Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20

Discussie: Pimp your Vintage

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard Pimp your Vintage

    Op dit filmpje wordt een Vintage LP van €250,- gedemonstreerd die door Smitty Guitars is gepimpt. Ik schat in een upgrade van circa €400,- (maar ik kan er naast zitten natuurlijk).

    https://www.facebook.com/eric.s.smid...8320659517041/

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Lekkere sound, mede dankzij een goede amp. Een setje goede pickups, betere hardware en een goede set-up doen vaak wonderen. Ik vind de Vintage Les Pauls wel zwaar. Heb wel eens zo'n Lemon Drop bespeeld, Dat ding woog als lood.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    Hong Kong
    Berichten
    2.971

    Standaard

    Tja, om nou € 400,- aan hardware in zo'n goedkope plank te proppen... Blijft een gek idee vind ik.
    Ik twijfel ook om mijn MIM cabronita te upgraden qua pickups en elektronica maar heb daar op één of andere manier moeite mee, zeker gezien de prijs van die TV Jones pickups.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Upgraden blijft altijd een persoonlijke keuze. In dit geval heeft een sessie-gitarist een geromeerde gitaarbouwer zijn el-cheapo onder handen laten nemen, dus incl. Afstelling en fretwerk.

    Voor mij staat altijd centraal de hals. Als die echt goed voelt (zoals bv mijn Cabronita) dan ben ik eerder geneigd om te upgraden. Je kan immers een hoop veranderen, maar niet de shape en feeling van een hals.

    Tweede punt is voor mij de afschrijving. Je moet bereid zijn om je investering eigenlijk direct volledig af te schrijven. Gitaren worden in de regel niet echt meer waard van een upgrade. Ze worden meer waard voor de gitarist, die er een beter geluid uit haalt e/o er met meer plezier op speelt.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik heb ooit een Saint Blues met daarin een setje BKP Mules opgepikt voor 375 euro. Over afschrijving gesproken.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    Als het een gitaar oplevert waar je nog 20 jaar mee door wil dan is het geen probleem toch?

  7. #7

    Standaard

    Originele onderdelen in een doosje bewaren en bij verkoop van de gitaar terugzetten en de upgrade elementen los verpatsen kan uiteraard ook nog. Levert volgens mij meer op.
    coverband 'Alle 13 '

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2010
    Locatie
    Eindhoven/Venlo
    Berichten
    468

    Standaard

    Of je vraagt er gewoon ziekelijk veel geld voor:

    http://www.2dehands.be/muziek/muziek...266681521.html

    Volgens mij is dit een Vintage V100, flink verbouwd, ook het prijskaartje...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.348

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sinner1980 Bekijk bericht
    Tja, om nou € 400,- aan hardware in zo'n goedkope plank te proppen... Blijft een gek idee vind ik.
    Ik twijfel ook om mijn MIM cabronita te upgraden qua pickups en elektronica maar heb daar op één of andere manier moeite mee, zeker gezien de prijs van die TV Jones pickups.
    Ik heb meer dan dat in mijn 400 pleuri Blade gestoken, en zondermeer de moeite waard, vind ik.
    Verkoopwaarde is een lachertje, maar als de gitaar in basis goed is, voor je gevoel heel erg goed is, en dat heb ik met mijn Blade (hals, resonantie body) dan ben je met een 500 pleuri investment nog altijd goedkoper uit dan dat je iets laat bouwen of e.o.a. peperdure custom shop neemt.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Als je veel speelt, wil je je main gitaar optimaal hebben. Ik heb in mijn MXG-strat een Bare Knuckles HSS-set in gezet, de pots vervangen, Sperzels en een LSR-rollerbridge gemonteerd. Bij verkoop haal je dat er nooit uit, maar dat maakt voor mij niks uit, want ik speel er al vijf, zes jaar allerlei gigs mee. Speelgenot is ook wat waard.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top