Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1

    Standaard Aanvulling op SD Alnico II Pro Slash brug element

    Ik heb een used SD Alnico II Pro Slash brug element gescoord. In mijn LesPaul heb ik reeds deze set gemonteerd en ben er huuuul tevreden over.

    Uit de LesPaul kwam een ‘57 Classic en een 57 Classic Plus. Die set heb ik verwisseld omdat de brug iets te veel output had. De neck vond ik iets te 'wollig' (gaan we weer)

    Het Slash brug element komt in mijn Indie Shape die voornamelijk wordt ingezet als gitaar met een "andere" stemming.
    De Indie heeft momenteel Indie M8 Ceramic humbuckers en die klinken clean erg ruk


    Nu zoek ik voor de neck positie in de Indie een element alá de Alnico II Pro Slash. Wie o wie kan mij hierover adviseren.
    Oja de Indie is een leuk instrument maar geen toppert (anders had ik wel een nieuw setje SD's besteld)

    thx

  2. #2

    Standaard

    Misschien is het een goed idee als je ook even vertelt waar bij de originele pickup het schoentje wringt. Gaat veel betere suggesties opleveren.

  3. #3

    Standaard

    De Indie elementen vervormen. Zit Distortion in. Vervuilt de klank. Met een fuzz erop is het to much. Met een faser gaat het alle kanten op.

    De Alnico II pro Slash daarin tegen zijn heel open, houdt het geluid in tact.

    Ik vraag me ook af..... De Indie elementen zijn voorzien van chromen covers. Hebben die nog substantieel invloed op de sound?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    setje Whole Lotta Humbucker? wel het karakter van een open PAF-je maar iets meer power, net zoals de slash a2pro meer power heeft. Dus gewoon een ander smaakje PAF

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top