Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 3 van 13 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 127
  1. #21
    Ontoerekeningsvatbaar
    Geregistreerd
    18 augustus 2003
    Locatie
    Utrechtse Heuvelrug
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Ts, hoeveel verstand van zake heb je zelf tov de betere houthandels? Of heb je berg internetwijsheden opgedaan?
    Het komt idd over alsof iemand een verzameling bellen heeft horen rinkelen en geen idee heeft waar de klepels hangen. Het cork-sniffer syndroom.

    Er is geen reden om snobistisch te zijn over hout. Er zijn goede en slechte gitaren gemaakt van 'echte' honduras mahonie. Er zijn goede en slechte gitaren gebouwd van Cuba mahonie. Er zijn goede en slechte gitaren gebouwd van vuren, hardboard en beuken.

    Er zijn veel meer factoren die de klank beïnvloeden. Hout alleen maakt een gitaar niet goed of slecht. Het is vooral belangrijk hoe het toegepast wordt.

    Wat ik in de posts van de topicstarter vooral teruglees is een soort "magisch" denken. 'Ik kan enkel goede gitaren bouwen van èchte Honduras mahonie' Ook proef ik er een soort excuus in. Als een gitaar niet goed is komt dwt doordat de houthandel het verkeerd heeft opgeslagen.

    Een chefkok maakt zelfs van slachtafval de lekkerste gerechten. Terwijl een beginner de mooiste biefstuk nog laat aanbranden.
    "Hij die werkt met zijn handen is een arbeider.
    Hij die werkt met zijn handen en hoofd is een ambachtsman.
    Hij die werkt met zijn handen, hoofd en hart is een kunstenaar."

    Franciscus van Assisi
    Het boek "Making Masonite Guitars"
    Blog --> "The Dutch Luthier"

    www.javaca.eu


  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Ja, jij zegt het iets netter en minder lomp dan ik.
    147-c Guitars

  3. #23

    Standaard

    En ja, hoor. Zoals gewoonlijk worden de woorden in mijn mond gelegd. Zoals gewoonlijk wordt er niet de moeite genomen om hetgeen is opgeschreven goed door te nemen alvorens men reageert.

    Hebben sommigen hier echt zo'n triest karakter dat zij altijd trachten een ander dom en nietswetend te doen lijken en altijd moeten lezen wat zij zelf willen lezen (mijn gok is dat de betreffenden niet eens een vrouw hebben - wie wil er met zo iemand samenwonen..)? Of zijn zij gewoon.. Eh, hoe verwoord ik dit op een nette manier - gewoon dom en kunnen zij niet begrijpend lezen?

    Waar wordt er door mij aangegeven dat de keuze voor het door mij gezochte hout en dat het laten drogen van het hout te maken heeft met de klank?

    Uiteraard doel ik met het bovenstaande niet op iedere persoon in dit topic. Onder andere Grizzly bedank ik voor nuttige informatie.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Volgens mij is er niemand geweest die het over de klank heeft gehad in de reacties. Of ik moet eroverheen gelezen hebben.
    147-c Guitars

  5. #25

    Standaard

    Je hebt er overheen gelezen, wat een verassing (sarcasme)!

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2007
    Locatie
    Oosthuizen
    Berichten
    1.813

    Standaard

    Relax lui, de vraag is waar men ECHT Honduras Mahonie kan kopen dat voldoende droog is om direct (een paar weken laten bijkomen op de plaats waar je het verwerkt is altijd beter) te kunnen verwerken.
    Het antwoord is gegeven, bijvoorbeeld AF Arnhem of mogelijk ook de Amsterdamse Fijnhout handel en nog wat anderen. Misschien heeft Masave Fijnhout handel nog wat liggen?

    Een andere vraag is gesteld, "waarom alleen maar Honduras"? maar kwam nog geen duidelijk antwoord op.
    Voordat de topic starter daar zelf een antwoord op geeft is het voor de rest alleen maar gissen.
    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

    Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Javaca heeft het idd laten vallen. Voor de rest hoor ik ook vooral wat Tabula Rasa en anderen ook bespeuren.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #28
    Ontoerekeningsvatbaar
    Geregistreerd
    18 augustus 2003
    Locatie
    Utrechtse Heuvelrug
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Ik noemde idd klank in mijn reactie.
    Natuurlijk kun je hout ook kiezen om de kleur, geur, smaak, youngs modulus, prestige, naam, nostalgie, occulte krachten die op de boom hebben ingewerkt, omdat een gitaar gebouwd van die houtsoort langer brandt dan een van een andere soort of wat voor reden dan ook.

    Ik leg je niets in de mond, maar reflecteer hoe de posts op mij overkomen. Aan jou om dit te weerleggen of uit te leggen waarom je persé Honduras Mahonie wil. Dit werd eerder door anderen al gevraagd, maar er kwam geen antwoord op.
    "Hij die werkt met zijn handen is een arbeider.
    Hij die werkt met zijn handen en hoofd is een ambachtsman.
    Hij die werkt met zijn handen, hoofd en hart is een kunstenaar."

    Franciscus van Assisi
    Het boek "Making Masonite Guitars"
    Blog --> "The Dutch Luthier"

    www.javaca.eu


  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Hans, ik weet niet precies wat je "bespeurt" maar ik stelde twee vragen, in post 6 en 18, die niet heel tactisch geformuleerd waren. Ben dan ook een redelijk botte hond. Ik vroeg me alleen af waar Ts zijn info vandaan had aangezien het hout bij Af prima is en de temperatuur niet zo veel invloed heeft. In ieder geval niet zodanig dat je er met een boog omheen zou moeten. Er staat een hoop lulkoek op het net en je kan maat net je info uit de verkeerde bron gehaald hebben.
    147-c Guitars

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nidlaobud Bekijk bericht
    Hebben sommigen hier echt zo'n triest karakter dat zij altijd trachten een ander dom en nietswetend te doen lijken en altijd moeten lezen wat zij zelf willen lezen (mijn gok is dat de betreffenden niet eens een vrouw hebben - wie wil er met zo iemand samenwonen..)? Of zijn zij gewoon.. Eh, hoe verwoord ik dit op een nette manier - gewoon dom en kunnen zij niet begrijpend lezen?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nidlaobud Bekijk bericht
    Je hebt er overheen gelezen, wat een verassing (sarcasme)!
    Hier haak ik af. Doei!
    147-c Guitars

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top