Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: Banjo? Hoe? Zo!

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Thumbs up Banjo? Hoe? Zo!

    Hier een voorbeeld hoe banjo klinkt als het helemaal klopt.
    De 3 T's: Tone, Timing & Taste. Allemaal tussen de 8 en de 9, met af en toe een uitschieter naar 10
    (ik heb soms momenten van bijna 7,5 maar daar schrik ik dan weer zo van dat het daarna soms op hilarische wijze ontspoort ).
    Merk op hoe hij steeds 'in dienst van de muziek' speelt: zijn back up aanpast aan wat er op dat moment gebeurt.
    Valt je nog iets op? Het is he-le-maal akoestisch. Zet hier dus 1 grootmembraan condensator voor en evt. twee side fills en je podium set up is klaar....

    Van deze Jason Davis gaan we in de (nabije) toekomst meer horen.
    Helemaal nu J.D.Crowe de banjo voor wat betreft het professionele werk aan de wilgen heeft gehangen.

    Kreeg deze tip van een vriend, die afgelopen zomer op dit festival is geweest:
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.907

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RB-1 Bekijk bericht
    Valt je nog iets op? Het is he-le-maal akoestisch. Zet hier dus 1 grootmembraan condensator voor en evt. twee side fills en je podium set up is klaar...
    Mij valt vooral op hoe het uit balans is. De vocalen en dobro sneeuwen helemaal onder het bas- en banjogeweld. met de plaatsing t.o.v. de microfoon(s) valt nog wel wat wat winst te behalen.
    Maar verder is het helemaal top
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    ideetje

    Precies!
    Dit gebeurt dus als je alles met 1 cameramicrofoon en ook nog eens vanaf de zijkant opneemt.
    Dobro is helemaal een lastig ding, omdat het geluid vooral naar boven en niet naar voren gaat.
    Daarom heb je je microfoon ook 90 graden voorover gekanteld:


    Vandaar dus dat met z'n allen rond 1 GMC mike, met bijv. 2 instr. fills, wel werkt.
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  4. #4

    Standaard

    cool. Ik was wel onder de indruk van deze gasten: https://www.youtube.com/watch?v=VqYTWKOAp2U
    Zag ze live eerst als opening act voor Warren Haynes en daarna samen met hem.Was live geweldig.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Party

    Ja, technisch ijzersterk! Kunnen met de besten mee.
    Emotioneel raakt het me (nu) allemaal wat minder, maar ik moet zeggen: 'It grows on you'
    Je kunt me wakker maken voor Bela Fleck, Alison Brown, Tony Furtado of Jens Krüger, voor deze gasten (zeer waarschijnlijk: nog) net niet.

    Dat zou best wel eens kunnen komen doordat ik niet zo kapot ben van het geluid van zo'n Nextar, het futurische vlaggeschip van Tom Nechville zijn banjo-lijn.
    Ik ben meer van de oude Gibson flatheads of (uitzondering!) de Deering Tenbrooks lijn. Liever cashewnoten dan pinda's, zeg maar...
    Ik wil wel even benadrukken hoezeer ik respect heb voor Tom, hij is niet voor niets bekend als 'the mad professor of banjo'.
    Hij maakt dingen, die wij met z'n allen nog niet bij elkaar kunnen verzinnen.
    Een jaar of wat geleden eens tot diep in de nacht met hem zitten jammen, lucky me.....

    Ik stuitte onlangs op dit gezelschap, dat me dan wel weer meteen pakken had: Modern Grass

    Hier een hilarische serie door de banjospeler van ChessBoxer & Cadillac Sky, Theme Time
    Gek genoeg klinkt die Nextar hier een stuk lekkerder. Wie het weet mag het zeggen....
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Thumbs up

    Iedereen natuurlijk nog de beste wensen!

    Als de banjo buiten zijn comfort zone komt, dan kunnen alleen de hele groten daar echt iets mee:

    Neem nou Bela Fleck ( v.a. ~1:10) of Jens Krüger
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  7. #7

    Standaard

    Ik wist dat hij banjo speelde maar niet dat ie zo goed was! Ladies and gentlemen, I present Steve Martin : https://www.youtube.com/watch?v=kCS5uIaTFDg

  8. #8

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duckman Bekijk bericht
    Ik wist dat hij banjo speelde maar niet dat ie zo goed was! Ladies and gentlemen, I present Steve Martin : https://www.youtube.com/watch?v=kCS5uIaTFDg
    Jammer dat hij op zo'n knerperige archtop speelt.
    En ja, hij is met afstand de beste banjospeler onder de Hollywoodsterren.
    Ik vind vooral zijn eigen composities erg sterk. Het beste bewijs dat hij echt weet waar hij mee bezig is.
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Thumbs up

    7 jaar verder en wederom de beste wensen voor iedereen!

    Omdat we Sledd Ridin' ook spelen met de nieuwe band, was ik op zoek gegaan naar leuke ideeën.
    Ik vond diverse, waanzinnig goed gespeelde versies.
    Daarbij stuitte ik ook op deze sketch, ik moet er nog steeds om lachen:

    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top