Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1

    Standaard Van BEADG naar EADGC.

    Hi,

    Ik ben aan het kijken naar een leuke Warwick bass en zag een mooie 5 snarige voorbij komen. Er zijn al een aantal 5 snarige bassen in mijn bezit geweest en heb nooit kunnen wennen aan die B snaar...
    Zou het verstandig zijn om er een setje EADGC snaren op te gooien ipv BEADG snaren? Ik denk dat er kwa spanning wel het een en andere veranderd... En misschien zitten de snaren ook iets te losjes op de brug en kam... Iemand hier ervaring mee?

    bedankt alvast!
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  2. #2

    Standaard

    Maakt qua trekkracht nauwelijks verschil. Meestal verandert je hals niet van kromming.
    Ook qua topkam en brug maakt het niet veel uit. Als de gleufjes mooi rond gevijld zijn dan ligt de snaar er toch gewoon netjes in. Door de snaarspanning en neerwaartse druk op de topkam en brug blijven de snaren prima op hun plek. Tenzij je heel hard trekt, dan kunnen ze een fractie van een millimeter schuiven, maar ook dat zul je tijdens het spelen niet echt merken.

  3. #3

    Standaard

    Dankjewel! Dan durf ik het wel eens zo te proberen.
    Ik had een Mooie Warwick op het oog die ik graag wilde hebben maar net te laat... paar uur later stond hij voor 200,- meer weer op Marktplaats bij een handelaar... pfff
    We gaan gewoon weer verder kijken... :-)
    Screw you guys, I'm going home!!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top