Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Druten
    Berichten
    1.663

    Standaard Buizen deja vu(ski)?!

    Er staat/stond een setje buizen op marktplaats voor 44 Euro, 6L6GC "Made in England". Ze lijken echter toch wel verdacht veel op buizen die ik vaker gezien heb maar dan met een ander stempelski c.q. labeltov? Hoe kan het dan dat er "made in UK" op staat?! Begrijp ik niet...



    Heb inmiddels vergeleken, het lijken 80's Sovtek 6L6GB's (die het in de praktijk ook bij hoge spanningen uit lijken te houden), zelfde soort als in eerdere posting, verkocht o.a. als Armatron, Ultron, National.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2002
    Locatie
    Westland
    Berichten
    672

    Standaard

    Het zijn inderdaad Russische buizen, geen twijfel over mogelijk. U en ik weten natuurlijk dat er in Engeland nooit een 6L6 is gemaakt! Voor zover ik weet hebben we een tijdje terug al eens een onderwerp gehad over deze buizen (ik meen dat ze toen van jou waren?). Dit zijn dus dezelfde.

    Er zijn handelshuizen die dit praktiseren, een aantal van hen zitten in Hong Kong. Handige jongens die buisjes stempelen en oud lijkende doosjes maken.

    Er duiken sinds een tijd ook veel ECC83's op met stempels van Mullard en Telefunken compleet in zeer goed lijkende doosjes. Opgepast dus als je deze wilt aanschaffen !

    Marc

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2001
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    1.162

    Standaard

    Ik heb ook nog 3 van die buizen liggen met een opdruk die ik nog nooit ergens anders gehoord heb "ultron" of "eltron" ofzoiets....strange shit!!! Zoals die buizen er al uit zien durf ik ze niet eens in mijn amp te doen..

    McDee Gitaarsnaren www.mcdee.eu
    Top kwaliteit Made in USA snaren, gratis verzending!

    Little Steve & the Big Beat www.littlesteve.nl

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 december 2002
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    2.023

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SteavisSmokin
    Ik heb ook nog 3 van die buizen liggen met een opdruk die ik nog nooit ergens anders gehoord heb "ultron" of "eltron" ofzoiets....strange shit!!! Zoals die buizen er al uit zien durf ik ze niet eens in mijn amp te doen..
    Ik heb dit ook al eerder gezegd > kom die type buizen heel vaak tegen > heb er div. setjes van liggen nog > klinken goed genoeg > beter dan de huidige Sovteks b.v. > véél power en erg robuust , ze zijn vaak echt uit early 80's en doen het nog prima.
    Ik kom ze onder de gekste benamingen tegen.

    Jay

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top