Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26

Discussie: Fazley gitaar

  1. #1

    Standaard Fazley gitaar

    Hallo
    Na 50 jaar heb ik besloten om mij weer eens een elektrische gitaar aan te schaffen. Mijn muziek smaak is vrij breed en loopt van Elvis Presley tot Adele. Als ik echter akoestisch wat liedjes uit de oude doos speel is het geluid niet dat wat het wezen moet. Het na spelen van de Shadows lijkt dan nergens op. Vandaar dat ik een goedkoope elektrische gitaar met combo versterker wil aanschaffen. Bij een van de internet shops bax-shop.nl heb ik een super goedkope gitaar ontdekt van het merk Fazley met alles er op en er aan voor een prijs van nog geen €80. Je kan je er bijna geen buil aan vallen. Ik kan echter nergens iets over dit merk vinden. Hoe denken jullie er over? Of zou de aanschaf van deze gitaar een van de betere miskopen zijn? M.a.w. weggegooid geld?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Ik ken ze niet. Bij Thomann verkopen ze Harley Benton gitaren voor weinig en daar hoor ik wel aardige dingen over.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.445

    Standaard

    Ik denk dat je voor dat geld niet een al te beste sound mag verwachten.
    Ken het merk niet maar ga er maar vanuit dat hij op zijn minst een goede afstel beurt nodig heeft en misschien ook nog wat fret werk.
    Daar gaan ook nog wat kosten in zitten.
    Begrijp ik het goed dat er ook een versterkertje bij zit voor deze prijs? zo ja dan mag je er van uit gaan dat het ruk gaat klinken.

    Ik zou eerder iets meer uit geven en dan gaan voor een 2e hands Squier, Vintage,Harley Benton,London city enz.
    Een leuk versterkertje moet je ook wel kunnen scoren voor rond de 125 a 150 euro plus 150 euro voor een 2e hands gitaar, dan zit je zo rond de 300 euro.
    Ik kan niet in je portemonnee kijken en misschien is dat al ver boven je budget maar ik denk dat je voor 80 euro niet veel meer dan een teleurstelling kan verwachten.

  4. #4

    Standaard

    De Productspecificaties van de Fazley elektrische gitaar zijn
    kleur: zwart, hoogglans
    body: lindehout (basswood), massief
    hals: esdoorn (maple), geschroefd, 'C'-profiel
    toets: palissander (rosewood)
    positiemarkeringen: witte stippen
    frets: 21, medium
    topkam: 42 mm, locking
    snaarlengte: 25.5 inch (648 mm)
    stemmechanieken: gesloten oliebad-type, 6-in-lijn
    brug: double locking tremolo (Floyd Rose licentie)
    hardware: verchroomd
    elementen: 2x single-coil, 1x humbucker
    elektronica: volume, 2x tone, 5-weg elementschakelaar
    slagplaat: drielaags wit/zwart/wit
    meegeleverde accessoires: tremolo-arm, stelsleutels en gitaarsnoer
    Het ziet er op het plaatje wel leuk uit. Ik vond zelf de namaak Floyd Rose wel leuk. Voor die prijs moet er nog wel een versterkertje bij.
    Dacht daarbij aan een Fender champion 20 of een Roland cube 20gx. Of moet ik gaan voor een kompleet setje dat bestaat uit een
    Squier Affinity Strat HSS Gitaar en Frontman 15G versterkertje?

  5. #5

    Standaard

    Vergelijk een gitaar kopen even met vb wijn. Tot ongeveer 25€ wordt een fles meestal veel beter naarmate de prijs stijgt, vanaf dat punt stijgt de prijs veeeel harder dan de kwaliteit.

    Bij gitaren heb je ook zoiets. De marges zijn op een gitaar wat breder, maar algemeen genomen stijgt de kwaliteit wel redelijk tot een 1500€, daarboven zal eerder de prijs stijgen voor speciale dingen maar zal de kwaliteit niet verschrikkelijk hard toenemen.

    Nu stel je zelf voor om de allergoedkoopste gitaar en versterker te kopen die je kan vinden. Vergelijk het even met de goedkoopste fles wijn die je ooit gekocht hebt. Tevreden van? Ik dacht het niet...

    Je zegt zelf dat het geluid wel een beetje behoorlijk moet zijn. Wat is de kans dat het allergoedkoopste materiaal dit gaat doen?
    Er zijn altijd uitzonderingen, maar dit kom je zelden tegen he.

    Stel je koopt dit, 80€ armer, niet tevreden, je koopt nu toch een andere gitaar, dan had je beter die 80 gespaard en bijgelegd bij diegene die wel de moeite waard was!

    Mijn advies, een Yamaha Pacifica, en als versterker een Fender Mustang 1.
    Dit is goed bespeelbaar, klinkt best behoorlijk, en is nog zeeer betaalbaar.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.445

    Standaard

    Een floyd Rose in deze prijs categorie moet je ook niet te veel van verwachten.
    Ken dat merk echt niet en misschien best goed voor het geld maar daar kan ik je niks over zeggen, misschien dat iemand er wel mee bekent is.
    Je eigen voorstel klinkt mij beter in de oren. al hoe wel ik misschien eerder voor de Roland cube 20gx zou gaan, erg leuk speelgoed.

  7. #7

    Standaard

    Van wijn heb ik geen verstand ik drink de wijn van 2 flessen voor de prijs van 1 bij nederlands grote grutter. Als je dat op de gitaar doortrekt zou ik de Fazley moeten kopen. Ik zet echter grote vraagtekens bij de Floyd Rose tremolo. Wel ben ik van mening dat het machinaal maken van een gitaar ten opzichte van het verleden heeft geleid tot een sterke prijsverlaging. Ik denk echter dat ik ga voor de Squier Affinity Strat HSS Gitaar. Deze lijkt het meeste op de Fender die ik in de jaren 60 bespeelde. De prijs was toen echter 10 tot 15 x de huidige prijs.
    Wat versterkers betreft ben ik niet kieskeurig. In het verleden maakte ik van elke radio een gitaarversterker. Ik heb dan ook wel eens lekker “” onder stroom gestaan.
    Ik denk dat ik toch maar eens bij een winkel lang ga om te kijken en te voelen. De Fender Squier Affinity Strat HSS Gitaar lijkt mij wel een aardige gitaar. De versterkers die jullie aangeven staan ook op mijn lijstje. Daarom denk ik dat ik een losse gitaar koop en deze tijdelijk aansluit via het mengpaneel op mijn versterker installatie.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Als je voor echt goedkoop gaat, zou ik persoonlijk kiezen voor een gitaar met vaste brug, liefst zo simpel mogelijk. Ik denk aan een telecaster type. Kan in principe minder aan mislopen, en je kan voor niet al te veel geld nog altijd bepaald hardware vervangen. Bij mijn weten heeft Harley Benton een hele cheape tele.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caliban Bekijk bericht
    Als je voor echt goedkoop gaat, zou ik persoonlijk kiezen voor een gitaar met vaste brug, liefst zo simpel mogelijk. Ik denk aan een telecaster type. Kan in principe minder aan mislopen, en je kan voor niet al te veel geld nog altijd bepaald hardware vervangen. Bij mijn weten heeft Harley Benton een hele cheape tele.
    Op zich mee eens, hoewel je bij Strats heel eenvoudig de brug kan vastzetten met een houten blokje, waardoor je meer sustain hebt en minder stemmingsproblemen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Voor dat geld kun je er geen buil aan vallen. Floyd is een cheapo op een cheapo gitaar en die zul je vrijwel zeker vast moeten zetten voor tuningstabiliteit. Ik heb trouwens een clipon stemapparaatje van Fazley. Na een half jaar doet ie het nog steeds.
    Maar hierboven staat goed advies: spaar door voor een Yamaha Pacifica.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top