Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 9 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 81
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Ik heb thuis de 11R. Op de studio monitors kan ie prima klinken, uiteraard afhankelijk van je presets en speelstijl. Op mijn toch vrij cleane Roland Cube 60 gitaarversterker kreeg ik hem niet aan het klinken wat ik ook probeerde.

    Dus direct naar de PA of een eigen full range monitor kopen. De 11R reageert prima op midi. Ik gebruik hem zelfs om met mijn antieke Korg M1 VST softsynths aan te sturen!

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door munkie Bekijk bericht
    Ik heb thuis de 11R. Op de studio monitors kan ie prima klinken, uiteraard afhankelijk van je presets en speelstijl. Op mijn toch vrij cleane Roland Cube 60 gitaarversterker kreeg ik hem niet aan het klinken wat ik ook probeerde.

    Dus direct naar de PA of een eigen full range monitor kopen. De 11R reageert prima op midi. Ik gebruik hem zelfs om met mijn antieke Korg M1 VST softsynths aan te sturen!
    Heb je misschien de verkeerde outputs opstaan?
    Als je een amp simulation naar een versterker stuurt, gaat dat heel waarschijnlijk slecht klinken

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2005
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    147

    Standaard

    Ik heb zelf de 11R met 2 midi pedalen. Boss FC-50 voor het simpel veranderen van presets. Verder heb ik een Ground Control Pro van Voodoolab voor het "betere" aansturen (PC's en CC's). Behringer FCB-1010 is niet te duur en met de speciale chip hoef je hem niet te programmeren voor de 11R

    Verder heb ik nog een H&H 1975 combo staan. Die hebben 2 inputs, 1 voor gitaar en 1 voor Keyboard. Keyboard ingang is neutraal en klinkt erg goed. Ga nu experimenteren met FRFR

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2009
    Locatie
    breda
    Berichten
    368

    Standaard

    Heb hier zelf ook vaak over nagedacht..
    Heb wel aantal x een half/half poging ondernomen:
    Mijn pedalboard vervangen door de hd500 bijvoorbeeld.
    Die snoepte vervolgens teveel van m'n oorspronkelijke signaal af dat ik die snel weer heb weg gedaan.

    Ik speel erg veel met distortion en heb qua (budget) modeling nog niet echt iets kunnen vinden.

    Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
    A GIANT A GENIUS - Stonermetalrock
    The Fifth Alliance - Doom and sludge infested hardcore

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.578

    Standaard

    Nu hangt het er natuurlijk heel erg van af wat voor muziek je speelt, maar tapdansen om alles goed te krijgen? Met een goed basisgeluid en één of twee pedalen voor een andere sound is toch niet zo moeilijk? Het lijkt me juist veel lastiger om met zo'n modelling unit te werken, omdat dat toch lastiger even snel te tweaken is. Je moet dan dus thuis de boel instellen, terwijl je niet weet hoe het in bandverband klinkt, om nog maar te zijgen van de verschillen in akoestiek van de verschillende zalen waar je speelt.

    Daarnaast raak je een hoop dynamiek kwijt t.o.v. een buizenversterker. Misschien is dat wennen, maar de keren dat ik met modelling in een band speelde, bleef er weinig overeind van de dynamiek in mijn spel.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    De andere gitarist van het coverbandje waar ik in speel speelt over een Line 6 StageSource L2M (Met een helix) en ik heb 'm ook ff zitten testen met mijn Tonelab LE. Klinkt prima!

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mattihafler Bekijk bericht
    Ik speel erg veel met distortion en heb qua (budget) modeling nog niet echt iets kunnen vinden.
    Vreemd, mijn 11R kan net wel goed met zware tonen overweg.
    Of je het echt budget kan noemen, weet ik niet
    Wél moet je vrij intensief aan die patches werken, want degenen die erin zitten, zijn niet echt goed.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Nu hangt het er natuurlijk heel erg van af wat voor muziek je speelt, maar tapdansen om alles goed te krijgen? Met een goed basisgeluid en één of twee pedalen voor een andere sound is toch niet zo moeilijk?
    Stel dat je nu van een overdrive kanaal in de chorus plots om moet gooien naar een clean kanaal met delay en modulatie?
    Of net na dat clean stuk begint plots een solo? Dan moet je terug naar een OD kanaal, modulatie en delay uit...
    Als je snelle muziek speelt, moet je toch al een flink stuk kunnen tapdansen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het lijkt me juist veel lastiger om met zo'n modelling unit te werken, omdat dat toch lastiger even snel te tweaken is. Je moet dan dus thuis de boel instellen, terwijl je niet weet hoe het in bandverband klinkt
    Ik denk dat het voor mij niet moeilijker zou zijn dan een versterker aanpassen (de HD500 heeft bijvoorbeeld ook gewoon de drive-low-mid-high-gain-... gewoon op zijn bedieningspaneeltje. Bij de 11R is dat 1 extra knop indrukken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    , om nog maar te zijgen van de verschillen in akoestiek van de verschillende zalen waar je speelt.
    Juist niet, want je kan rechtstreeks naar de PA sturen: hun probleem!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Daarnaast raak je een hoop dynamiek kwijt t.o.v. een buizenversterker. Misschien is dat wennen, maar de keren dat ik met modelling in een band speelde, bleef er weinig overeind van de dynamiek in mijn spel.
    Hier moet ik toegeven dat een modeler nog steeds niet het échte buizengeluid heeft bereikt.
    Maar als je in een band speelt waar iedereen lekker blaast, hoor je dan live dat verschil nog? Heb ik sterk m'n twijfels over
    Laatst gewijzigd door Stillborn; 12 januari 2016 om 11:36

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrweird Bekijk bericht
    De andere gitarist van het coverbandje waar ik in speel speelt over een Line 6 StageSource L2M (Met een helix) en ik heb 'm ook ff zitten testen met mijn Tonelab LE. Klinkt prima!
    Heeft ie toevallig ook een HD500X kunnen testen (voorganger van de Helix)?
    Ik zou graag weten of de overstap echt de moeite is.

    Wat vindt hij trouwens van de bouwkwaliteit van de Helix?
    Ik heb de indruk dat die knoppen zowel heel gevoelig (reageert op aanraken met de vinger bijvoorbeeld) als heel robuust (live ga je er ook met je voeten op drukken) moeten zijn.
    Vrij delicaat denk ik dan, als je dit toestel een paar maanden intensief gebruikt, hoe goed werken die touch sensitive dingen dan nog?
    Ik bedoel maar: zolang ik niet met mijn schoenen op mijn iPad ga staan, werkt ie nog prima

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.578

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stillborn Bekijk bericht
    Stel dat je nu van een overdrive kanaal in de chorus plots om moet gooien naar een clean kanaal met delay en modulatie?
    Of net na dat clean stuk begint plots een solo? Dan moet je terug naar een OD kanaal, modulatie en delay uit...
    Als je snelle muziek speelt, moet je toch al een flink stuk kunnen tapdansen
    Ja, dat is inderdaad een kwestie van muziekstijl. Valt weinig tegenin te brengen, behalve dat je dat met een looper ook kunt oplossen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stillborn Bekijk bericht
    Ik denk dat het voor mij niet moeilijker zou zijn dan een versterker aanpassen (de HD500 heeft bijvoorbeeld ook gewoon de drive-low-mid-high-gain-... gewoon op zijn bedieningspaneeltje. Bij de 11R is dat 1 extra knop indrukken
    Ik neem aan dat je voor al je gebruikte geluiden (clean met delay en modulatie, crunch met reverb, lead met delay, en weet ik wat voor geluiden je allemaal in wil stellen) allemaal presets aanmaakt. Voor één preset moet je dus nogal wat instellen. Dat doe je niet even tijdens een soundcheck, denk ik. Dus dat moet je thuis doen, zonder band. Dat is niet de beste basis om een mooi bandgeluid te creëren.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stillborn Bekijk bericht
    Juist niet, want je kan rechtstreeks naar de PA sturen: hun probleem!
    Dit is wel even te kort door de bocht. De hoeveelheid reverb of delay zit in jouw signaal. Als dat teveel is in een bepaalde ruimte, moet jij dat eruit draaien. Je hebt zelf wel degelijk een verantwoordelijkheid wat betreft akoestiek van een zaal.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stillborn Bekijk bericht
    Hier moet ik toegeven dat een modeler nog steeds niet het échte buizengeluid heeft bereikt.
    Maar als je in een band speelt waar iedereen lekker blaast, hoor je dan live dat verschil nog? Heb ik sterk m'n twijfels over
    Het gaat niet om het horen, het gaat erom dat een digitale modeller de boel toch wat platdrukt, de dynamiek niet toelaat. En ja, dat heb ik live als enorm nadeel ervaren. Ik kan normaal gesproken redelijk sturend zijn in mijn spelen, de drummer kan mij daarin goed volgen (we voelen elkaar goed aan, zeg maar), maar daar bleef niks van over.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    ...
    Dit is wat ik nodig heb!
    goeie pro/con argumenten, waarvoor dank

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top