Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Twee eigen nummers!

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 februari 2007
    Locatie
    N-H
    Berichten
    1.017

    Standaard Twee eigen nummers!

    Hey allen,

    Ik heb al een heel tijd niets gepost, maar luister de laatste tijd af en toe hier weer mee en kijk mee op het gitaar-zelfbouw gedeelte. Deze vond ik wel ff leuk om te posten! Het zijn twee nummers die we een paar jaar geleden met een band (The Rag) hebben opgenomen in een studio. Was mijn eerste keer in een studio dus was sowieso hele toffe ervaring. De band bestaat helaas niet meer; drummer ging verhuizen, ik had een andere band erbij en vervolgens is de boel een beetje verwaterd etc. Maar gelukkig hebben we de opnamen nog . Ben benieuwd wat jullie er van vinden!

    Roads is een rocknummertje:
    https://soundcloud.com/geert-laan/the-rag-roads

    Dawn is een grotendeels instrumentaal (met wat tekstloze zang erbij):
    https://soundcloud.com/geert-laan/the-rag-dawn

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Leuke muziekjes.

    Dawn vind ik het mooist. Vooral de zwevende en licht ontsporende vocals in combinatie met de akkoorden zijn fijn. Het gitaargeluid is redelijk clean, waardoor foutjes/oneffenheden in de techniek goed te horen zijn. Laten we dat houden op de charme van lo-fi .

  3. #3

    Standaard

    Als muziek een aantal vragen oproept, word ik bij voorbaat al happy.
    Begint al bij de titel. Is het bedoeld als The Rag of als You got the rag? Wat een wereld van verschil is.

    Het doet mij niet alleen qua klank erg 1967 aan. Ook iets om erg happy van te worden. Het soort van 'ik neem gewoon rustig de tijd om een stuk muziek te laten ontstaan en mijn verhaal te vertellen'. Inclusief klankbeeld, mix en akkoorden progressie.

    Vraag me wel af welke gitaar er aan het woord is. Het komt me erg bekend voor, maar kan er ondanks dat niet direct de vinger opleggen.

    The Rag staat nu al in mijn denkbeeldige 2016 lijst. Wat een heerlijk lied zeg. Pffff.
    Hij gaat gewoon nog eens op.

    Vriendelijke groet, Gus

  4. #4
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Dat Roads klinkt erg goed , ook goed is dat rustige melodieuze intermezzo in het nummer , zitten zeker majeur septiem akkoorden in neem ik aan . Die gebruik ik ook graag

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Als muziek een aantal vragen oproept, word ik bij voorbaat al happy.
    Begint al bij de titel. Is het bedoeld als The Rag of als You got the rag? Wat een wereld van verschil is.

    Het doet mij niet alleen qua klank erg 1967 aan. Ook iets om erg happy van te worden. Het soort van 'ik neem gewoon rustig de tijd om een stuk muziek te laten ontstaan en mijn verhaal te vertellen'. Inclusief klankbeeld, mix en akkoorden progressie.

    Vraag me wel af welke gitaar er aan het woord is. Het komt me erg bekend voor, maar kan er ondanks dat niet direct de vinger opleggen.

    The Rag staat nu al in mijn denkbeeldige 2016 lijst. Wat een heerlijk lied zeg. Pffff.
    Hij gaat gewoon nog eens op.

    Vriendelijke groet, Gus


    Edit: Super slordig: Dawn, natuurlijk. The Rag, ach..... its all too beautiful

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 februari 2007
    Locatie
    N-H
    Berichten
    1.017

    Standaard

    @ Cageman: Thanks, leuk om te horen! Bedankt voor het luisteren! Ja in een studio opname hoor je echt alle foutjes goed terug haha. Hebben er ter plekke ook nog wat dingetjes bijbedacht, zoals het solo-tje wat er in zit.

    @ Duhsjaak: Bedankt, mooi om te lezen!! Wij hadden geen flauw idee van "On the rag" tijdens het kiezen van onze bandnaam, wat simpelweg de voorletters van de namen bandleden aan elkaar was. Daar kwamen we pas een paar jaar later achter op Rock Werchter, toen een stel Engelse meiden de naam wel heel grappig vonden .

    Dawn is opgenomen met een Gibson LP en een ENGL versterker! Onze andere gitarist had ook een LP, weet alleen niet welke amp.

    @Brad: Thanks! Klopt heb je goed gehoord! De meeste akkoorden in dat stukkie zijn soort van "barre" majeur akkoorden maar met een open hoge e-snaar (speel de lage e-snaar met mijn duim).

  7. #7

    Standaard

    Ja, Nederlanders en Engels....
    Dat loopt niet altijd 100% vanzelfsprekend.

    Langs de snelweg:
    Ik ben de BOB, zeg het hardop (Battery Operated Boyfriend).

    Langs de ring Amsterdam West:
    I am the Dam
    (ik ben het beflapje)

    Dan is The Rag helemaal zo gek nog niet hè?
    Topband. Absoluut.

    Maar is de gitaar links op de foto (op Soundcloud) een LP?

    Heb ik nog weer een smoes om effe te gaan luisteren.
    Vriendelijke groet, Gus

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 februari 2007
    Locatie
    N-H
    Berichten
    1.017

    Standaard

    Die kon ik nog niet, leuke vertalingen . De gitaar van de foto is een Duesenberg double cat. Hele fijne gitaar, ook lekker lichtgewicht dankzij de semi-hollow body.

  9. #9

    Standaard

    Ahhhhhh. Dit verklaart waarom ik beeld en geluid niet helemaal kon plaatsen. Het is een fijne gitaar natuurlijk.

    Dit berichtje van mij even ontgaan, vandaar dat ik er nu pas op reageer.
    Maar fijn dat je het ontbrekende stukje van de puzzel nog even geeft.

    Ik zou het wel leuk vinden als je tot nog eens wat van da band(of van jezelf) zou plaatsen.
    Smaakt naar meer.

    Vriendelijke groet, Gus

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top