Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard Snaren uitlijnen op het fretbord.

    Ik hoop dat ik het een beetje juist omschrijf, ik heb het opgezocht in de zoekfunctie want ik verwacht dat er nog wel leden zijn geweest met hetzelfde probleem maar de zoekfunctie was niet zo handig.

    ik ben dus aan mijn tweede telecaster assemblage bezig, ik heb de snaren erop gelegd, en nu blijkt dat de dunne E snaar toch wel een stukje dichter bij de rand van het fretbord ligt dan de dikke E snaar.
    Het is niet zo erg veel maar toch wel hinderlijk genoeg om er iets aan te doen.

    Eerste wat ik gedaan heb was de snaren en de hals wat los zetten en de hals een beetje in de goede richting duwen en dan vastzetten maar het is net niet genoeg om perfect te zijn, de hals past eigenlijk perfect in de pocket dus speelruimte is er niet echt ook.

    Zou het helpen om de zijkant van de neck pocket (aan de baskant), een klein beetje bij te schuren zodat ik de neck een beetje meer spel naar boven zou kunnen geven?
    Of ga ik daar meer kwaad dan goed mee doen?

    En zo ja, is het dan ook aan te raden van de schroefgaten in de hals op te vullen en opnieuw te boren?

    alvast dank

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2012
    Locatie
    Mechelen
    Berichten
    290

    Standaard

    ja,
    misschien, zodat je de hals een fractie van een graad tegen de klok in kan draaien;
    ipv schuren zou ik schrapen, maar dat is persoonlijk.
    gaten in de hals zou ik uitboren en opvullen met een stift in hetzelfde hout ( esdoorn ) en, na fixatie van de hals in de juiste positie, opnieuw boren, ( boordikte = kern van de vijs maar dat weet je wel) want anders gaan de vijzen de kortste weg zoeken, ttz zo vertikaal mogelijk, en je hals zal terug naar de eerste positie drijven, los van de pocketrand dus.
    F.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top