Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 31
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard Line6 POD HD500X patch switching lag?

    Hallo luitjes, ik zit er aan te denken om evt n HD500X aan te schaffen voor buitenshuis (thuis een Fractal ingebouwd in n rack, ga ik niet meenemen). Heb me flink ingelezen/-luisterd/-keken op de diverse multi fx floorboards, met modeling. En hield uiteindelijk de Boss GT100 Line6 HD500X over. De Boss kan een aantal dingen beter (delay en reverb overspil, lag-free patches wisselen, feedbacken), maar de amp models klinken gewoon beduidend minder dan de HD500X.

    Maar! Ik hoor véél berichten en samples van de Line6 unit die aantonen dat er een flinke lag zit bij t switchen tussen 2 presets. En dan moet je allemaal trucen uithalen als amps parallel zetten, of werken met effecten binnen de patch aan/uit zetten (wat wel zonder lag verloopt), maar daar koop ik zo'n ding niet voor. Dan zou ik toch evt terugvallen op de GT100.

    Zijn er hier mensen die uit eigen ervaring iets kunnen zeggen over die lag bij t switchen van presets?

  2. #2

    Standaard

    Geen idee of dat anders zou zijn bij de HD500X vergeleken bij de HD500, maar ik heb er bij nummers met echt verschillende patches nooit last van gehad. Houd ik overigens wel de amp meestal in één nummer hetzelfde. Gebruik normaal de mogelijkheid om effecten aan en uit te zetten, maar soms is het handig een patch ernaast te maken, als je meerdere dingen tegeljik aan en uit moet zetten.

    Dus, zelfde amp, maar clean met diverse mod en delay effecten, naar een distorted lead met zonder mod, en misschien andere delay, gaat goed bij mij. Maar, het zou anders kunnen zijn bij de 500X, weet niet in hoeverre die duidelijk anders is, of dat dat gewoon een iets herverbeterde versie van de HD500 is.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Ik heb zowel de hd500 als de hd500x gehad, en heb met beiden geen enkel probleem gehad met switchen hoor.
    Ik gebruikte wel, net zoals Harald aangaf, steeds dezelfde amp in één nummer.

    Ik vond het echter wel erg handig om effecten binnen een patch aan en uit te schakelen.
    Een beetje zoals het gebruik van een gewoon pedaal bord.
    Ik maakte vier patches met dezelfde amp naast elkaar die van clean naar drive en meer drive gingen,
    en op de tweede rij switches had ik telkens vier effecten die ik naar keuze kon bijschakelen.

    Werkte perfect.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Oke dank heren! Zal m misschien toch nog wel n keer proberen maar misschien ook niet en koop ik m gewoon. Moeder de vrouw is ook al in de acceptatie-fase dus... Komt goed :P

    Toch wel frappant dat ik veel lees/hoor over die lag zowel de HD500 als de HD500X. Misschien dat t aan die ene amp ligt? Maar ik weet zeker dat ik n mp3 heb gehoord van t switchen van een patch naar precies dezelfde, maar dan ik een andere bank gekopieerd.

    http://line6.com/support/topic/5442-...-delay-normal/

    Scroll naar beneden en daar staat n post met 2 mp3s erin. Het betreft de eerste.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Niet echt relevant voor de openingspost, maar toch. Zit héél erg te dubben tussen de POD HD500X en de Boss GT100. De eerste klinkt veel beter qua modelling en heeft mooie synth sounds, maar de Boss is veelzijdiger en ik wil graag een feedbacker hebben en dat heeft ie. Ik zal veel meer moeite moeten doen op de Boss om goede highgain sounds te maken, maar dat moet mogelijk zijn. Geen goede metal sounds ben ik bang (waar de POD in excelleert) maar dan moet ik thuis de Fractal maar houden. Die wou ik nl verkopen als ik de POD zou aanschaffen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Ik ben van een POD HD Pro naar een GT-100 gegaan. Sowieso is de (minimale) lag tussen patches van beide apparaten vergelijkbaar.
    Ik ben overgestapt vanwege de slechte kwaliteit van de switches van het Shortboard II, die ook werden gebruikt in de HD500. Het verhaal gaat dat de switches in de HD500X zijn aangepast maar volgens mij is het principe nog steeds hetzelfde en dus voor mij niet betrouwbaar genoeg. Tel daarbij op het feit dat Line6 een jaar geleden met de aankondiging kwam dat ze met een "Tour grade" unit zouden komen (Helix), dat heeft mij doen besluiten over te stappen naar de GT-100.
    Qua sound Line6 beter? Dat valt allemaal wel mee, de sounds die ik uit mijn GT-100 haal zijn allemaal dikke prima, menigmaal wordt mij gevraagd welke versterker ik gebruik. Geen, dus. Clean was bij Roland/ Boss meestal een probleem maar met de v2-software is ook dat geen issue meer. Enige "nadeel" van de GT-100 t.o.v. de HD500x is de enkele rij footswitches t.o.v. de dubbele rij bij de HD500, tenminste, als je daar live veel gebruik van maakt. Ik heb dat op een andere manier opgelost:



    Ik snap niet dat veel mensen moeite hebben om goede sounds uit een GT te halen, waarschijnlijk raken ze de weg kwijt door de vele mogelijkheden en maken ze geluiden met hun ogen i.p.v. hun oren. Wees niet bang om buiten de gebaande paden te gaan, als het gaat om instellingen. Soms kunnen extreme instellingen juist het gewenste resultaat opleveren. Hi gain moeilijk? Totaal niet!!

    O ja, wil je vanwege eventuele financiën toch de Fractal moeten verkopen, dan kun je voor rond de € 200,-, naast de GT-100 voor live, voor thuis een GT-001 aanschaffen. Dit zijn namelijk exact dezelfde apparaten, patches zijn uitwisselbaar.
    Laatst gewijzigd door dml; 2 januari 2016 om 11:57

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    He bedankt voor je relaas! Ik twijfel nog steeds. Heb denk ik inmiddels de meeste YouTube reviews van beide apparaten nu wel meerdere keren beluisterd. De enige reden waarom ik überhaupt nog twijfel, is dat ik de overstuurde geluiden van de Boss in 80% to 90% van de demos zo ontzettend lelijk vind! Dat zijn dan meestal gerenommeerde spelers en/of sound engineers etc, die t beste uit zo'n apparaat moeten halen voor n review. De cleans en specials (feedbacking, ambient shizzle etc) klinken goed. Ik heb nu voor live n GT-5 en dat is net aan te doen. Dus ik hoop dat ik dan uit de GT100 ook acceptabele highgain sounds kan halen, maar de YT reviews geven niet veel hoop.

    Heb jij iets online staan van je highgain sound op de GT100?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ik heb nu voor live n GT-5 en dat is net aan te doen. Dus ik hoop dat ik dan uit de GT100 ook acceptabele highgain sounds kan halen, maar de YT reviews geven niet veel hoop.

    Heb jij iets online staan van je highgain sound op de GT100?
    Wat de neuk?! Je vindt een GT-5 "net aan te doen" en je vraagt je serieus af of een GT-100 acceptabele hi gain sounds kan bieden??!!
    Dat je het überhaupt aandurft om anno nu nog met een GT-5 het podium op te gaan met blijkbaar een Fractal thuis te hebben staan. Dan is er nog heel veel hoop

    Ik heb niet echt wat duidelijks online staan, wel een kort filmpje maar ik weet niet of je daar wat mee kan:
    https://www.facebook.com/32590166759...4839600371283/

    Sowieso kun je de GT-100 bij Thomann 30 dagen op zicht kopen. Bevalt hij na 30 dagen niet, stuur je 'm toch gewoon terug? Kun je 'm een maand lang rustig testen.
    Laatst gewijzigd door dml; 2 januari 2016 om 13:43

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Dat van dat uitproberen is een goede tip, thanks.

  10. #10

    Standaard

    Wat is het probleem met die switches van de POD? Heb nu net de plug van de voeding moeten laten vervangen. Maar nooit problemen gehad met de switches. En realiseerde me dat die Pod na schoonmaak ineens het stof en vuil van kroegen, theaters en festivalpodia uit vier landen kwijt was. Toch redelijk wat mee gespeeld. Niet superintensief getoured, maar het ding is wel live gebruikt. Ook in situaties waar je in 10 minuten het podium op, en dan weer in 5 eraf moest.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top