Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 31
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Btw DML, ik daag je uit me n YouTube sample van de Boss GT100 te laten horen met n echt mooi highgain slag geluid, denk metal. Het klinkt allemaal zo lelijk, fizzy, schel, nep. Kun jij niet een DI sampletje posten hier?

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.591

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Wat is het probleem met die switches van de POD? Heb ......... t/m.......... op, en dan weer in 5 eraf moest.
    Ik heb in bijna drie jaar tijd twee FBV's "versleten". Na een tijdje begonnen de switches te haperen of werkten in zijn geheel niet meer. Uiteindelijk begon ik de microswitches zelf te vervangen. Kan best zijn dat dat aan mijn misbruik lag maar voor mij is de werking dan niet meer betrouwbaar genoeg.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Btw DML, ik daag je uit me n YouTube sample van de Boss GT100 te laten horen met n echt mooi highgain slag geluid, denk metal. Het klinkt allemaal zo lelijk, fizzy, schel, nep. Kun jij niet een DI sampletje posten hier?
    Bedankt, maar die uitdaging ga ik niet aan. Als je het allemaal lelijk, fizzy, schel en nep vindt klinken (met in gedachten dat je het geluid van een GT-5 gewend bent), dan zou ik lekker bij die GT-5 blijven. Daarnaast, ik weet totaal niet wat jouw referentiekader is, geen idee wat je met een "echt mooi hi gain slaggeluid" bedoelt. Wat voor mij echt mooi kan zijn, kan voor jou wellicht echt lelijk zijn.

    Volgens mij ben jij de eerste ter wereld die thuis een Fractal heeft staan en live het geluid van een GT-5 acceptabel vindt
    Laatst gewijzigd door dml; 3 januari 2016 om 08:58

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Ik weet niet waarom je zo over die GT5 blijft doorzagen. Jij snapt toch ook wel dat iemand die redelijk wat ervaring heeft met multi fx zelfs uit n GT5 een 'nét acceptabel geluid' kan halen? En dat live in n zaalmix met 3 zangers, drums, bas, akoestische gitaar en toetsen erbij het veel meer gemaskeerd wordt dan thuis in de studio?

    Maar goed, bedankt voor de tips tot dusver

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Dat van die haperende switches op de hd500 herken ik ook wel inderdaad.
    Ik heb er in totaal 3 gehad en degenen waarmee ik live speelde hadden het allebei, de derde was enkele voor thuis gebruik en die had het niet.

    Daarna overgegaan naar de hd500x en ook bij deze begonnen er na een tijd knoppen te haperen.

    Dat was één van de redenen waarom ik terug naar amp en losse pedalen ben gegaan.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.591

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ik weet niet waarom je zo over die GT5 blijft doorzagen. Jij snapt toch ook wel dat iemand die redelijk wat ervaring heeft met multi fx zelfs uit n GT5 een 'nét acceptabel geluid' kan halen? En dat live in n zaalmix met 3 zangers, drums, bas, akoestische gitaar en toetsen erbij het veel meer gemaskeerd wordt dan thuis in de studio?

    Maar goed, bedankt voor de tips tot dusver
    Maar als je iemand met ervaring bent, dan snap je toch ook wel dat iedere nieuwe uitgave van een bepaalde serie apparaten, beter is dan het voorgaande apparaat? Uiteraard, uitzonderingen daargelaten en over smaak valt niet te twisten maar je gaat je toch ook niet afvragen of een POD HD echt wel beter klinkt dan een POD 1.0? Tussen de GT-5 (ja, daar is 'ie weer) en de GT-100 zit bijna 20 jaar, bij Roland hebben ze in die tijd vast niet stil gezeten.

    Als er niets met die switches van Line6 aan de hand was geweest, had ik gewoon nog met Line6 gespeeld.

  6. #16
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Fusion, als jij thuis een Fractal hebt en je wilt een POD voor "buiten" dan ben je mij kwijt. Ik snap daar geen kut van.
    Vriendelijke groet,

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Fusion, als jij thuis een Fractal hebt en je wilt een POD voor "buiten" dan ben je mij kwijt. Ik snap daar geen kut van.
    Oh. Oke.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Maar als je iemand met ervaring bent, dan snap je toch ook wel dat iedere nieuwe uitgave van een bepaalde serie apparaten, beter is dan het voorgaande apparaat? Uiteraard, uitzonderingen daargelaten en over smaak valt niet te twisten maar je gaat je toch ook niet afvragen of een POD HD echt wel beter klinkt dan een POD 1.0? Tussen de GT-5 (ja, daar is 'ie weer) en de GT-100 zit bijna 20 jaar, bij Roland hebben ze in die tijd vast niet stil gezeten.
    Ja natuurlijk snap ik dat, maar luister eens de eerste 20 hits op YouTube als je zoekt op 'GT-100 high gain' oid, het klinkt echt AFGRIJSELIJK slecht. Echt. Geloof me. Dus dan snap je waarom ik t me afvraag. En als je de high gain sounds van de HD500x luistert, die klinken allemaal, zonder enige moeite, goed. Maar ik ben dus helemaal niet bang om er meer moeite voor te doen. Dus ik neig toch naar de GT-100, omdat ie meer mogelijkheden heeft die ik wil (waaronder de feedbacker hehe)

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    @DML: oeps, ik speel live niet op een Boss GT5 maar een Roland VG88v2 zie ik net. Haha.

    Ik speel al bijna 2 jaar niet meer live en was ff in de war met mijn vorige multi fx haha. Deze Roland klinkt goed, de high gain klinkt ook vet. Krijg er zelfs metal uit hehe. Maar hij gaat toch de deur uit. Ik wil n upgrade, ik wil die feedbacker hehe
    Laatst gewijzigd door Fusion; 3 januari 2016 om 20:20

  10. #20
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    @Fusion.

    Probeer me uit te leggen waarom je naast een Fractal thuis nog een effectendoos met modeling wilt hebben.
    Mijn idee is, zet de fractal in een case en klaar. Hij is lichter dan een gitaar.

    Ik ken de pod goed en de gt100 ook en de Fractal is gewoon beter (en stukken duurder), ik heb ze wel eens vergeleken en er is weinig verschil maar de pod gooit er een subtiel digitaal sausje overheen. Ik heb daarom mijn pod hd pro in de effect loop van mijn versterker omdat ik sinds paar jaar geen modeling meer gebruik en dan valt het mee. Ik heb geen last met vertragingen van effect wissel en het is extra prettig om tijdens een patch losse effecten aan en uit te kunnen zetten en dan heb je helemaal geen lag en klinkt het natuurlijker omdat een delay en reverb door kan blijven klinken.

    In de weinige bands die live met een pod spelen gebruiken ze ook andere pre amps dacht ik gezien te hebben op rig rundown.

    Als ik de pod hd pro op mijn computer heb aangesloten is er wel een kleine lag omdat de connnectie met USB een beetje van de beperkte cpu van de POD tijd af snoept.
    Vriendelijke groet,

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top