Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    27 februari 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7

    Standaard Braziliaans (samba, bossa, choro)

    Dag mensen,

    Ik zoek een gitarist (of eventueel een andere instrumentalist) die het leuk vindt om zich te verdiepen in Braziliaanse ritmes en stijlen en misschien al wat voorkennis en ervaring heeft.

    Ik ben geen bijzonder virtuoze gitarist, maar ik heb wel een klassieke achtergrond, een voorliefde voor zuid-amerikaanse muziek, jazz-ervaring en band-ervaring.

    Ik speel zowel akoestisch als elektrisch. Voor deze muziek zou ik het liefst akoestisch spelen. Maar een combinatie van een akoestische en een elektrische gitaar kan ook heel geschikt zijn.

    De nadruk zou liggen op het leren, samen spelen, improviseren en repertoire opbouwen.

    Op termijn zou het toevoegen van meer instrumenten en/of zang ook leuk kunnen zijn.

    Optreden staat niet centraal, maar is wel altijd leuk en geeft focus.

    Oh ja, ook niet onbelangrijk: ik woon in Amsterdam.

    groet,

    Chris
    Bericht wijzigen/verwijderen

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Sorry ik heb geen interesse , wat ik wilde weten is waarom je je Cmaj7 noemt . Is dat je favoriete akkoord ? Ik ben namelijk ook een liefhebber van maj7 akkoorden

    Ik ben bijzonder weinig mensen tegengekomen die dat ook hadden
    Laatst gewijzigd door Brad; 12 januari 2016 om 02:16

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Sorry ik heb geen interesse , wat ik wilde weten is waarom je je Cmaj7 noemt . Is dat je favoriete akkoord ? Ik ben namelijk ook een liefhebber van maj7 akkoorden

    Ik ben bijzonder weinig mensen tegengekomen die dat ook hadden
    Gut Brad, soms houd ik van je, wat een heerlijke post.

    Opzich zou ik niet eens zo een verkeerde jam buddy zijn.
    Tenminste, wat bossanova, daar houd ik wel van, en zolang het poppie is, kan ik 't wel spelen.
    Wordt het wat meer klassiek, dat doet me minder, qua gehoor, en ook qua spel.
    Ding is dat het het enige Zuid Amerikaanse vind dat ik te pruimen vind.
    Salsa, Samba e.d. vind ik echt ruk.
    En afreizen naar Amsterdam om wat te jammen is ook niet iets om heel erg veel te doen.
    Anderzijds, een eigen Nouvelle Vague achtige toestand, daar zou ik wel into zijn...

    Ennuh ja, Cmaj7 is een goed uitgangspunt daarvoor, als je wat chromatisch over je grondtoon loopt, schiet het al snel aardig op.
    Laatst gewijzigd door Tupelo; 2 februari 2016 om 23:46

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top