Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 8 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 80
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2007
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    216

    Standaard

    Ik heb twee gitaren met nitrolak (Gibson) en die staan allebei al jaren zonder enig probleem in een Hercules standaard. Heb je een standaard waarvan je niet weet of hij nitro-safe is, wikkel dan gewoon een stukje katoen (bijv. van een oud t-shirt) om de plekken waar de gitaar de standaard raakt.
    Laatst gewijzigd door TopRob; 10 januari 2016 om 14:51

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2013
    Locatie
    As, België
    Berichten
    432

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pearl Bekijk bericht
    Maw als je helemaal op safe wil spelen moet je ze in de originele case laten.
    Ook daar kun je niet helemaal zeker van zijn.
    Mijn stratocaster uit '79 heeft zo'n 25 jaar in zijn (originele) koffer gelegen. Op die plaatsen waar wat druk is, is de lak wat aangetast.
    Niets ernstigs en het stoort mij ook niet, maar 100% garantie heb je hiermee dus ook niet.

    Tegenwoordig gebruik ik de K&M Memphis 20, met katoenen hoesjes over de houders (http://www.bax-shop.nl/gitaar-statie...t-details.html). Werkt perfect.
    Of gewoon zoals al gemeld een stukje katoen er om heen wikkelen.

  3. #23

    Standaard

    Vingers afknippen van een handschoen.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Net zoals Gus vind ik ook dat het niet zo zou mogen zijn dat je een standaard koopt voor je gitaar, en er dan nog lapmiddeltjes voor moet gaan zoeken om je gitaar niet te vernielen.
    Met alle know how momenteel moet het toch mogelijk zijn om standaards te maken waar je gewoon elke gitaar veilig in kan zetten....

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hefke Bekijk bericht
    Ook daar kun je niet helemaal zeker van zijn.
    Mijn stratocaster uit '79 heeft zo'n 25 jaar in zijn (originele) koffer gelegen. Op die plaatsen waar wat druk is, is de lak wat aangetast.
    Niets ernstigs en het stoort mij ook niet, maar 100% garantie heb je hiermee dus ook niet.

    Tegenwoordig gebruik ik de K&M Memphis 20, met katoenen hoesjes over de houders (http://www.bax-shop.nl/gitaar-statie...t-details.html). Werkt perfect.
    Of gewoon zoals al gemeld een stukje katoen er om heen wikkelen.
    Tja, een start uit '79 is ook poly gelakt, dus daar ga je sowieso geen last van weekmakers mee hebben.

    Als je safe wil spelen gewoon (eender welke) stof rond je staander draaien. Problem solved!

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Denk toch dat Janine Jansen wat beteuterd kijkt als het halsje van haar Stradivarius blijkt te zijn aangetast ter hoogte van de necksteun van haar vioolkoffer. Straks blijk ik op mijn bank alleen met een spijkerbroek te kunnen zitten, want op de wollen broeken van mijn pak ontstaan vlekken..... Gitaarstandaards zijn universeel, dus mag je verwachten dat je ook iedere gitaar erop kan zetten zonder dit risico te lopen. Met andere woorden: geen materiaal gebruiken waar weekmakers in zitten die nitrolak kunnen aantasten. Zal wel komen omdat wij consumenten ook gitaarstandaards voor €5,- willen kunnen kopen, terwijl een goede (en veilige) eigenlijk onder de €20,- niet kan worden aangeboden.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Het zal mij werkelijk jeuken allemaal. Ik kijk nergens naar, zelfs niet met mijn niet-relic nitro gitaren. Het is gereedschap. Ik zet mijn hamerstelen ook niet in de hamerstelenvet.
    147-c Guitars

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    @Joost : Vind ik ook ja, en ik wil best meer dan 20 euro betalen voor een goede standaard die veilig is voor de lak hoor, en ik niet alleen denk ik.

    @Tabula Rasa : je hebt imho helemaal gelijk dat het uiteindelijk gereedschap is ja, maar ik zou het niet direct vergelijken met bv een hamer. Mijn kwaliteits gereedschap berg ik ook netjes op in de bijhorende koffers maar dat gaat dan ook niet stuk door toedoen van die koffers.

  9. #29
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Ik heb 7 gitaren hangen en heb het rubber afgedekt met stofdoeken.
    Vriendelijke groet,

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Deefke666 ik snap je punt volledig hoor, maar kan me er niet echt druk om maken. Het is maar optisch.
    147-c Guitars

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top