee speelt en dan, ja precies...... Alweer smiley, want een beetje om onszelf lachen heeft nog nooit iemand kwaad gedaan.

    Reden waarom ik mij gewoon maar beperk tot genieten.
    Want:
    Een beetje wild in het ond hakken? Check.
    Leuk liedjes componeren. Check.
    Er geen reet van terecht brengen? Check.
    Mijzelf schaamteloos lekker amuseren? Check.

    Dus, dear friend, je bevindt je in gezelschap. Je bent niet de enige.
    Ik ga kijken wat mede GNers van hun eigen ding vinden.

    Ik ga genieten.
    Vriendelijke groet, Gus

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Favoriet is een groot woord maar elke keer als ik hem hoor denk ik, past precies, geen noot teveel.

    klik
    Dit bedoelde ik dus. Mijn favorieten spelen spaarzaam. Mij het snot voor de ogen blèren? Koud kunstje. Sommigen gaan zo snel, zo snel kan ik niet eens luisteren. Vaker wel dan niet gaat dat ten koste van Het Verhaal.

    Elders op GN wordt toon en noot min of meer tot synoniem verheven. Heb geprobeerd daarop gemotiveerd te reageren.
    Nu ik dit hoor, weet ik het ideale antwoord.

    Noot is techniek.
    Toon is persoonlijk. Handschrift dus.
    Need I say more?
    Of het je beste is kn me niet eens schelen. Want alleen jij hebt daar antwoorden op. Of je had ze je je m postte.

    Dit geeft mij een idiote grijns op mijn kop.
    Wat ken een mens nog meer wensen?
    Vriendelijke groet, Gus

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.377

    Standaard

    Ik heb vanalles van vuig, vaag, teveel, tot meer recent; gedistingeerd (vind ik zelf).
    Het gaat nu om wat ik mijn beste solo vind.
    Om te beginnen heb ik niet heel erg veel opnames van mezelf, dus niet veel om uit te kiezen.
    Maar op dit ogenblik, in deze muzikale levensfase, kom ik dan merkwaardig genoeg uit bij iets van mijn thuis knoei toestand hier, niet eens zo lang geleden; Zo vanaf Anthony Patch his funeral - Errand, zo vanaf 1:30 tot 2:34.
    Type spel dat met intrede van mijn Mustang gekomen is; vind het zelf mooi in balans, qua hoeveelheid noten, dynamiek, toonkeuze, hals spreiding..

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.377

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Leuk topic !
    Je solo..
    Ja, hebt wel iets, het is een beetje teveel aan noten voor me, maar het zwiept wel lekker op en neer.
    Met de juiste begeleiding, zeker in orde !!

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Even off-topic: ik lees nu meerdere compimenten aan onze Brad in één topic Het moet toch niet gekker worden

    Maar even serieus: volgens mij heeft Brad de afgelopen paar weken geprobeerd zich een andere houding aan te meten en dat verdient enerzijds lof aan hem en anderzijds ook aan de GN'ers die hem ook die kans geven en niet doorgaan met Brad-bashen. Misschien jammer voor hen die met chips en cola vanaf de zijlijn met een grijns op hun gezicht meelazen, maar onder de streep vind ik dit toch prettiger. Tot zover dit stichtelijk woord, nu weer verder met alles wat we leuk vinden.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik vind het wel leuk, al die solo's, het zegt iets over de persoon zelf, verhaaltje wat je vertelt in een context. Als je heel veel techniek hebt dan kan ik me voorstellen dat het dan leuk is om dat te etaleren. Dan ga je misschien ook muziek spelen waarin je al die techniek kwijt kan. En of je alleen of in een band speelt maakt uit. Bij Lex hoor ik een gitarist die enorm bewust is van functie en dynamiek van een band bijvoorbeeld, bij Lo Lands hoor je dat hij gewend is heel veel tijd te vullen met een gitaar, fantastisch techniek. Leuk hoor.

    Ik krijg demo's op mijn bordje en dan krijg je zoveel maten waarin je wat moet doen en dan heb je een context waar een solo relevant moet zijn. Deze heb ik toevallig gisteren gemaakt met de Jaguar, daar speel je dan toch weer anders op dan een tele.

    Klik

    Dat vat ik op als een compliment Pepe! Ik vind het heerlijk om in een band en ook om in dienst van een band/muziek te spelen, het muzikale plaatje moet een mooi geheel zijn vind ik . Thnx.

    Lekker stukje met die jaguar trouwens, lekker puntig en gaat mooi het hoekje om ofzo, i like.
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  7. #27

    Standaard

    Leuk topic, met plezier de uploads beluisterd, heerlijk amateuristies allemaal(behalve lo lands)!
    Ik voel meteen thuis :P

    Daarom uit solidariteit mijn bijdrage, een ongeplande jam met ons bandje in de oefenruimte, de andere gitarist was een snaar aan het vervangen en vergreep zich daarna aan het arme keyboard.
    Ik speel zelden blues, daarom des te leuker om het soms eens te doen. En het is niet perse mijn beste solo, maar het zegt voldoende over der rest van mijn solo's !

    https://soundcloud.com/maxdb/monday-evening-blues

    Haaha ha ha ha (dat was de andere gitarist weer)

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    Leuk topic, met plezier de uploads beluisterd, heerlijk amateuristies allemaal(behalve lo lands)!
    Euhh, daarmee doe je Pepe tekort.....

  9. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Euhh, daarmee doe je Pepe tekort.....
    Ojee, mijn nederige excuses, ook alvast aan toekomstige uploaders

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    Ojee, mijn nederige excuses, ook alvast aan toekomstige uploaders
    Je bent gewaarschuwd hè

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top