Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 9 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 81
  1. #21

    Standaard

    Testen en gewoon doen is het devies. Zoek een tweedehands midi footcontroller bij je Eleven Rack en ga er mee spelen. Ga er vanuit dat het moeilijker is om een 'sound' neer te zetten met de Eleven Rack (bedenk erbij dat dat voor elke modeler geldt, dan kan het altijd nog meevallen ) dan met een buizencombo. Neem je de moeite om je sounds zo af te stellen dat je ze helemaal fijn vindt? Of merk je dat je eerder ophoudt, en stilletjes lijdt onder je net-niet-sounds? In het tweede geval moet je modeling misschien niet doen, en gewoon lekker bij buizen blijven.


    Wat Kim Wilson zegt, geldt vooral als je speelt over een te kleine monitor of wanneer je gebruik maakt van een monitor van de zaal-PA. Het vermogen en dynamisch bereik van een goeie powered speaker zou groot genoeg moeten zijn om te kunnen 'duwen'. Persoonlijk vind ik de Sound Projects X-Act nog steeds onovertroffen.
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Ik denk dat het allemaal terug te voeren valt op snel kunnen wisselen van verschillende combinaties vs goed geluid.
    Je zal best een goed kunnen klinken met digitaal en het ligt ook aan degene die aan de knoppen zit maar het is lastiger wegens meer parameters.

    Een groot nadeel van pre ingestelde sounds, je kan lastig snel reageren op een situatie. Een huiskamer is een andere room dan een lege club en dat is weer een andere room dan een volle club. Ik hoor dat gelijk bij digitale gitaristen, ingesteld in een huiskamer, teveel compressie en mids en te veel reverb en delay voor een live stage. Maar dat ligt natuurlijk ook aan je eigen smartness.

    Kwa gewicht zal het elkaar weinig ontlopen, digitaal of analoog, ik kan voor beide compacte en onhandige voorbeelden geven.

    Ik hou zelf mijn spullen simpel, aandacht bij de handen ipv de voeten. Maar zoveel spelers zoveel wensen. Heb je dat ding van Blug (Bluguitar) gezien? Dat hangt een beetje tussen de 2 smaken in.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Hier is wat interessant leesvoer voor je:

    http://www.premierguitar.com/article...al-rigs-part-2
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    Hier is wat interessant leesvoer voor je:

    http://www.premierguitar.com/article...al-rigs-part-2
    Thanks!
    Edit: even doorgelezen: dit gaat niet helemaal over het verschil tussen FRFR en tube amps. Er zijn ook geen echte conclusies of opinies. Eerder een oplijsting van opties.
    Interessant, dat wel
    Laatst gewijzigd door Stillborn; 12 januari 2016 om 15:48

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Het gaat er over dat er ook nog een aantal tussenoplossingen zijn, tussen buizen en modelling, door het combineren van het beste van twee werelden.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het gaat niet om het horen, het gaat erom dat een digitale modeller de boel toch wat platdrukt, de dynamiek niet toelaat. En ja, dat heb ik live als enorm nadeel ervaren.
    Dit herken ik helemaal!

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Ach, dynamiek klinkt aardig maar in de praktijk zie ik niet zoveel gitaristen die daar gebruik van maken. Compressors, distortions, overdrives voor een lead channel.... tis toch vaak voluit met dat gas.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Zeker, en zo hoort het ook

    Ik weet niet of het "dynamiek" is wat dit verschijnsel is, maar heb al redelijk wat geëxperimenteerd met modelling, en alhoewel ik er thuis best wel leuk mee kan spelen heb ik er op hoger volume -en vooral icm andere instrumenten erbij- wel moeite mee. Valt sneller weg in de mix of zo. En ik gebruik nog betrekkelijk veel mids ook, in vergelijking met veel andere lui die op mijn (hobby) niveau opereren.

  9. #29
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    Het gaat er over dat er ook nog een aantal tussenoplossingen zijn, tussen buizen en modelling, door het combineren van het beste van twee werelden
    Ik geloof dat Dany lademacher nu op een Vox versterker speelt ten grootte van een AC30 met modeling erin . Die Vox tonelab apparaten zijn dacht ik ook een combinatie van buizen technologie en modeling

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.574

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ach, dynamiek klinkt aardig maar in de praktijk zie ik niet zoveel gitaristen die daar gebruik van maken. Compressors, distortions, overdrives voor een lead channel.... tis toch vaak voluit met dat gas.
    Ik gebruik het wel. Ik gebruik ook niet zoveel gain, dat scheelt ook. Vaak kan ik door wat harder aan te slaan even laten merken welke kant ik op wil. Als slaggitarist met een drummersverleden ben ik wat percussief in mijn spel. Dat krijg ik met modelling niet voor elkaar.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top