Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 8 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 80
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.198

    Standaard

    ik durf het met mijn Feedback rekje niet te gokken. Helemaal omdat m'n Gibson daarbij de standaard raakt in het midden van de hals. Als daar wat oneffenheden ontstaan kan dat irritante zijn met spelen. Zo op de achterzijde of onderkant op de foto hierboven zou ik nog niet zo wakker van liggen.

  2. #12
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Ook één keer vergeten met mijn Les Paul; een avondje erin is geen probleem maar na een week erin laten staan heb ik nu twee donkere verkleuringen op de binding Is wel een reden om fan te zijn van polylak...
    Inwikkelen met doek of afplakken met transparant plakband. Beide niet mooi maar wel effectief.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    543

    Standaard

    K&M Standaard met zwart-wit hier staan. Schitterend ding. Goed gebouwd. Of het wit daadwerkelijk geen schade aanbrengt zal de tijd leren.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Ik merkte onlangs dat de standaard (een normale K&M) had afgegeven op de zijkant van mijn oude Tokai. Ik had die een aantal weken nauwelijks beroerd. Blijkbaar toch vaker spelen

  5. #15

    Standaard

    Zal zeker aan mij liggen maar een standaard voor gitaren op de markt brengen, die niet geschikt is voor gitaren.....

    Dat houdt in dat ik als amateur moet inschatten met wat voor een lak mijn gitaar of bas is afgewerkt?
    Ik begrijp niet waarom wij dit soort gekkigheid normaal vinden.

    Nog even en de industrie verrast ons met een autoband die niet geschikt is voor auto's. Legt u hem maar om het wieltje van uw step meneer!

    Ik vind het maar niks. Gitaar racks horen gitaarproof te zijn, vind ik.
    Vriendelijke groet, Gus

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    Ramsel
    Berichten
    434

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Hoe je weet of het werkt: als er staat "safe for nitrocellulose lacquer", dan is dat veilig. Hercules heeft zo'n lijn.
    Net even op de website van Hercules gaan kijken. Ik heb nl. ook een paar gitaren met nitro lak die ik graag in een rek zou zetten. Hercules garandeert dus nergens dat hun standaards veilig zijn met nitro (zie copy paste hieronder). Kort samengevat: we hebben het getest en bij ons gaf het geen probleem. Maar als jij problemen ondervindt met jouw gitaren, dan wassen wij onze handen in onschuld.

    Rechtstreeks van http://www.herculesstands.com/faq.html

    As a professional stand manufacturer, HERCULES goes to great lengths to provide the highest quality and the most secure stands. HERCULES had conducted numerous experiments on our SFF foam and is pleased to find that it does not react with most of the guitar finishes in the market, including Nitrocellulose. The tests included subjecting the instruments on the stand to heat, cold and normal temperatures for periods of up to six months without movement.

    However, each manufacturer has their own formulation of Nitrocellulose, with differing proportions of the chemicals involved. There are literally thousands of different variations of lacquer in use today, making it impossible to test them all. Therefore, to provide your valuable guitars with the best support, we recommend you to refer to your instrument's owners manual for more information regarding the proper storage of your instrument.
    Het liep niet met de meisjes dus leerde ik gitaar
    Een hele slechte keuze want die mythe is niet waar
    Stoomboot - Groupies

  7. #17

  8. #18

    Standaard

    Maw als je helemaal op safe wil spelen moet je ze in de originele case laten.
    Ze doet niets liever dan haar ontplofte rat te laten zien aan ons bezoek, hè?

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    er bestaan veel verschillende soorten nitro cell lak. bovendien zijn er fabrikanten die creatief omgaan met de omschrijving van hun finish...

  10. #20

    Standaard

    Ik was ook bang voor de lak dus ik had er sokjes overgeschoven, Blijkt dat we maar 1 gitaar hebben(Martin) met nitro lak de andere ( Takamine)is polyurethaanlak.
    Ik bedacht wel zojuist dat je van dat buis- vingerverband ervoor kunt gebruiken. Dus dat zal ik eens gaan opzoeken want ze hangen constant in zo'n rubber muurhouder.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top