Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 12 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 117
  1. #21
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.698

    Standaard

    Ja maar Robin, als forum hebben we dat allemaal tot in den treure onderzocht in dubbelblinde testen en dan verdwijnen al die verschillen als sneeuw in de Sahara. Er is enorm veel energie en tijd gestoken in pogingen om al die beweringen van fabrikanten hard te maken met bewijs, maar dat is tot op heden niet gelukt.

    Thuis op een zaterdagmiddag hoorde iedereen grote verschillen tussen bepaalde interlinks of speakerkabels en altijd klinkt duur beter. Maar in de studio waren 30 zeer gemotiveerde mensen echt van plan om die verschillen te duiden, maar helaas waren ze toen weg en klonk het Gamma kabeltje precies zo als die hele dure die zo dik was als een tuinslang.

    Ik zuig dit niet uit mijn duim, als je weet waar je naar luistert ben je niet objectief, als je niet weet waar je naar luistert wordt het heel erg moeilijk. Zo hebben deskundigen wijnen geproefd en vonden die van de Hema smaken naar de duurste, omdat ze niet wisten wat ze in hun mond hadden.

    De hi end hi fi bizz is een belachelijke geldverdienerij aan gebakken lucht en broodjes aap. Het koper in het Action kabeltje is ook 99.999% zuiver koper, net als dat kabeltje van een paar honderd of een paar duizend euro en de klank verschilt niet, koper doet namelijk niets met klank. Dat doen de hersens van de koper die dat koper koopt.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Tja Han meningen mogen gelukkig verschillen. Ik zal niet zeggen dat je op gehoor een bepaalde interlink er uit vist, maar in AB testen hoor je wel degelijk verschil. Neemt niet weg dat High End te duur voor worden is vaak, en dat is met geluidsapparatuur het probleem. Naarmate het beter wordt gaat de prijs exponentieel omhoog. Ik ben geen High End bezitter, heb gewoon degelijke Hi Fi.

    Dat gezegd hebbende blijft het grappig hoe meningen verschillen. Ik ken mensen die blij zijn met hun oude Jamo speakers, en ken mensen die nergens blij mee zijn. Dat heb je op elk vlak en gebied.

    Wat is beter, en wat niet. Wie heeft de beste auto, gitaar of interlink? Belangrijker is dat je er zelf mee eens bent, je zelf tevreden bent en dat je spullen je blij maken!

    Was een toffe discussie Han, bedankt daarvoor!!!!

  3. #23
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.698

    Standaard

    Het is geen mening wat mij betreft, ik ben moderator op een hi end audiofielenforum en wat ik hier vertel is het gevolg van degelijk onderzoeken van al die zaken. We hebben op een zaterdag een dubbelblinde test gedaan tussen een goedkoop instapper CD spelertje, een middenklasser met nota bene een paar buizen in de elektronica en een CD speler waarvan ik het merk hier niet noem, maar die ruim 10.000 euro kost.

    Nadat we eerst de uitgangsnivo's precies gelijk hadden getrokken was niemand van de aanwezige audiofielen in staat om ze van elkaar te onderscheiden. Dat is dan geen mening meer maar een keihard feit en je kunt rustig zeggen dat een Sony/JVC/Pioneer CD speler geen hoorbaar verschil laat horen met een hi end CD speler van meer dan 10.000 euro.

    Als je thuis wel verschillen hoort komt dat omdat de een wat harder klinkt dan de ander en/of omdat je weet waar je op dat moment naar luistert.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  4. #24
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.698

    Standaard

    Overigens ging het hier om een koptelefoon en daar vind je wel enorme klankverschillen, net als tussen luidsprekers, compressor/limiters, effectapparatuur, gitaarversterkers, gitaren, piano's etcetera.

    De discussie ging door mijn schuld een andere kant op als gevolg van de bewering van de TS over versterkers en daar kan ik een boek over schrijven.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Een goed ontworpen versterker doet niets meer of minder dan het signaal versterken dat hem wordt aangeboden en of het nou een Sony, JVC, Pioneer, Marantz of wat dan ook is, ze zijn goed gemaakt en als ze in orde zijn en je calibreert ze aan elkaar gelijk, dan hoor je geen verschillen.
    Amen!

    Daar zit 'm precies de kneep. Je kunt er nog zulke dure componenten in stoppen of het er gelikt uit laten zien, daarin zit het grote klankverschil niet als het er aantoonbaar is.

    Als een versterker hoorbaar echt minder presteert dan is er sprake van vervorming. En er is meer dan de harmonische vervorming (THD) die vaak wel netjes ergens wordt opgegeven. Een heel venijnige is b.v. de intermodulatie vervorming waarover je zelden iets leest in specs, maar als een versterker dit in hogere mate doet dan is het niet prettig luisteren.

    Breem legt hier e.e.a. uit.

    Dit valt of staat met het ontwerp en niet met de toegepaste componenten.

    Harmonische vervorming is lang zo erg niet, puristen zijn gek op buizenversterkers die juist een hogere THD hebben.

    En dan zitten we te kijken naar honderdsten van procenten... wist je dat ook hifi-luidsprekers wel hele procenten (!) vervorming leveren? Die zijn op het gebied van bepaalde typen vervorming nog véél erger dan alles wat ervoor zit.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ja je hebt gelijk Han, we hebben het topic gekaapt - mijn excuses hiervoor!

    Een goede koptelefoon voor muzikanten die ook opnemen? Beyer Dynamic DT 770 pro denk ik dan aan........

    Robin.

  7. #27
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Het is geen mening wat mij betreft, ik ben moderator op een hi end audiofielenforum en wat ik hier vertel is het gevolg van degelijk onderzoeken van al die zaken. We hebben op een zaterdag een dubbelblinde test gedaan tussen een goedkoop instapper CD spelertje, een middenklasser met nota bene een paar buizen in de elektronica en een CD speler waarvan ik het merk hier niet noem, maar die ruim 10.000 euro kost.

    Nadat we eerst de uitgangsnivo's precies gelijk hadden getrokken was niemand van de aanwezige audiofielen in staat om ze van elkaar te onderscheiden. Dat is dan geen mening meer maar een keihard feit en je kunt rustig zeggen dat een Sony/JVC/Pioneer CD speler geen hoorbaar verschil laat horen met een hi end CD speler van meer dan 10.000 euro.

    Als je thuis wel verschillen hoort komt dat omdat de een wat harder klinkt dan de ander en/of omdat je weet waar je op dat moment naar luistert.
    Ja sorry maar ik moet hier toch weer op reageren . Niet alleen tussen verschillende merken en types cd spelers heb je verschil maar ook tussen verschillende batches van hetzelfde type kan een enorm klankverschil zitten

    Ik had een teac cd speler gekocht omdat hij een mild en helder geluid produceerde . Na een enkele dag draaien raakte dat ding van slag bij sommige cd ' s . Dus ik ging terug en kreeg een andere van een oude partij . Ik kom thuis en dat ding klinkt totaal anders , veel vetter en met een dreunende , naar mijn , smaak veel te vette bas

    Ik heb dat ding wederom teruggebracht en een andere van de nieuwe batch laten bestellen . En ja die had wel weer dat milde heldere geluid waarvoor ik dat ding in eerste instantie gekocht had

    Ik heb door de jaren verschillende spelers verschillende spelers versleten en ze klonken allemaal anders . He is ook eigenlijk wel logisch . De componenten die gebruikt worden bepalen de kwaliteit en het karakter van het line out signaal dat uiteindelijk doorversterkt word

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Wat je zegt is dat verschillende waardes van componenten een verschil in de output oplevert. Dat lijkt me vrij logisch.
    Het zou bijzonder zijn als componenten met dezelfde waardes een verschillende output op zouden leveren.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #29
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Nee ik zeg dat verschillende componenten van verschillende fabrikanten en ook verschillende combinaties van componenten een ander geluid oplevert . Net zoals de verschillende tube screamers anders klinken door gebruik van verschillende componenten
    Laatst gewijzigd door Brad; 6 december 2015 om 20:49

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Zolang je het woordje verschil gebruikt geloof ik graag dat er verschil is.
    Zoals ik zei, pas wanneer je "hetzelfde" aan "verschil" koppelt wordt het spannend.

    Han's premisse gaat uit van het principe dat het doel -natuurlijke weergave- hetzelfde is, dat is wat anders dan een doelstelling als "winst genereren" waardoor de natuurlijke weergave gecompromitteerd zal worden.
    Als je dan met voorbeelden van die laatste aankomt om Han zijn stelling te ontkrachten moet je misschien zijn post nog eens goed lezen, hij formuleert redelijk precies.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 6 december 2015 om 19:35
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top