Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 58
  1. #1

    Effect ! Nieuwe Tuner + Voeding van Harley Benton

    http://www.thomann.de/nl/harley_bent...lant_tuner.htm

    Deze kom ik net tegen op de site van Thomann. Is volgens mij net nieuw. Er staat dat de outputs geisoleerd zijn, en er zijn er 8.

    Klinkt interessant, wat denken jullie?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    Lijkt me ook wel een winnende combi indien de bekende mitsen en maren niet van toepassing zijn.
    Tonesuck, leesbaarheid LED, duurzaamheid kastje etc.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Ik heb de Harley Benton CT-5 en dat is het eerste HB-pedaaltje waar ik niet tevreden over ben:
    - de tuner geeft standaard 1-2 streepjes lager aan dan mijn andere twee tuners....
    - de tuner geeft geen stabiel resultaat weer....

    Pedaaltje is recent teruggestuurd naar Thomann, maar zij kunnen geen afwijkingen vinden t.o.v. de fabrieksspecificaties. Zojuist mail gestuurd met klacht hierover. Als je alleen een tuner zoekt, dan zou ik eerder de TC Electronic Polytune 2 aanraden, maar die heeft natuurlijk geen powerplant.


  4. #4

    Standaard

    Oke dat is wel vervelend. Ik heb zelf al een korg pitchblack waar ik tevreden over ben dus ik hoef ook geen nieuwe. Vond het toch een interessant ding dus ik dacht ik laat het eens zien aan jullie. Kan ook zo snel geen reviews vinden omdat hij nog zo nieuw is

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2011
    Locatie
    België
    Berichten
    163

    Standaard

    Ziet er zeer interessant uit. Bedankt voor de tip!
    Ik was net van plan mijn eerste pedalboard te bestellen en dit is best wel een goedkope voeding voor erbij en net wat ik nodig heb van ampèrage.
    Wanneer ik em heb koppel ik de ervaring terug (oa hoe hij het doet ten opzichte van de polytune die dus misschien wat werkloos gaat worden. De 'poly' functie daarvan vind ik toch maar teleurstellend).

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BorisA Bekijk bericht
    Ziet er zeer interessant uit. Bedankt voor de tip!
    Ik was net van plan mijn eerste pedalboard te bestellen en dit is best wel een goedkope voeding voor erbij en net wat ik nodig heb van ampèrage.
    Wanneer ik em heb koppel ik de ervaring terug (oa hoe hij het doet ten opzichte van de polytune die dus misschien wat werkloos gaat worden. De 'poly' functie daarvan vind ik toch maar teleurstellend).
    Kijk aan, toch nog iemand blij gemaakt!
    Ik ben benieuwd wat je ervan vindt!

    Ik heb trouwens inderdaad nog nooit begrepen wat er handig kan zijn aan die poly functie. Je kunt toch maar aan 1 knop tegelijk draaien, dan kun je toch net zo goed elke snaar los aanslaan en stemmen?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braml Bekijk bericht
    Ik heb trouwens inderdaad nog nooit begrepen wat er handig kan zijn aan die poly functie. Je kunt toch maar aan 1 knop tegelijk draaien, dan kun je toch net zo goed elke snaar los aanslaan en stemmen?
    Je kunt met 1 keer alles aanslaan zien welke snaar er vals is. Ten minste, zo wordt het verkocht. In de praktijk komt het er op neer dat de poly mode aangeeft dat er een snaar vals is en bij nadere inspectie blijkt hij wel zuiver. En valse snaren geeft hij in poly-modus niet weer, maar in mono-modus wel ... kortom: waardeloos apparaat.


    Puur speculatief gezien lijkt me die Powerplant Tuner A) een matige tuner en B) een matige power supply.

    Er staat overigens niet bij dat de outputs geïsoleerd zijn, maar dat er "isolated sections" zijn.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braml Bekijk bericht
    Kijk aan, toch nog iemand blij gemaakt!
    Ik ben benieuwd wat je ervan vindt!

    Ik heb trouwens inderdaad nog nooit begrepen wat er handig kan zijn aan die poly functie. Je kunt toch maar aan 1 knop tegelijk draaien, dan kun je toch net zo goed elke snaar los aanslaan en stemmen?
    Nou zag ik laatst een band waarvan de gitarist wel een poly had. Je kunt maar aan één stemknop tegelijk draaien, maar je kunt wel alles tegelijk aanslaan en dus meteen zien welke snaren je moet corrigeren. Als het echt accuraat is, kan dat wel een seconde of 10 schelen (en als je band op het podium op je wacht, lijkt dat veel tijd).

    Mij nog steeds niet gezien hoor, overigens. Ik heb liever een stemapparaat dat onmiddelijk weet wat de input precies is. Niet hoeft te denken of-ie nou poly of mono binnenkrijgt.

    Anywho: hij heeft dus 'isolated sections', dus dat zijn er nog steeds maar 2?

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Er staat overigens niet bij dat de outputs geïsoleerd zijn, maar dat er "isolated sections" zijn.
    Oh, betekent dat dat de outputs ook bijvoorbeeld per 4 in twee aparte isolated sections kunnen zitten? Pff wat verwarrend zeg.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braml Bekijk bericht
    Oh, betekent dat dat de outputs ook bijvoorbeeld per 4 in twee aparte isolated sections kunnen zitten? Pff wat verwarrend zeg.
    Dat, of misschien wel 7+1?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top