Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14
  1. #11

    Standaard shielding, is het noodzakelijk of optioneel

    Een jaar of 15 geleden heb ik me laten verleiden tot het compleet laten shielden van een Strat. Geleidende verf in alle holtes, de elementen compleet gefaraday'ed...
    Inderdaad 0 brom.
    Maarrr, gebruik nu al ruim 2 jaar een andere Strat in verschillende oefenhokken en podia, ook 0 problemen.
    Voor mij hoeft dat shielden niet.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    schaden zal het dus zeker niet doen.
    Er zit toch nog niets van elektronica in dus denk ik dat ik eerste gewoon wat ga afschermen.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.661

    Standaard

    misschien heb je hier iets aan.

    zelfklevende alu tape is vele malen beter dan koper tape als het om afscherming gaat. gezien het aantal adapters, transformators, dimmers en al die andere zaken die ons omringen en voorzien van (onhoorbare) electronische storm signalen die de gitaar eventueel kan opvangen.
    niet mijn bedenksel, maar van een innovatieve pickup ontwerper zelf, Bill lawrence.
    http://billlawrence.com/Pages/All_Ab...TeleLovers.htm

    de invloed op de sound van alu als brugplaat is er zeker, en het zal mij niet verbazen dat het het magnetisch veld onder en rond de pickup ook aantast als je het onder een slagplaat van een strat plakt (of wat sommigen doen onder de pickup zelf).
    of het hoorbaar is, ik weet het niet maar mijn gitaren klinken verder zonder problemen.en al de moeite die je doet kan al weer om zeep geholpen worden door gebruik van een slechte gitaarkabel.

    voor de zekerheid kun je gewoon kunstof tape gebruiken daar waar er mogelijk contact is met de bedrading.
    dus wat onder de aansluitpunten bij de potmeter plakken, steekt een draadje net iets te ver uit of een te dikke druppel soldeertin dan ben je niet direct je geluid kwijt.
    houd wel rekening met de 5 standen switch, 1 keer gehad dat het metaal gedeelte van de handel toch net de rand van de sleuf aanraakte door de slagplaat en daar net de tape aanraakte.
    potmeters mogen contact maken met de tape op de slagplaat, behuizing ligt toch al aan de aarde/massa

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Ik heb die pick-ups aangesloten en eens een testje gedaan en het lijkt erop dat er niet noodzakelijk geshield moet worden.
    Clean is er niets van ruis of brom te horen, bij een lichte crunch en medium drive ook niet de moeite, enkel met een behoorlijke hoeveelheid drive is er wat ruis te horen wat volgens mij heel normaal is.
    Misschien als ik ooit aan conducting paint geraak dat ik de holtes nog wel even ga doen maar t gaat best zo.

    T zijn niet direct high output pick-ups dus all's well that ends well.
    Nog wat kleinigheidjes afwerken en klaar is tele

    Dus iedereen erg bedankt voor het advies en op naar de volgende.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top