Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music Xmas honeymoon review: Rockett Animal

    Veel te lang geleden dat ik hier een review heb geplaatst, dus de feestdagen maar eens goed besteden
    Onlangs begon mijn al eerder gerepareerde gemodde Iba SML weer kuren te vertonen. Ik gebruikte die voor lichte drive en dacht: sja, misschien wordt het ook eens tijd om verder te kijken, er zijn inmiddels -tig nieuwe pedalen op de markt gekomen. Ik had zo links en rechts wel eens iets getest maar niks waar ik meteen hebberig van werd.
    Voor nu zocht ik een low/medium gain drive die meer in de Marshall hoek moest liggen. Ik had van Emiel al eens de tip gehad naar de Rockett Animal te kijken en toen ik er één op MP zag staan de gok gewaagd. En sjonge wat een lekker ding! De manier van oversturen is lekker korrelig, mooie compressie die me meteen deed denken aan de Dirty Little Secret: zo in te stellen dat je een goede rhythm sound hebt en dat je door de compressie bij leads meteen een goede bump in volume hebt zodat je 'm eigenlijk niet hoeft te boosten.
    De toonregeling is aktief en tweebands. Treble en Bass geven dus niet alleen meer van hun klankgebied maar ook meer volume. Snel in te stellen naar de sound die je wil: juist iets meer duw in het laag dan je droge geluid, of juist iets minder, tikkie bijtender of gewoon neutraal. De mids zijn dus gedeeltelijk afhankelijk van hoe je treble en bass hebt ingesteld. De basissound heeft net een fractie meer low mids maar toch behoorlijk neutraal. Als het minder neturaal mag en meer mag knallen in de upper mids, dan schakel je de snarl switch omhoog. Geeft ook een tikkie meer gain.
    Al met al een werkelijk uitstekend pedaal, die je (om het in amps uit te drukken) kan gebruiken van JMP tot JCM800 sounds met de nadruk op die laatste. Hij is misschien net niet zo dynamisch als sommige pedalen op bijv. 15-18V kunnen zijn, maar hij is toch behoorlijk goed aanslaggevoelig in heeft gewoon een ontzettend verslavende crunch.
    Happy camper

    Ter referentie: ik heb 'm gebruikt met low output humbuckers en medium output P90s over een AC30; pedaal laat karakter van de gitaar prima intact.
    Bij gebrek aan goede opname apparatuur hier de demo die ik het meest representatief vind:

    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Die demo klinkt goed! Ben benieuwd wat ie met single coils doet


    Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Klinkt goed Mitch! Volgens mij heb jij ook ervaring met de OCD. Hoe vind je de Animal klinken ten opzichte van de OCD?
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  4. #4

    Standaard

    Voor mij is de DLS v3 op 18V toch wel het beste low/mid gain (Marshall) drive pedaal op mijn plank! Werkt perfect met fuzz faces. Werkt de Rocket ook goed met fuzz pedalen? De Rocket klinkt wel goed overigens!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik had al een vid van Pete Thorn bekeken en ben onder de indruk van dit pedaal. Mooie aanwinst.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #6
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Door de Animal had ik de volgorde van mijn pedal board iets aangepast en daarmee ook de fuzz eraf gegooid die ik toch te weinig gebruikte maar dat zal ik nog wel even testen.
    T.o.v. De OCD vind ik de basis sound net iets lekkerder maar dat is smaak en een subtiel verschil. Feit is wel dat hij breder instelbaar is. De tweebands EQ is erg goed. Simpel en ontzettend goed gekozen.
    Die video van Thorn is inderdaad ook erg goed maar de klank vond ik op deze video nog iets meer overeen komen met mijn eigen ervaring.

    Verstuurd vanaf mijn GT-I8200N met Tapatalk
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 april 2005
    Locatie
    eindhoven
    Berichten
    163

    Standaard

    Dat klinkt inderdaad erg lekker. (De clipjes van Thorn klinken vaak goed maar dat komt ook omdat hij en goed kan spelen en vaak ook precies de goede licks bij het geluid speelt). Ik vind op een VOX dat vooral de toonregeling van een pedaal belangrijk is, als je je mid niet goed krijgt wordt het niks. De meeste pedaaltjes met alleen een treble knop krijg je niet goed op een AC30. Ik heb tegenwoordig op mijn VOX een Weehbo JCM drive LTD anniversary edition. die bevalt erg goed, heeft een 3 delige toon regeling en 3 gain smaken. Een aanrader maar de korrel van die Animal klinkt misschien wel beter.. - ik heb ook een OCD trouwens, vind ik ook een lekker pedaal.
    Laatst gewijzigd door beus; 26 december 2015 om 23:23

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Yup, erg mooi pedaal, die Rockett Animal. Heef alle drive-pedalen op mijn diverse bordjes als enige overleefd.
    Staat hier tussen een Les Paul en een Fender buizenamp en qua klank is dat voor mij redelijk spot on.
    Ik ga hem wel iets minder extreem maken denk ik, ik speel toch meestentijds blues(rock) dus iets betere doseerbaarheid tegen inlevering van wat over-the-top gain past me waarschijnlijk beter. Misschien die snarl-switch ook op een voetschakelaar zetten, dat zou 'm veel effectiever te gebruiken maken, boost/overdrive idee. Maar hij reageert nu ook wel goed op de volumepot van de gitaar dus dat is dan ook wel weer erg handig. Voorlopig maar even zo laten, dont't fix it if it ain't broke 't is gewoon een lekker ding.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Ik heb de Animal (Pro Series, dus met Snarl-switch) ook al jaren en ik vind het ook een fantastisch pedaal. Omdat ik wat ruimte issue’s op mijn board had heb ik de Animal Tour Series gekocht. Én kleiner, én de in/output an de bovenkant.
    Hij is gisteren binnen gekomen. Helaas draaide het uit op een enorme teleurstelling. Alles wat ik aan de oude zo lekker vind zit niet in de nieuwe.
    De oude geeft een fantastische low gain sound met de snarlswitch naar beneden. Als ik bij de nieuwe, door afwezigheid van de snarlswitch, de gain laag draai blijft er een voor mij irritant rafeltje hoorbaar. Hij klinkt ook minder “natuurlijk”.
    Aan de andere kant kan de oude, met de snarlswitch omhoog en de gain voluit, een vette leadtone produceren. Ook akkoorden blijven dan heerlijk klinken.
    Draai ik bij de nieuwe de gain voluit blijft hij veel “slapper” klinken als de oude. Minder gain, minder impact.
    Ik ben dus erg teleurgesteld.
    Ik ga hem inruilen voor de Caliber .45.
    Ik hoop dat die meer naar de Switchdownsound van de Animal neigt.
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.071

    Standaard

    Dat is balen man! Geen oude wijn in nieuwe zakken dus.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top