Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 52
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Ja fraai! 1000 x beter dan voorheen!

    En inderdaad straf hoe snel dat rood weggefade is, zou toch niet mogen eigenlijk...

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Ja das toch eigenlijk een beetje gek.... Masr goed, wel mooi mee genomen. Nou is rood wel de kleur die het snelst schijnt te faden.

    @iedereen: thns voor de reacties! Clownbursts zijn lelijk inderdaad
    Laatst gewijzigd door Lexvandoef; 3 januari 2016 om 12:25
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  3. #33

    Standaard

    Dit is geen clown burst hoor. Ik vond m zowel vóór als nu mooi. Maar mooie transformatie iig met minimale (en reversable!) mods!
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith Bekijk bericht
    Dit is geen clown burst hoor. Ik vond m zowel vóór als nu mooi. Maar mooie transformatie iig met minimale (en reversable!) mods!
    Als je het zwarte van de 3 kleurenburst ff weg denkt lijkt het rood en geel verdacht veel op een clownburst .
    Masr thnx! Vond ik ook.
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    de rickenbacker wordt inderdaad vaak als eerste solidbody elektric genoemd alleen zag die er uit als een steelpan, Bigsby heeft de archetype van de solid electric zoals we hem nu kennen gebouwd en dus misschien niet de "uitvinder" van de elektrische gitaar maar Fender en Les Paul (en Mccarthy) hebben allemaal de Bigsby gitaar gezien en zelfs in hun handen gehad en zijn zeker geinspireerd geweest door de gitaren van Bigsby. Bigsby was zelf niet geinteresseerd in het seriematig produceren van gitaren of het beschermen van trademarks op zijn gitaren, hij had een goede case gehad tegen gibson en fender
    Vond hier nog een leuke blog over Paul Bigsby http://bigsbyfiles.blogspot.nl

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Ik reageer hier bijna niet meer maar ik vond het toch te leuk om hier een update over te geven.
    In mijn eerste post in dit topic 5 jaar terug natuurlijk weer voor mijn beurt gepraat, je bent nooit klaar met upgraden en sleutelen aan gitaren.....

    Uiteindelijk nu 5 jaar later was ik toch de kleur helemaal zat... Ergens vorig jaar een gitaar in het ocean turquoise metallic gezien en ik wist het, dat moest het worden. Dus begin dit jaar de gitaar weggebracht bij Dick Noordijk (aan dat bezoek nog een knettergoede fiesta red '63 achtige strat over gehouden maar dat is een ander verhaal ) voor een refinish van de top. De rest van de gitaar was en is zwart en een beetje ingespeeld, vond ik niet erg om zo te laten.

    Nadat ik hem terug had (echt te gek kleurtje overigens) wilde ik toch de laatste puntjes op de i zetten en alsnog een ander setje p90's erin gezet. De laatste jaren gaat mijn voorkeur steeds meer uit naar echt low wind pickups dus redelijk impulsief een setje Lollar 50's winds erin gezet en de oude set naar een vriend van me gedaan. Nou verschilletje hoor! Neck p90 is nog helder en snappier, echt totaal geen low mid wolligheid maar wel die dikte nog. Brug pickup was erg mid heavy met de overwound p90, die is nu ook wat rustiger en een stuk meer in balans, nog steeds die bark in het mid (houd je toch maar niet meer zo overdreven) maar wel warmer en meer tophoog.

    Ik zeg het nu voor de tweede (of derde of vierde keer) maar zo mag hij voorlopg ff blijven!


    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Wat een snoepje, bijna Pelham Blue! Verhaal over de Lollars klinkt als muziek in de oren, zeker in een LP wil je niet te veel mids.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.361

    Standaard

    Kijk, beter laat dan nooit; klinkt fijn.
    Ben ook liefhebber van een beetje underwound pups.
    Al genoeg gebrul in de wereld.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    LPB voor een Les Paul gaat in mijn hoofd terug naar de Lp van Lademacher (die tijdens een Amerikaanse tournee werd gejat en het sindsdien behelpen zou worden). Na aanleiding daarvan verfde ik een mijn Marauder LPB dus ik wil maar zeggen, enige autoriteit hier op dat gebied.
    Witte P90 kapjes, je weet dat de jury dat met klem adviseert hè!


    Laatst gewijzigd door Pepe; 31 maart 2021 om 21:20
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Dank heren! Beter laat dan nooit inderdaad!

    Ik kende die lp van lademacher niet Pepe, mooi ding ook! Ben het alleen niet eens met de witte kapjes, visuele mismatch waarvan ik hoofdpijn krijg helaas.
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top