Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 47
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2006
    Locatie
    Liedekerke - Aalst
    Berichten
    661

    Standaard Custom gitaar besteld: D&C steelbody

    Hallo iedereen,


    Ik dacht: ik ga voor de fun maar eens dit topic openen zodat ik jullie meningen kan horen en jullie entertainen met leuke updates van het project.

    Even een klein achtergrond verhaaltje:

    In het begin van dit jaar (2015) kwam er een voor mij onbekende man een versterker van mij kopen. Blijkt dat die persoon een gitaarbouwer is in speciale gitaartjes. Hij had er eentje mee om de amp te testen. Een metalen telecaster. Ik was erg onder de indruk van de looks. Bespeelbaarheid heb ik maar heel kort en stil kunnen checken toen (kindjes sliepen) maar alles leek wel snor te zitten...

    ondertussen waren er al veel gitaren de revue gepasseerd. Zo'n metalen gitaar, en dan vooral het idee van een custom naar eigen wens, bleef echter door mijn hoofd spoken. Zeker gezien ik de man ook "volg" op facebook en er in mijn ogen erg leuke dingetjes passeren... Nu heb ik eindelijk de knoop door gehakt en een offerte gevraagd...

    Blijkt nu allemaal mee te vallen in prijs... Ik ben zelf nogal een vreemde eend qua specs die ik wil, maar bedrijfsbeheerder Dennis lijkt daar zeker mee om te kunnen. Maakt het ontwerp zoals ik het wil ook al ligt dat zeker niet voor de hand...

    nu om het een beetje kort te houden:

    Wat heb ik hem gevraagd:


    • Body: Sg shape
    • Finish: rusty relic met gedeeltelijk perforated plate ( zie tekening ) met gesloten achterplaat en isolatie tegen feedback
    • Neck: Fusion model met reversed headstock D&C logo. Blank.
    • Fretboard: Rosewood, Dots inlay
    • Tuners: Kluson
    • Bridge: Tune o matic
    • Nut: Bone


    • Pickup:Enkel bridge pick up. Indien mogelijk splitbaar

    • Bareknuckle Warpig humbucker :
    • specs pickup op de site :
    • spacing: 53mm
    • Conductor: 4
    • leg: Wat je nodig hebt?
    • pole screws: Wat je nodig hebt?
    • Cover type: Standard
    • Cover finish: burnt chrome battleworn
    • etch: bare knuckle pickups etch
    • Bridge magnet : alnico

    https://bareknucklepickups.co.uk/sho...products_id=50

    • electronica: volume pot met push/pull optie

    • Strap button: straplocks

    En even de eerste tekening: het is op't eerste zicht misschien even schrikken, maar ik hou wel van de "one of a kind" factor van de gitaar:

    [IMG][/IMG]

    De volgende tekening gaat al ietsje verder (is gemaakt na bevestiging van de order):

    -Metalen plaat op headstock
    -"rust" afwerking





    Voor wie de man zijn afgewerkte gitaren eens wil (in actie) zien kan hier terecht:
    http://dcsteelbodyguitars.com/
    of
    https://www.facebook.com/Metalbodyguitars/


    Any thoughts tot nu toe?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Op zich is een custum build met een vanafprijs van €1600 niet raar, maar dit is duidelijk niet mijn ding.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Dennis is een coole bouwer en bovendien ook nog eens erg aardig , ik heb wat van zijn gitaren vastgehad en waren allemaal klasse producten. Dit model spreekt mij niet aan.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Is dit die bouwer van die stalen telecasters met perforatieplaat? Zo ja, dan zie ik nu.voor het eerst iets dat mij wel absoluut aanspreekt. Lekker eigenwijs!
    147-c Guitars

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2006
    Locatie
    Liedekerke - Aalst
    Berichten
    661

    Standaard

    ik had deze reacties wel verwacht.

    Dennis vond ze op't eerste zicht ook wat bizar denk ik . Ik heb gewoon enkele dingen gevraagd waar ik gek van ben (reverse headstock, 1 pickup, Sg shape, Roestige look) ook al passen die misschien op het eerste zicht minder samen ...

    Maar net daarom vind het het zo tof aan het worden


    Hij is zelfs nog iets onder zijn standaardprijs gegaan omdat ik maar 1 pickup wou... Da's ook wel nog chapeau eigenlijk

  6. #6

    Standaard

    laten we er een killer van maken

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Ik kan me niet uitspreken over die D&C's, maar ik vind die kop echt niet mooi. Ik weet het: een goeie, originele kop is moeilijk te ontwerpen, maar dit vind ik niets. Misschien nog effe werk van maken?
    En worden die halzen ook zelf gemaakt, of is dat prefab?
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Meestal geeft het samenvoegen van je favoriete dingen geen goed resultaat, het is een taart bakken van drop, ijs en frikandel maar er valt aan de andere kant ook wel iets te zeggen voor je nergens wat van aantrekken.
    Een 1 pickup stalen Sg kan best goed uitpakken, die van Loic le Pape zien er iig goed uit.

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2006
    Locatie
    Liedekerke - Aalst
    Berichten
    661

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kakihara Bekijk bericht
    Ik kan me niet uitspreken over die D&C's, maar ik vind die kop echt niet mooi. Ik weet het: een goeie, originele kop is moeilijk te ontwerpen, maar dit vind ik niets. Misschien nog effe werk van maken?
    En worden die halzen ook zelf gemaakt, of is dat prefab?
    De neck wordt geloof ik door een externe bouwer in NL gemaakt...

    De headstock is de eerste keer dat hij hem gaat plaatsen omgekeerd

  10. #10

    Standaard

    de head stock is een reverse van de X-Fusion



 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top