Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 28

Threaded View

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard John Backlund model 100 te koop als Eastwood Custom Shop model :-) !!

    Ergens rond de zomer heb ik een Happy New Guitar Day :

    Het 'model 100' van John Backlund zal door Eastwood Custom Shop gebouwd worden in beperkte oplage en beperkte prijs.

    http://eastwoodcustoms.com/projects/backlund-model-100/

    Ik heb dit model al, maar dat is de handgebouwde US versie (John Backlund Company JBD-100) door Bruce Bennet. De prijs van dik 4500 dollar heeft John Backlund altijd gefrustreerd, hij wilde zijn ontwerpen graag voor een groot publiek beschikbaar krijgen tegen liefst zo laag mogelijke prijs, iets dat niet zou lukken met een 'eenpitter' die er ook nog van moet kunnen leven.
    Dus John heeft nu een deal met Eastwood, en daardoor is zijn prachtige model 100 dus in bereik voor een groot publiek :-)

    Zoals sommigen weten ben ik bevriend met John Backlund en ik heb voor hem 3 van zijn ontwerpen gebouwd, deze zijn nu bij hem in Amerika. Ik heb dus eigenlijk dit model al van hem, maar ik wil zeer graag zijn initiatief steunen dus daarom heb ik ook ingeschreven voor de Eastwood versie van John's model 100 :-)
    De prijs is 899 dollar, inschrijven kan door een aanbetaling van $200.

    Ik zou het geweldig vinden als ik straks niet de enige ben in Nederland met dit model : misschien hebben anderen ook interesse ?

    Dit is de JBD-100 die ik hier thuis heb, alleen heb ik "slechts" 1 pickup en een ander type brug dan op de Eastwood komt, daar komt een wraparoud brug op en 1 'slanted' neck pickup (single coil) en een HB in brugpositie :




    Laatst gewijzigd door Cocobolo; 11 januari 2016 om 22:06
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top