Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1

    Standaard Soundcraft EFX 8, krachtig genoeg voor kleine kroeg?

    Volgende week hebben we een optreden in een kleine kroeg waar ca. 50 - 70 bezoekers in kunnen.
    Onze bezetting: 1 leadzanger, 1 gitarist, bassist + backing vocals, drummer + backing vocals.

    De eigenaar heeft recentelijk een mengpaneel aangeschaft wat op zijn speakerboxen in het café aangesloten kan worden. Het is een Soundcraft EFX 8 (http://www.bax-shop.nl/analoog-mengp...FWnmwgodlbwBXQ ). Nu heb ik me suf gegoogeld maar ik kom er niet precies achter hoeveel W output deze kan leveren (zonder daar een extra versterker tussen te planten).

    In de repetitieruimte hebben we toevallig een ouder model van Soundcraft: Spirit Powerstation 350. Die is 2 x 175 W.

    Weet iemand of die EFX 8 gelijkwaardig, of anders meer of minder volume levert dan de Spirit Powerstation 350. En anders of deze EFX 8 zou moeten voldoen in een klein café? We gebruiken hem dan overigens alleen maar voor de zang.

    Alvast bedankt voor jullie belangstelling.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JanVrm Bekijk bericht
    Volgende week hebben we een optreden in een kleine kroeg waar ca. 50 - 70 bezoekers in kunnen.
    Onze bezetting: 1 leadzanger, 1 gitarist, bassist + backing vocals, drummer + backing vocals.

    De eigenaar heeft recentelijk een mengpaneel aangeschaft wat op zijn speakerboxen in het café aangesloten kan worden. Het is een Soundcraft EFX 8 (http://www.bax-shop.nl/analoog-mengp...FWnmwgodlbwBXQ ). Nu heb ik me suf gegoogeld maar ik kom er niet precies achter hoeveel W output deze kan leveren (zonder daar een extra versterker tussen te planten).

    In de repetitieruimte hebben we toevallig een ouder model van Soundcraft: Spirit Powerstation 350. Die is 2 x 175 W.

    Weet iemand of die EFX 8 gelijkwaardig, of anders meer of minder volume levert dan de Spirit Powerstation 350. En anders of deze EFX 8 zou moeten voldoen in een klein café? We gebruiken hem dan overigens alleen maar voor de zang.

    Alvast bedankt voor jullie belangstelling.
    Deze mixer is volgens alleen te gebruiken met een versterker erachter, of met actieve monitoren.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Euhh, maar dit is toch geen powermixer, maar gewoon een mengtafeltje?

  4. #4
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.692

    Standaard

    Arcane en Joost zien het goed. Uit dat paneeltje komt eenzelfde soort signaal als uit je CD speler, dus daar heb je een power amp bij nodig en hoeveel watt die moet uitkotsen hangt weer af van hoe hard je wilt en welke speakers je gebruikt. Er zijn namelijk speakers die met 100 watt harder gaan dan anderen met 1000 watt en dat heeft alles te maken met rendement oftewel efficiency.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Arcane en Joost zien het goed. Uit dat paneeltje komt eenzelfde soort signaal als uit je CD speler, dus daar heb je een power amp bij nodig en hoeveel watt die moet uitkotsen hangt weer af van hoe hard je wilt en welke speakers je gebruikt. Er zijn namelijk speakers die met 100 watt harder gaan dan anderen met 1000 watt en dat heeft alles te maken met rendement oftewel efficiency.
    Ondertussen had ik de handleiding op internet gevonden en zag dat er in allerlei schakelingen een aparte versterker tussen geplaatst was. Ik heb zojuist de café-eigenaar gemaild om te vragen wat voor installatie/versterker hij in zijn café heeft om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Maar ik denk dat we beter voor de zekerheid onze eigen mixer/versterker maar mee gaan nemen, mede omdat we zelf 2 passieve monitoren hebben (al heb ik thuis wel 2 KRK RP8 actieve monitoren, maar die laat ik liever thuis).

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JanVrm Bekijk bericht
    De eigenaar heeft recentelijk een mengpaneel aangeschaft wat op zijn speakerboxen in het café aangesloten kan worden.

    We gebruiken hem dan overigens alleen maar voor de zang.
    Ik zie geen probleem hierin, als die eigenaar een mengpaneel en installatie heeft dan ben je daar eigenlijk al voorzien. En voor alleen zang zal het helemaal geen probleem zijn.

    PS: ik zal die KRK's zéker thuis laten.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top