Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 52
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Ff De Gitaar van Ralph Denyer gechecked: de Merle Travis / Paul Bigsby gitaar was inderdaad een van de eerste solid bodies, maar als uitvinder hiervan wordt Bigsby niet benoemd. Les Paul en de eerder genoemde Fender en Rickenbacker waren allemaal gelijktijdig met Bigsby bezig met de ontwikkeling hiervan.
    Ik denk dat het iets minder romantisch was dan dat. Overigens was de Jack Rivers gitaar eerder dan de Merle Travis, maar je kunt bij laatstgenoemde wel goed de inspiratie van de LP en Strat zien. Kop van de Jack Rivers zou dan weer meer die van de Esquire geïnspireerd kunnen hebben, maar zo'n kop was redelijk standaard in die tijd.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Heb je hem zelf gespoten?
    Nee ik heb niks gespoten, het rood is weg gefade door exposure aan het licht.
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik denk dat het iets minder romantisch was dan dat. Overigens was de Jack Rivers gitaar eerder dan de Merle Travis, maar je kunt bij laatstgenoemde wel goed de inspiratie van de LP en Strat zien. Kop van de Jack Rivers zou dan weer meer die van de Esquire geïnspireerd kunnen hebben, maar zo'n kop was redelijk standaard in die tijd.
    de rickenbacker wordt inderdaad vaak als eerste solidbody elektric genoemd alleen zag die er uit als een steelpan, Bigsby heeft de archetype van de solid electric zoals we hem nu kennen gebouwd en dus misschien niet de "uitvinder" van de elektrische gitaar maar Fender en Les Paul (en Mccarthy) hebben allemaal de Bigsby gitaar gezien en zelfs in hun handen gehad en zijn zeker geinspireerd geweest door de gitaren van Bigsby. Bigsby was zelf niet geinteresseerd in het seriematig produceren van gitaren of het beschermen van trademarks op zijn gitaren, hij had een goede case gehad tegen gibson en fender
    life sucks and then you die

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    btw je Gem ziet er veel mooier uit zonder die clownburst
    life sucks and then you die

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    de rickenbacker wordt inderdaad vaak als eerste solidbody elektric genoemd alleen zag die er uit als een steelpan, Bigsby heeft de archetype van de solid electric zoals we hem nu kennen gebouwd en dus misschien niet de "uitvinder" van de elektrische gitaar maar Fender en Les Paul (en Mccarthy) hebben allemaal de Bigsby gitaar gezien en zelfs in hun handen gehad en zijn zeker geinspireerd geweest door de gitaren van Bigsby. Bigsby was zelf niet geinteresseerd in het seriematig produceren van gitaren of het beschermen van trademarks op zijn gitaren, hij had een goede case gehad tegen gibson en fender
    Die eerste Rickenbacker was niet echt solid. Maar die Paul Bigsby was een eigenwijze mofo die alles op zijn eigen manier deed. Zag niets in massaproductie en ik denk dat hij zo'n echte vakman was die maakte wat zijn hoofd verzon.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef Bekijk bericht
    Nee ik heb niks gespoten, het rood is weg gefade door exposure aan het licht.
    Heb je 'm mee op vakantie genomen dan ?
    Burst lijkt wel een beetje op die van mijn Mustang trouwens, nu begin ik mezelf af te vragen of die misschien ook eens 3-tone geweest is...

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Heb je 'm mee op vakantie genomen dan ?
    Burst lijkt wel een beetje op die van mijn Mustang trouwens, nu begin ik mezelf af te vragen of die misschien ook eens 3-tone geweest is...
    hahaha dat had wat geweest zeg, schat de gitaar moet mee!

    Nee ik denk dat het een combi is geweest van de plek waar hij aan de muur hing (uitzicht op het raam) en ik nam deze gitaar altijd als beater mee naar buitenoptredens, hij heeft redelijk wat zon gezien bij mij dus.
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    The beast van Bernie Marsden, ik meen een '59 LP, was ooit een cherryburst, terwijl deze nu eerder yellowburst is. In een filmpje van Peppi &Kokki halen ze het het plaatje onder de tockleswitch los en dat kleurverschil is echt enorm. Toch verrast het mij hoe het rood van Lex zijn LP is weggevaagd en de tijd waarin dit is gebeurd.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Hopen dat het een zonnig 2016 wordt terwijl mijn pipocaster voor het raam hangt te bleken.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 oktober 2005
    Locatie
    Ermelo
    Berichten
    660

    Standaard

    Nou, ik vind 'm een stuk beter! Veel klassiekere uitstraling. Ik merk dat mijn nieuwsgierigheid voor zo'n Bigsby begint te groeien!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top