Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 28 van 28

Discussie: Koch '63 OD pedaal

  1. #21

    Standaard

    en vervolgens blijkt dit zo goed te klinken en minder sjouwen dat het mainboard na een tijdje op MP staat
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  2. #22

    Standaard

    Ha, ha, dat zou maar zo eens waar kunnen worden. Qua sjouwwerk heb je zeker gelijk want het main board heeft de afmeting van een royaal pedaltrain 2 formaat en weegt zeker 10+ kg.

    Het grote pedalboard is gebaseerd op een Fender Blackface buizen preamp circuit in combinatie met een Two Note Torpedo CAB voor power-amp, cabinet en microfoon simulatie. De 2 overdrives en extra boost worden verzorgt door de Lex Bos Superdrive die imo de beste drive heeft gebouwd die er maar bestaat. Als basis effecten gebruik ik de Neunaber stereo reverb, Pigtronix Echolution delay (aanrader) en wat leuke effect pedalen van o.a. Paul Lenders etc. die ik met een switcher in de loop kan zetten. De voedingen zitten aan de onderkant. Al met al ben ik ook erg content met die sounds.



    Inmiddels zijn alle kabels zoals de power aansluiting, gitaar in en stereo uit aansluitingen weggewerkt in de zijkanten van het board.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 10 januari 2016 om 10:56

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Ha, ha, dat zou maar zo eens waar kunnen worden. Qua sjouwwerk heb je zeker gelijk want het main board heeft de afmeting van een royaal pedaltrain 2 formaat en weegt zeker 10+ kg.

    Het grote pedalboard is gebaseerd op een Fender Blackface buizen preamp circuit in combinatie met een Two Note Torpedo CAB voor power-amp, cabinet en microfoon simulatie. De 2 overdrives en extra boost worden verzorgt door de Lex Bos Superdrive die imo de beste drive heeft gebouwd die er maar bestaat. Als basis effecten gebruik ik de Neunaber stereo reverb, Pigtronix Echolution delay (aanrader) en wat leuke effect pedalen van o.a. Paul Lenders etc. die ik met een switcher in de loop kan zetten. De voedingen zitten aan de onderkant. Al met al ben ik ook erg content met die sounds.



    Inmiddels zijn alle kabels zoals de power aansluiting, gitaar in en stereo uit aansluitingen weggewerkt in de zijkanten van het board.
    Potjandosie, da's wel een droombordje!
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #24

    Standaard

    Zo, het backup board is inmiddels ook klaar:



    Het principe is hetzelfde als bij het main board. Een buizen preamp met speaker simulator en pre-/post-loop waarin de meerdere drive pedalen en resp. de reverb/delay worden aangesloten. De Tim Pierce power-amp combinatie met de Koch is echter nieuw en maakt het geluid mooi vol zoals dat bij power-amp oversturing ook het geval is. Het klinkt zo goed dat het inspirerend is om mee te spelen. XLR output t.b.v. de mengtafel.

    Ben er zeer content mee ;-)
    Laatst gewijzigd door tnijland; 21 januari 2016 om 21:08

  5. #25

    Standaard

    Da's een heel sjiek minder = meer-boardje geworden!
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2005
    Locatie
    Vlaanderen
    Berichten
    394

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Zo, het backup board is inmiddels ook klaar:



    Het principe is hetzelfde als bij het main board. Een buizen preamp met speaker simulator en pre-/post-loop waarin de meerdere drive pedalen en resp. de reverb/delay worden aangesloten. De Tim Pierce power-amp combinatie met de Koch is echter nieuw en maakt het geluid mooi vol zoals dat bij power-amp oversturing ook het geval is. Het klinkt zo goed dat het inspirerend is om mee te spelen. XLR output t.b.v. de mengtafel.

    Ben er zeer content mee ;-)
    @ tnijland: heb je ooit de Koch OD63 in combinatie met de Torpedo CAB geprobeerd?
    "I am my own effect"
    Angus Young

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Zo, het backup board is inmiddels ook klaar:



    Het principe is hetzelfde als bij het main board. Een buizen preamp met speaker simulator en pre-/post-loop waarin de meerdere drive pedalen en resp. de reverb/delay worden aangesloten. De Tim Pierce power-amp combinatie met de Koch is echter nieuw en maakt het geluid mooi vol zoals dat bij power-amp oversturing ook het geval is. Het klinkt zo goed dat het inspirerend is om mee te spelen. XLR output t.b.v. de mengtafel.

    Ben er zeer content mee ;-)
    Een schatje, dat board. Mooie selectie pedalen ook. De MB heb ik ook, maar dan de dubbelknopsversie. Hoe bevalt de Rockett Tim Pierce?
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #28

    Standaard

    Ik merk dat ik wat berichten gemist heb. Vandaar de wat verlate reactie:

    @Rhythm Machine: Nee ik gebruik de speaker simulator van de Koch apart. Sterker nog, ik heb besloten om de Torpedo CAB van het grote board af te halen om het board alleen thuis te gebruiken bij mijn Lex Bos Buddy buizen amp i.p.v. line out (ondanks dat de Torpedo best goed was). De Koch OD63 op het compacte board is volledig analoog. De Koch heeft wel minder variaties in sound.

    @telerocker: De Tim Pierce is een mooi effect en heeft een soort van studio sound. Ik gebruik hem voornamelijk om wat extras aan de basis sound mee te geven. De drive is mild en combineert er ook mooi mee. Daarnaast wordt de Mercury Box soms afgewisseld met de Xotic BB preamp.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 11 april 2017 om 21:35

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top