Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14
  1. #11

    Standaard

    Eehrm,

    Alliance is één van de vele orientaalse budgetmerken die in de gitaargeschiedenis voorbij zijn gekomen en ik vraag me daarmee af of het echt zo'n toppertje is geweest of gewoon een aardige tot wel leuke gitaar. Daarmee kun je je dus afvragen of je "deze moet terugkopen" of je anderszins blindstaren op het weer vinden van een linkshandige Alliance. Je kan deze nare ervaring ook gebruiken als motivatie om eens te gaan kijken wat er verder voor leuks te krijgen is.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.907

    Standaard

    In de tijd dat het merk bestond was er een aantal western modellen. Ik kan me herinneren in een winkel op een dreadnought met passief piëzosysteem gespeeld te hebben (dus geen preamp maar wel een volume en tone knopje). De body had een cutaway en een ovaal klankgat. Die gitaar was toen ± ƒ600,- (273 Euro).

    Waarschijnlijk is het zoiets zonder element geweest, dus nieuwprijs nog wat lager.

    Ik denk dat je toch snel wel wat beters kunt kopen, daarbij is nu zoeken naar een 2dehands linkshandige Alliance zoeken naar een speld in een hooiberg.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #13

    Standaard

    Ik bedoelde ook eigenlijk niet dat we op zoek wilden naar een andere Alliance, maar meer dat als déze gitaar zou opduiken, er niet veel anders op zou zitten dan hem terugkopen van de 'eerlijke' vinder. Maar bedankt voor de tips en de informatie over dit merk, dat helpt wel bij het nadenken over het vervolg.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Ik kom prachtige tweedehands Ovations tegen. Een tip. Na mijn eerste gitaar kocht ik een Applause Ovation (B-merk). Nu zijn de tweedehands prijzen een stuk beter. En als je gaat proefspelen, neem je zoontje mee. De gun factor is er ook... En kan zomaar wat met de prijs doen...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top