Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Nieuw!

  1. #1

    Standaard Nieuw!

    Hola iedereen,

    Net nieuw hier. Dus korte voorstelronde. Ik ben zanger/gitarist, 44 jaar uit Arnhem. Momenteel veel akoestisch aan het spelen op verschillende locaties. Heb een duo met een zangeres en een duo met andere gitarist/zanger.

    Al 18 jaar in het bezit van een prachtige Furch D62 (solid wood mahonie back/sides & spruce top) welk door de loop der jaren nog mooier is gaan klinken. Hij speelt super comfortabel en heb er LR Baggs piezo inzitten. Al meerdere keren in studio en op podium complimenten gekregen hoe geweldig deze gitaar klinkt.

    Nu toch op zoek gegaan naar extra gitaar in Jumbo met cutaway model. In eerste instantie weer bij Furch gekeken omdat deze in mijn mening zeer goede prijskwaliteit verhouding hebben met een waanzinnig hoge bouwkwaliteit. Maar na wel zoeken kwam ik bij BSG (BS Guitars) uit. Ook een Tsjechische bedrijf waar Jan Stovicek met zijn team (4 man) volledig handgebouwde gitaren maakt van absolute topkwaliteit.

    Je kunt de gitaar volledig zelf samenstellen betreft model, houtsoorten, bindings etc etc.

    Wat een dijk van een gitaar waarvan ook de kwaliteit door Tommy Emmanuel wordt erkend.

    Uiteindelijk samengesteld:
    BSG J 10 CF
    solid wood
    mahogany Sapelle Back & Side
    Spruce top
    Indian Rosewood bindings (body, neck & head)
    Ebony fingerboard

    Gitaar is rond mei/juni klaar. Zeer goed geholpen door TFOA en door Jan Stovicek zelf. Wanneer kun je nou zelf met een bouwer zoals bv Taylor zelf contact hebben

    Zijn er nog andere BSG gebruikers hier?

    Koen

  2. #2

    Standaard

    Welkom op het forum en veel plezier.

    groet Hendrik.
    "Ik ben wie ik ben.
    Wie ik ben is wat jij ziet.
    Wat jij ziet is wat jij oordeelt.
    Maar wat jij (ver)oordeelt, dat ben ik niet......"

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 april 2011
    Locatie
    Daar
    Berichten
    2.812

    Standaard

    Welkom. Geen ervaring met BSGuitars. Ik ben wel benieuwd naar je ervaring als je de BSG hebt.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Welkom en veel plezier hier!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top